تاریخ انتشار: چهارشنبه, 11 مرداد 1402 ساعت 12:29

۵ راز ناگفته دفتر تودولیست!

از مزایای داشتن یک دفتر تودولیست مناسب، زندگی بابرنامه و هدفمند است. کیفیت وظایف انجام شده هر فرد با خرید تودولیست بالاتر رفته و متعاقبا ذهنی آرامتر خواهد داشت. تهیه to do list نکاتی تخصصی دارد که در ای مقاله به آن پرداخته می شود.
اگر برای مدیریت زمان خود در منزل یا محل کار با چالش مواجه هستید و به دنبال راهی جذاب و خلاقانه می‌گردید که از طریق آن وظایف خود را پیگیری کرده و به موقع انجام دهید، پس وقت آن رسیده است که هرچه سریع‌تر برای خرید تو دو لیست (to do list) اقدام کنید. دفتر برنامه ریزی to do list به شما این امکان را می‌دهد که اهداف خود را به فعالیت‌های منظم و قابل‌دستیابی روزانه تقسیم‌بندی کنید و همچنین برای سازماندهی و تکمیل پروژه‌های بزرگ، آن‌ها را به تکالیف کوچک‌تر تبدیل کنید. در این دنیای پرسرعت، مدیریت، سازماندهی کارآمد و اولویت‌بندی وظایف، به یک امر بسیار مهم و ضروری تبدیل شده‌است‌.‌‌ در این مقاله قصد داریم دربارهٔ نحوهٔ خرید تو دو لیست صحبت کنیم و به معرفی پنج مورد از مزایای مهم تودولیست بپردازیم. لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

https://akharinnews.com/images/1402/04/03/images_1690798591_64c789ff54f4e.jpg

 

دفتر to do list چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

دفتر to do list یا تو دو لیست یک نوع دفتر یادداشت مخصوص برای برنامه‌ریزی و سازماندهی کردن وظایف است که برای آسان‌تر شدن زندگی و اطمینان از انجام شدن تمام وظایف و فعالیت‌های روزانه طراحی و تولید شده‌است. افراد در هر زمان و مکانی، می‌توانند این دفتر برنامه‌ریزی را به همراه داشته باشند. قبل از خرید تو دو لیست یا دفتر یادداشت فهرست کارها، به این نکته توجه داشته باشید که برای انجام یک برنامهٔ شلوغ و کارهای مهم و پیچیده، به یک دفتر تو دو لیست نسبتاً بزرگ نیاز است؛ اما برای مدیریت کارهای عادی روزانه، خرید یک دفترچه to do list کوچک، گزینهٔ مناسب‌تری خواهد بود. قبل از خرید تو دو لیست، بهتر است با تمام ویژگی‌های این محصول مفید و کاربردی آشنا شوید تا انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید. از مهم‌ترین ویژگی‌های دفتر برنامه ریزی to do list، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متنوع بودن اندازهٔ to do list

یکی از ویژگی‌های مهم تو دو لیست متنوع بودن اندازهٔ این محصول است. هنگام انتخاب دفتر برنامه ریزی تو دو لیست، حتماً به اندازهٔ این محصول توجه داشته باشید و دفتری را انتخاب کنید که اندازهٔ آن مطابق با نیازهای شما باشد. برای کارهای عادی و معمولی روزانه، یک دفترچه یادداشت فهرست کارهای کوچک و برای انجام یک برنامهٔ شلوغ، یک دفتر یادداشت فهرست کارهای بزرگ خریداری کنید.

  • متنوع بودن قیمت to do list

یکی دیگر از ویژگی‌های دفترهای تو دو لیست، این است که هر یک از آن‌ها با قیمت‌های متفاوتی در اختیار خریداران قرار می‌گیرند. بعد از آگاهی از قیمت to do list، به بودجه و ترجیحات شخصی خود فکر کنید. برخی از افراد به دنبال خرید تو دو لیستی هستند که قیمت آن با بودجه‌شان متناسب باشد. برخی دیگر نیز تمایل دارند تو دو لیست با ویژگی‌های اضافی و منحصربه‌فرد را با قیمت بالاتر خریداری کنند. در این مواقع باید تمام خواسته‌های خود را از این محصول در نظر بگیرید و برندهای مختلف را از نظر کیفیت و قیمت با هم مقایسه کنید تا درنهایت مناسب‌ترین دفتر to do list را انتخاب و خریداری کنید‌.

  • راحتی در استفاده

راحتی در استفاده یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های to do list به‌شمار می‌رود و توجه به آن در زمان خرید اهمیت بالایی دارد. بعد از بررسی ویژگی‌هایی شامل اندازه و قیمت todolist و محدود شدن گزینه‌‌های انتخاب، نوبت به بررسی ویژگی راحتی در استفاده می‌رسد. راحتی در استفاده باعث می‌شود که یک دفترچه تو دو لیست که باعث ساده‌تر شدن سازماندهی کارآمد وظایف شود، پیدا کرده و خریداری کنید.

  • طراحی جذاب

هنگام انتخاب و خرید تو دو لیست یا دفتر یادداشت فهرست کارها، اجازه دهید که سبک و سلیقهٔ شخصی شما تعیین کند که کدام طرح از جذابیت بیشتری برخوردار است. برای انتخاب طرح مناسب و زیبا وقت کافی بگذارید. هرچه طرح تو دو لیست برایتان جذاب‌تر باشد، انگیزهٔ شما در حین استفاده از آن افزایش می‌یابد. طرح‌های مدرن معمولاً دارای رنگ‌های روشنی هستند و طرح‌های کلاسیک به رنگ‌های سیاه و سفید تولید می‌شوند‌‌. با توجه به سلیقهٔ شخصی خود، یک طرح جذاب و زیبا را برای خرید بهترین to do list انتخاب کنید.

  • باکیفیت بودن کاغذ to do list

ویژگی دیگری که تمام دفترهای تو دو لیست پرطرفدار از آن برخوردار هستند‌، باکیفیت بودن کاغذی است که برای تولید این نوع دفتر به‌کار رفته‌است. در زمان خرید تو دو لیست، از کافی بودن ضخامت و استحکام برگه‌های کاغذی آن اطمینان حاصل کنید. این ویژگی باعث می‌شود که برگه‌های دفتر در مقابل خط کشیدن و پاک کردن دارای مقاومت بالایی باشند و به‌آسانی خراب نشوند‌. بین خطوطی که برای نوشتن روی برگه‌های کاغذی دفتر کشیده شده‌است، باید فاصلهٔ مناسبی وجود داشته باشد تا پس از خط زدن وظایف، نوشته‌ها کاملاً خوانا باشند.

  • داشتن فضایی مخصوص برای یادداشت‌ها و اطلاعات اضافی

همهٔ دفترهای to do list باکیفیت و پرفروش، دارای یک ویژگی دیگر نیز هستند؛ در همهٔٔ آن‌ها فضایی مخصوص برای یادداشت‌ها و اطلاعات اضافی مربوط به وظایف وجود دارد. با وجود این ویژگی‌، افراد این امکان را دارند که اطلاعات دقیق‌تر و کامل‌تری از وظایف را پیگیری کنند. درواقع با وجود این فضا، می‌توان به‌صورت سازماندهی‌شده از جزییات مربوط به کارها اطلاع پیدا کرد‌.

https://akharinnews.com/images/1402/04/03/images_1690798591_64c789ff68242.jpg

 

  • ماندگاری بالای to do list

اگر می‌خواهید دفتر to do list با نوشتن‌های مکرر، پاک کردن، ورق زدن و استفادهٔ طولانی، کیفیت خود را از دست ندهد، به ویژگی مهم ماندگاری بالای تو دو لیست در زمان خرید آن توجه داشته باشید‌. برای آگاهی از ماندگاری بالای این محصول، قبل از قطعی شدن خرید دفتر موردنظر خود، تحقیقات لازم را انجام دهید. نگاهی به بازخوردهای کاربران قبلی بیندازید و نظر آن‌ها را درمورد این ویژگی بررسی کنید. قبل از تصمیم‌گیری، به میزان ماندگاری تو دو لیست در اطلاعاتی که توسط برند تولیدکننده منتشر شده‌است توجه کنید.

  • قابل‌حمل بودن to do list

ویژگی قابل‌حمل بودن دفتر برنامه ریزی to do list، برای بسیاری از افراد مهم است. این افراد در زمان خرید، باید سراغ نمونه‌هایی بروند که به‌راحتی بتوانند آن را در داخل جیب و کیف خود قرار داده و نگران اضافه شدن وزن کیف یا اشغال فضای زیاد نباشند.

  • متنوع بودن سایر ویژگی‌های to do list

برای خرید بهترین دفتر تو دو لیست، به متنوع بودن سایر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این محصول توجه داشته باشید. برخی از برندهای تولیدکننده، امکان سفارشی‌سازی تودولیست را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند‌‌. آن‌ها می‌توانند به ویژگی‌های دفترچه to do list شامل برنامه‌ریزی روزانه، هفتگی و ماهانه و الگوهای ویژه برای پروژه‌ها و فعالیت‌های خاص، ویژگی‌های دیگری مانند کدگذاری رنگ، افزودن کادرهای متنی برای یادداشت‌ها، تنظیم یادآورها و غیره را نیز در زمان سفارشی‌سازی اضافه کنند‌.


 

معرفی پنج مزیت مهم خرید تو دو لیست

پنج مورد از مزایای مهم خرید تودولیست شامل موارد زیر است:

  1. افزایش میزان بهره‌وری

یکی از مزایای بسیار مهم خرید تو دو لیست، افزایش میزان بهره‌‌وری است. با کمک این نوع دفتر، می‌توان مهم‌ترین کارها را اولویت‌بندی کرد. اولویت‌بندی کارها و سازماندهی و تکمیل آن‌ها به ترتیب اولویت، تأثیر زیادی در جلوگیری از اتلاف‌وقت دارد و لازم نیست برای کارهایی که نیاز به انجام فوری آن‌ها نیست، وقت را تلف کرد. انجام به موقع کارهای مهم‌تر، به تقویت روحیه و بهبود بهره‌وری منجر می‌شود. نوشتن و اولویت‌بندی کردن کارها در لیست دفتر to do list، باعث ایجاد احساس مسئولیت‌پذیری در افراد و بهبود مدیریت زمان نیز می‌شود.

  1. کمک به افزایش انگیزه

خرید to do list یک ابزار انگیزشی عالی محسوب می‌شود و به کاربران کمک می‌کند تا از آن برای شفاف‌سازی اهداف خود استفاده کنند. با کمک دفتر تو دو لیست، می‌توان یک هدف بزرگ بلندمدت را به اهداف کوچک‌تر و کوتاه‌مدت دست‌یافتنی تقسیم کرد. با انجام دادن و تکمیل کردن هر یک از اهداف کوتاه‌مدت و علامت زدن آن‌ها در لیست دفتر تودو لیست، حس موفقیت و پیشرفت به افراد دست می‌دهد و انگیزهٔ آن‌ها برای رسیدن به تک‌تک اهداف موجود در لیست افزایش می‌یابد. افزایش انگیزهٔ درونی و بیرونی، در کاهش استرس نیز تأثیر به‌سزایی دارد. اگر دقت کرده باشید، افراد بی‌انگیزه همیشه بهانه‌ای برای فرار از انجام به‌موقع کارهای خود دارند. خرید تو دو لیست به افزایش انگیزهٔ این افراد کمک زیادی می‌کند.

  1. بهبود حافظه و تمرکز

یکی دیگر از مزایای خرید تو دو لیست، بهبود حافظه و تمرکز است. نوشتن لیست کارها در دفتر تو دو لیست با استفاده از دست، برخلاف تایپ کردن، برای مغز روشی مؤثر و جذاب محسوب می‌شود‌. با توجه به تقویت حافظهٔ کوتاه‌مدت، به یاد آوردن موارد یادداشت‌شده در to do list، بسیار آسان است. درواقع احتمال فراموش کردن مواردی که در دفترچه to do list یادداشت می‌شود، بسیار کم است. نوشتن اهداف کوتاه‌مدت، نوشتن وظایف و بررسی مداوم لیست به‌عنوان یک نوع کمک حافظهٔ خارجی و افزایش‌دهندهٔ تمرکز، به حفظ کردن اطلاعات بیشتر و اطمینان از انجام کارهای مهم کمک زیادی می‌کند‌.

  1. کاهش استرس و اضطراب و بهبود سلامت روان

یکی از بهترین راهکارهای کاهش استرس و اضطراب و بهبود سلامت روان، خرید تو دو لیست و تهیهٔ یک لیست از کارهای موردنظر است. یادداشت اهداف و وظایف در داخل دفتر برنامه ریزی to do list، به آرام شدن ذهن کمک زیادی می‌کند. نداشتن نگرانی برای کارهای عقب‌افتاده، تقسیم اهداف بزرگ و بلندمدت به اهداف کوچک و کوتاه‌مدت، شناسایی عناصر درگیر در کارهای جزئی، ارائه دیدی واضح و شفاف از همهٔ فعالیت‌های مربوط به پروژه، سازماندهی و مدیریت زمان، برنامه‌ریزی هر کار در زمان معقول، انجام دادن وظایف به نحواحسن، پیدا کردن زمان بیشتر برای استراحت کردن و لذت بردن از سرگرمی‌ها، تقویت اعتمادبه‌نفس، حرکت به سوی اهداف جدیدتر و ایجاد دید بهتر به زندگی، همگی از آثار مثبت خرید تو دو لیست به‌شمار می‌روند و منجر به کاهش استرس و اضطراب و بهبود سلامت روان می‌شوند‌.

  1. تجسم اهداف و بهبود مدیریت زمان براساس سازماندهی

با خرید تو دو لیست می‌توانید اهداف موجود در ذهن خود را درزمینهٔ زندگی شخصی و زندگی حرفه‌ای به‌صورت منظم در دفتر to do list یادداشت کنید و اهداف موجود در ذهن خود را طوری تجسم کنید‌ که انگار به آن‌ها رسیده‌اید. با توجه به این‌که وظایف و کارهای یادداشت‌شده در تودولیست براساس اولویت و میزان اهمیت سازماندهی می‌شوند، انجام کارهای یادداشت‌شده در فهرست براساس اولویت‌بندی، باعث بهبود مدیریت زمان خواهد شد.

آشنایی با سایر مزایای خرید تو دو لیست

  • آسان‌تر کردن زندگی؛

  • اطمینان از انجام تمام فعالیت‌ها و وظایف روزانه؛

  • امکان پیگیری کردن چندین کار مختلف؛

  • داشتن فضای کافی برای نوشتن؛

  • داشتن چیدمانی عالی برای سهولت استفاده؛

  • امکان استفاده از دفترچه to do list به مدت چند ماه یا حتی چند سال؛

  • حمل‌ونقل آسان؛

  • مناسب برای استفاده در کیف‌پول یا کیف شانه‌ای؛

  • تولیدشده با کاغذ ضخیم و درجه‌یک؛

  • انعطاف‌پذیری بالای تودولیست؛

  • کمک به سازماندهی قرارهای ملاقات؛

  • مناسب برای قرار دادن روی میز؛

  • استفاده به‌عنوان هدیه برای افراد علاقه‌مند به هدایایی به سبک مینیمال؛

  • تولید در اشکال و اندازه‌های مختلف؛

  • کمک به تقسیم پروژه‌های بزرگ به پروژه‌های کوچک قابل‌انجام؛

  • دستیابی به دستاوردهای بیشتر در طول روز؛

  • تأثیر مثبت بر شغل افراد؛

  • کمک به داشتن زمان بیشتر برای حضور در دفتر کار، شرکت در جلسات و انجام کارهای خانه؛

  • کمک به واقع‌بین شدن افراد درزمینهٔ میزان توانایی انجام کارها؛

  • افزایش حس موفقیت در افراد؛

  • کمک به ایجاد یک ایدهٔ روشن از کارهای موردنظر،

  • برنامه‌ریزی دقیق به دلیل مشخص بودن اهداف در دفتر تو دو لیست؛

  • کمک به برداشتن گام‌های مثبت برای مدیریت کارآمد وقت؛

  • سادگی و بی‌حاشیه بودن نسبت‌به ابزارهای دیجیتال؛

  • لذت‌بخش بودن استفاده از دفترچه برنامه‌ریزی to do list به‌عنوان یک لوازم‌التحریر جذاب؛

  • کمک به پردازش بهتر اطلاعات به دلیل نوشتن با دست؛

  • بهبود بخشیدن نوشتن املای کلمات؛

  • تقویت مهارت‌های دست‌نویسی با خرید تو دو لیست و نوشتن اهداف و وظایف در داخل آن؛

  • همیشه آمادهٔ استفاده بودن دفتر تودولیست و عدم نیاز به شارژ کاغذ و خودکار؛

  • ارائه دنیایی از امکانات به افراد؛

  • قابل‌بازیافت بودن دفترهای تو دو لیست؛

https://akharinnews.com/images/1402/04/03/images_1690798591_64c789ff7543b.jpg

آموزش نحوهٔ خرید تو دو لیست به‌صورت مرحله‌به‌مرحله

مراحل خرید تو دو لیست عبارتند از:

  • بررسی تعداد صفحات دفترچه تو دو لیست

در اولین مرحله از مراحلی که می‌خواهید to do list خریداری کنید، حتماً باید تعداد صفحات دفتر تو دو لیست و حجم هر صفحه را به‌خوبی بررسی کنید. با توجه به این‌که قرار است به‌صورت روزانه برنامه‌ها، اهداف و وظایف خود را یادداشت کنید، باید ببینید که در هر یک از صفحات، چند روز را می‌توان درج کرد. هر صفحه بهتر است برای نوشتن یادداشت‌های دو تا چهار روز فضای کافی داشته باشد. تعداد صفحات دفتر هم باید پاسخگوی یادداشت‌های دوازده ماه یا یک سال باشد.

  • انتخاب طرح روی جلد دفتر to do list:

دومین مرحله از مراحل خرید تو دو لیست، انتخاب طرح روی جلد آن است. روزبه‌روز به طرفداران تودولیست اضافه می‌شود، به همین دلیل برندهای تولیدکننده برای پوشش دادن تمام سلیقه‌ها، برای جلد این محصولات از طرح‌های زیبا و متنوع استفاده می‌کنند. هرچه طرح روی جلد دفتر یا دفترچه to do list جذاب‌تر باشد، توجهٔ مشتریان را بیشتر به خود جلب می‌کند. با انتخاب و خرید زیباترین طرح روی جلد، با شوق و ذوق بیشتری برای بررسی لیست کارها به سراغ دفتر تو دو لیست خود خواهید رفت.

  • انتخاب اندازهٔ to do listبراساس حجم کارها:

بعد از بررسی تعداد صفحات و انتخاب طرح روی جلد، نوبت به مرحلهٔ سوم خرید تو دو لیست یعنی انتخاب اندازهٔ این دفتر براساس حجم کارهای روزانه می‌رسد. در صورت بالا بودن حجم کارهای روزانه، به یک دفتر بزرگ to do list نیاز دارید؛ اما اگر حجم کارهایتان کم است، خرید یک دفتر کوچک تو دو لیست هم اکتفا می‌کند.

  • انتخاب سبک و نوع طراحی صفحات دفتر تودولیست:

در مرحله چهارم به سراغ بررسی سبک و نوع طراحی صفحات دفترچه برنامه ریزی to do list بروید. خوشبختانه این محصولات از نظر سبک و نوع طراحی صفحات، دارای تنوع بالایی هستند و برای گروه‌های سنی مختلف تولید شده‌اند. افراد کم‌سن‌وسال معمولاً به سراغ طرح‌های رنگی و فانتزی می‌روند و افراد بزرگسال طرح‌های ساده‌تر را بیشتر می‌پسندند. در زمان انتخاب طرح صفحات، بیشتر کافی بودن فضا برای نوشتن یادداشت‌های روزانه را اولویت قرار دهید.

  • توجه به قیمت to do list:

در آخرین مرحله از مراحل خرید تو دو لیست، باید به قیمت این محصولات توجه کنید. قیمت to do list به کیفیت آن بستگی دارد. هرچه طراحی و ساخت این نوع دفتر باکیفیت‌تر باشد، قیمت آن‌ نیز بالاتر خواهد بود. البته نمی‌توان تأثیر فروشگاهی که برای خرید تو دو لیست انتخاب کرده‌اید را روی قیمت to do list نادیده گرفت. فروشگاه‌های معتبر همواره بهترین و باکیفیت‌ترین دفترهای تو دو لیست را با منصفانه‌ترین و مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند و با این کار اعتماد آن‌ها را به خود جلب می‌کنند. بنابراین سعی کنید که این محصول را از یک فروشگاه معتبر و قابل‌اعتماد خریداری کنید.

https://akharinnews.com/images/1402/04/03/images_1690798591_64c789ff84692.jpg

 

جمع‌بندی

در این مقاله با تودولیست و ویژگی‌های آن به‌عنوان یکی از کاربردی‌ترین محصولات که به انجام به‌موقع وظایف و کارها کمک زیادی می‌کند آشنا شدید‌. تمام تلاش خود را کردیم که دربارهٔ 5 راز ناگفته دفتر تودولیست شامل افزایش میزان بهره‌وری، کمک به افزایش انگیزه، بهبود حافظه و تمرکز، کاهش استرس و اضطراب و بهبود سلامت روان، تجسم اهداف و بهبود مدیریت زمان براساس سازماندهی، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و شما را با مزایای این محصول پرطرفدار آشنا کنیم. در انتها نیز نحوهٔ خرید تو دو لیست را مرحله‌به‌مرحله توضیح دادیم. امیدواریم با انتخاب یک فروشگاه معتبر و خرید بهترین to do list، بتوانید از مزایای بی‌شمار این محصول استفاده کنید. از این‌که حوصله به خرج دادید و تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، از شما متشکریم.

 

 

1092 نمایش

نظر دادن