تاریخ انتشار: پنج شنبه, 24 اسفند 1391 ساعت 08:10

«اینترپل» به کمک ایران می‌آید

ماجرای تبانی بین دو تیم قطر و لبنان در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل، احتمالا یکی از سوژه‌های جذاب برای فوتبال ایران در سال آینده خواهد بود.

هرچه به پایان رقابت‌های مقدماتی نزدیک شویم و تیم کشورمان احتیاج به امتیاز برای صعود داشته باشد، به‌طور کل افکار عمومی و اهالی فوتبال به دنبال سرانجام تبانی دو تیم قطر و لبنان خواهند بود، تا شاید با اثبات این تبانی ایران بتواند راه خود را برای صعود هموار کند.

فدراسیون فوتبال ایران که روزهای ابتدای ماجرا تبانی که فدراسیون لبنان پیگیر آن بود، بسیار دست به عصا عمل می‌کرد و حاضر به ورود جدی به این ماجرا نبود، حالا به نظر می‌رسد، باتوجه به مستنداتی که در اختیار دارد، طی نامه‌ای به‌طور رسمی وارد این ماجرا شده است.

محمدعلی نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران طی نامه‌ای به فیفا خواهان پیگیری ماجرا شده است. فدراسیون فوتبال ایران با‌توجه به اعتراف‌هایی که از سرمربی تیم لبنان و برخی از بازیکنان در رسانه‌ها وجود دارد و از آنجا که در دقیقه 85 یک پاس غیرمتعارف از طرف مدافع لبنانی به بازیکن قطری داده شده و همان توپ تبدیل به گل شده است، تقاضا کرده که فیفا به‌طور جدی موضوع را پیگیری کند.

در بخشی از نامه‌ای که فدراسیون فوتبال ایران به فیفا ارسال کرده، آمده است: «از قرار اطلاع در این رسیدگی، رعایت کامل موارد نشده است و صرفا این بازیکنان به‌دلیل تبانی در مسابقات باشگاهی لبنان محروم شده‌اند. در صورتی که بررسی‌ها نشان می‌دهند تعدادی از این بازیکنان در لیگ لبنان فعال نیستند و آنها بازیکنانی هستند که در کشورهای دیگر بازی می‌کنند. این مساله نشان می‌دهد در رسیدگی دبیرکل غرب آسیا این موارد لحاظ نشده است.

بنابراین فدراسیون فوتبال ایران از فیفا می‌خواهد تا بخش بازرسی خود را برای بررسی این پرونده‌ فعال کند.»  اما فدراسیون ایران تنها به نامه بسنده نکرده و به‌تازگی اقدامات دیگری هم صورت داده است.

حدود دو هفته پیش در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در مالزی کمیته اخلاق و کمیته حقیقت‌یاب فیفا اجلاسی برگزار کرد و در آن اجلاس که بیشتر در مورد شرط‌بندی در فوتبال بود، بحث‌هایی هم در حاشیه این اجلاس در مورد تبانی بین تیم‌های قطر و لبنان در جریان بود. از کشورمان، هادی آیت‌اللهی، نایب‌رییس اول فدراسیون هم در حاشیه این جلسه با مسوولان پلیس اینترپل جلسه گذاشت تا راه‌های قانونی کشف تبانی بین دو تیم را جست‌وجو کند.

به گفته یکی از مسوولان فدراسیون فوتبال این جلسه برای ایران بسیار سودمند بوده و تنها به خاطر اینکه لبنانی‌ها به این ماجرا وارد نشوند فعلا در سکوت خبری پیگیر کارها هستند. از سوی دیگر قرار است، اینترپل طی 15 روز نتیجه تحقیقات خود را در مورد این بازی به فیفا ارایه دهد که احتمالا در اولین روزهای سال بعد نتایج آن اعلام می‌شود.

فدراسیون فوتبال ایران به گفته حسینی، مدیر روابط عمومی، تمامی مدارک لازم از جمله فیلم، عکس و بریده جراید را برای کمیته حقیقت‌یاب فرستاده است و منتظر پاسخ از سوی این کمیته است.

1112 نمایش

نظر دادن