تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 بهمن 1393 ساعت 02:11

دوبینی دلواپسان در تابعیت ساکنان پاستور

آرمان: 5 بهمن ماه بود که 13 نماینده مجلس به رئیس جمهور تذکر دادند؛ موضوع تذکر هم ادامه فعالیت مسئولان دو تابعیتی شاغل در دولت یازدهم بود اما آیا حضور مسئولی با دو تابعیت در دولت یازدهم تایید می‌شود؟ با بازگشت به عقب می‌توان نام خاوری را در دولت دهم یافت که دارای تابعیت دوگانه بود و پس از احراز تخلفات مالی‌اش برای در امان ماندن از اقدامات قضایی به کشور کانادا فرار کرد. اما زمانی که بحث تابعیت دوگانه خاوری مطرح و این موضوع محرز شد، نمایندگان مجلس واکنش آنچنانی نشان ندادند چنانکه پرویز سروری از نمایندگان حامی دولت در مجلس هشتم درباره تابعیت دوگانه خاوری به این نکته اکتفاد کرد که «اين موضوع به كميسيون امنيت ملي خواهد رفت و به هيات رئيسه پيشنهاد خواهد شد و جا دارد كه مورد بحث و پيگيري اعضا قرار گيرد.» کوثری هم همان زمان گفت: «از آنجا كه خاوري تابعيت دوگانه‌اي داشته است، وزارت اطلاعات و وزير اقتصاد بايد در اين خصوص پاسخگو باشند.» اما ظاهرا هیچ کس تذکری به محمود احمدی نژاد برای دوتابعیتی بودن خاوری نداد. اما چندی پیش 13نماینده مجلس در تذکری خطاب به دکتر روحانی آوردند: «همانطور که مستحضرید طبق قانون به کارگیری افراد دو تابعیتی در مناصب دولتی جایز نمی‌باشد، لیکن متأسفانه شاهد هستیم یکی از مسئولین ارشد دفتر جنابعالی دارای تابعیت مضاعف از کشور آمریکا می‌باشد. در اختیار داشتن مشاغل و مناصب حساس دولتی، سیاسی و اقتصادی توسط افرادی با تابعیت دوگانه می‌تواند مخاطره‌آمیز بوده و کشور را با چالش مواجه کند و شما قطعاً واقف هستید افرادی که مناصب حکومتی دارند نباید زیر پرچم کشورهای بیگانه قسم وفاداری یاد کنند.دولت یازدهم نیز بهتر است برای دچار نشدن به حاشیه‌های افراد دو تابعیتی نسبت خود را با مسئولان و مدیران دارای تابعیت مضاعف روشن کرده و برای حل تبعات منفی حاصل از فعالیت آنها و یا برکناری‌شان چاره‌ای بیندیشد.»
 
دلواپسان بی‌خبر بودند؟!
 
یک و نیم سال از آغاز به کار دولت یازدهم می‌گذرد. اگر واقعاً یکی از مسئولان، آن هم با وصف «ارشد» در دفتر رئیس جمهور با تابعیت مضاعف آمریکایی مشغول به کار است، چگونه ناظران بر دولت که با دلواپسی تمام، مو را از ماست بیرون می‌کشند، در این مدت متوجه نشده‌اند؟ در پاسخ به این ادعا، معاون پارلمانی رئیس جمهور به صراحت گفته است: «اصل تذکر مبتنی بر اطلاعات نادرست و یک تهمت آشکار است چرا که هیچ فردی در دفتر رئیس جمهوری و در نهاد ریاست جمهوری دارای تابعیت مضاعف نیست.» به نظر می‌رسد 13 نماینده مجلس، اتهام سنگینی را متوجه رئیس جمهور و یکی از اعضای ارشد دفترش کرده‌اند و قاعدتاً باید آن را ثابت کنند، به ویژه اینکه این اتهام را در قالب یک تذکر قانونی مطرح کرده و بدان رسمیت داده‌اند. ظاهرا مطرح کردن بحث حضور فردی با دو تابعیت در دفتر رئیس جمهور تنها یک بهانه‌جویی باشد چرا که این موضوع بارها پس از تذکر 13 نماینده از سوی دولتی‌ها رد شده است. اگر آن روز معاون پارلمانی حضور این فرد در دفتر رئیس جمهور را رد کرد، دیروز معاون حقوقی دولت بود که گفت چنین ادعایی صحت ندارد. حضور فردی با تابعیت آمریکایی - ایرانی در پاستور و سکوت دلواپسان؟ «جل‌الخالق!»
 
دولت تکذیب می‌کند؛کافیست؟
 
دیروز در همین راستا دفتر رئیس جمهور بیانیه‌ای صادر کرد که در بخش‌هایی از آن آمده است: دولت و مجلس هر دو برآمده از انتخاب مردم هستند و بنای دولت تدبیر و امید از ابتدای خدمتگزاری این بوده است تا با اهتمام عملی به قانون گرایی و احترام و تعامل مثبت با نمایندگان محترم ملت، آرمان‌ها و ارزشهای انقلاب اسلامی و امید و انتظارات مردم عزیزمان را در پرتو این همکاری به منصه ظهور رسانده، دشمنان انقلاب و بدخواهان را ناکام نموده و مشکلات موجود در بخشهای مختلف را به سامان برساند. اخیرا و باکمال تأسف شاهد آن بودیم که تنی چند از نمایندگان محترم، به عنوان تذکّر به رئیس جمهور و بدون هر گونه تحقیق و یا پرسش و گفتگو، افترایِ مجعولِ برخی از رسانه های افراطی وابسته به صهیونیست‌ها در ایالات متحده آمریکا را تکرار نموده و عنوانی را به «یکی از مسئولین ارشد دفتر رئیس جمهوری» نسبت دادند که کذب محض بوده و به هیچ وجه واقعیت ندارد. محتوای این تذکّر دروغی است که اگر صحت آن با یک پرسش ساده استعلام می‌شد؛ منجر به تکرار یاوه سرائی بیگانگان، فضاسازی برخی رسانه‌ها و سوء استفاده کسانی که در پی تخریب تعامل مثبت قوای مجریه و مقننه هستند، نمی‌شد. اقتضای پایبندی به توصیه‌های حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب و صیانت از جایگاه والای مجلس آن است که نگذاریم شأن قانونی تذکّر، خدای نا کرده به رفتار ضداخلاقی، غیرقانونی و غیرمنصفانة نشر اکاذیب آلوده گردد. دستور هدایتگر قرآن به مؤمنان برای جلوگیری از فتنه گری فاسقان این است که: «یا أیّها الذین آمنوا إِن جَاءکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَیّنُوا أَن تُصِیبُوا قَومًا بِجَهَالَهٍ فَتُصْبِحُوا عَلَی مَافَعَلْتُمْ نَادِمِینَ».
710 نمایش

نظر دادن