تاریخ انتشار: جمعه, 21 شهریور 1393 ساعت 16:07

سازمان‌هواپیمایی،علت‌سقوط ایران140 رارسانه‌ای‌نمی‌کند!

19 شهریور گذشت و یک ماه از سقوط آنتونوف 140 ایران را پشت سر گذاشتیم، اما هنوز با این‌که جعبه سیاه توسط سازمان هواپیمایی کشور بازخوانی شده علت سانحه عنوان نشده است.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از CHN، این در حالی است که پیش از این بارهای عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده بود که سازمان هواپیمایی کشور علت این سانحه را زودتر اعلام کند و به مردم اطمینان داده بود که از کوچکترین حق آن‌ها در این خصوص نخواهد گذشت.

هواپیمای آنتونوف 140 ایران که متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان‌ایر بود در روز نوزدهم مردادماه در حوالی شهرک آزادی سقدط کرد؛ همه این اتفاقات در شرایطی بود که بسیاری از کارکشته‌های صنعت حمل و نقل هوایی ایران در این خصوص اظهار نظر نکرده و منتظر بررسی علل سانحه از سوی سازمان هواپیمایی کشور شدند.

چند ساعت پس از سقوط هواپیمایی که به کشته‌شدن 39 نفر انجامید، کمیسیون سوانح با هدف بررسی ابعاد مختلف این حادثه و البته مشخص‌شدن علت اصلی سقوط آغاز به کار کرد. کار این کمیسیون زمانی مورد توجه قرار گرفت که گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره‌ ممنوعیت پرواز این هواپیما و حتی محدودیت‌های ساعتی آن مطرح شد.

با این وجود اما این کمیسیون هرگونه اظهار‌نظر قطعی درباره‌ی دلایل سقوط را منوط به تکمیل شدن مراحل تحقیقات دانست. مراحلی که بنا به گفته معاون مدیریت بحران وزیر راه و شهرسازی می‌تواند تا 400 روز نیز ادامه پیدا کند.

اما به رغم انتظار مردم با پایان یافتن این مرحله نیز هیچ اطلاعاتی درباره‌ی دلایل سقوط منتشر نشد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: این اطلاعات و نتیجه دیگر بررسی‌های کمیته‌های 11‌گانه کمیسیون سوانح برای بررسی‌های تخصصی به ازمایشگاه‌های معتبر داخلی یا در صورت نیاز مراکز خارجی ارسال خواهند شد. این در حالی است قرار شده بعد از تعطیلات مجلس، وزیر راه و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری برای بررسی نهایی پرونده سقوط هواپیمای ایران 140 در این کمیسیون حضور یابند.

طبق این گزارش، وزیر راه و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گزارش کلی سقوط هواپیمای ایران 140، نتیجه بررسی جعبه سیاه هواپیما و نواقص هواپیمای ایران 140 را به کمیسیون عمران منعکس می‌کنند و کمیسیون عمران در این باره جمع‌بندی نهایی خواهد کرد.

بعد از اتمام رسیدگی به موضوع سقوط هواپیما، قطعا باید مشخص شود که چه کسانی مقصر بروز این حادثه بودند و برخوردهای قانونی لازم با این افراد صورت گیرد.

865 نمایش

نظر دادن