تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 شهریور 1393 ساعت 11:42

قیمت متفاوت آپارتمان در حاشیه دریاچه چیتگر

قیمت‌ها متفاوت است از متری یک میلیون و 800 هزار تومان تا 10میلیون تومان. مبنای قیمت‌گذاری در این منطقه نزدیکی و دوری به دریاچه چیتگر است.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، دریاچه‌ای که تاثیر قابل توجهی بر زمین‌ها و آپارتمان‌های یکدست نوساز منطقه 22 تهران در دو، سه سال اخیر گذاشته است. خانه‌هایی که منظر دریاچه- دید به دریاچه- داشته باشند متری یک تا دو میلیون تومان گران‌تر از خانه‌های مشابه خود هستند. بخشی از خرید و فروش‌ها در این منطقه به صورت امتیاز تعاونی- خانه‌های در حال ساخت توسط تعاونی‌‌های مسکن وابسته به نهادها- است و به جز مبلغی که خریدار برای آپارتمان‌های آماده تحویل می‌دهد 30 تا 50 میلیون تومان نیز به عنوان حق امتیاز به عضو تعاونی پرداخت می‌کنند.
برخی از مجتمع‌های این منطقه سند دارند و برخی نیز در انتظار سند هستند. اما همین آپارتمان‌های بی‌سند هم به گفته یکی از مشاوران املاک این منطقه خرید و فروش می‌شوند.
به گفته این فعال بازار املاک غرب تهران پروژه‌های ساختمانی در این منطقه بیشتر متعلق به نهادهای دولتی یا شبه‌دولتی است. او درباره تفاوت قیمت‌ها در این منطقه می‌گوید: برخی از مجتمع‌های این منطقه زمین‌های بسیار بزرگی دارند و نزدیک به 40 متر به هر واحد سرانه فضای سبز، بهداشتی و تجاری و تفریحی می‌رسد. او ادامه می‌دهد: قیمت پروژه‌ها در این منطقه متفاوت است. اینکه وابسته به کدام نهاد است هم بر نرخ‌ها تاثیر می‌گذارد. آپارتمان آماده تحویل متری 4 میلیون تومان هم در منطقه وجود دارد که با فاصله اندکی با آن یک پروژه ساختمانی آغاز شده که پیش فروش آن برای تحویل سال 95 متری 5میلیون و 500 هزار تومان است.

1346 نمایش

نظر دادن