تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 شهریور 1393 ساعت 09:35

بوکوحرام هم خلافت اسلامي اعلام كرد!

افزون بر گروه دولت اسلامي موسوم به داعش در اعلام خلافت اسلامي در عراق و سوریه، رهبر گروه بوکو حرام، در یکی از شهرهای نيجريه اعلام خلافت و همچون "ابوبکر البغدادی" سرکرده داعش، خود را خلیفه مسلمین خواند.

رهبر بوكوحرام نفر وسط
رهبر بوكوحرام نفر وسط


ابوبکر شیکاو سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام روز یکشنبه در منطقه ای در نیجریه اعلام خلافت اسلامي کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام در یک فیلم ویدیویی اعلام کرد که در منطقه ˈبورنوˈ واقع در شمال شرق نیجریه خلافت تشکیل داده است. به گفته وی شهر غوزا در منطقه بورنو که توسط بوکو حرام تصرف شده بخشی از این خلافت است که هیچ ارتباطی با دولت نیجریه نخواهد داشت. این گروه تروریستی چند ماه قبل بیش از 200 دختر دانش آموز را ربود و مقام های نیجریه ای تاکنون نتوانستند اقدامی برای آزادی این دختران انجام دهند.

تفاوت مهم رهبر بوکوحرام با ابوبكر البغدادی این است که وی فقط در یک شهر اعلام خلافت کرده است! وي در این فیلم ویدئویی 52 دقیقه ای اعلام کرد: در شهر "گوزا" در شمال شرقی نیجریه که شورشیان اوایل این ماه آن را تصرف کردند خلافت اسلامی تشکیل داده است. اطرنشان می شود سازمان ملل اوایل این ماه تایید کرد که شهر گوزا به کنترل شورشیان بوکو حرام درآمده است.

943 نمایش

نظر دادن