تاریخ انتشار: دوشنبه, 30 بهمن 1391 ساعت 07:33

داماد و نوه ايراني‌الاصل «جان کری» در مراسم تحليف!

تصاويري از مراسم تحليف وزير خارجه جديد آمريکا منتشر شده است که در آن داماد و نوه ايراني‌الاصل او به چشم مي‌خورند.

فارس: تصاويري از مراسم تحليف وزير خارجه جديد آمريکا منتشر شده است که در آن داماد و نوه ايراني‌الاصل او به چشم مي‌خورند.

اخباري که در روزهاي اخير منتشر شده نشان مي‌دهد که داماد «جان کري» وزير امور خارجه آمريکا يک پزشک آمريکايي ايراني‌الاصل است.
اين خبر پس از آن منتشر شد که جمهوري‌خواهان آمريکايي که از حاميان رژيم صهيونيستي هستند، با نامزدي «جان کري» براي هدايت وزارت خارجه آمريکا مخالفت کردند.

انتقادات به جان کري بيشتر به مواضع وي در قبال برنامه هسته‌اي ايران و تأکيد بر حل ديپلماتيک آن، روابط نزديک با «بشار اسد»، رئيس‌جمهوري سوريه، ابراز تمايل براي سفر به تهران و ديگر مسائل متمرکز شده بود اما در نهايت جان کري با تأکيد بر بکارگيري تمام توان خود براي بازداشتن ايران از دستيابي به سلاح هسته‌اي، خيال جمهوري‌خواهان راحت شد و سنا، جان کري را براي تصدي وزارت خارجه آمريکا تأييد کرد.

گزارش‌ها حاکي از آن است که در سال 2009، دکتر «ونسا برادفور کري» دختر کوچک جان کري از همسر اول وي، با دکتر «بهروز والا ناهيد» يک پزشک ايراني‌الاصل در بيمارستان «ماساچوست» ازدواج کرد.
بهروز ناهيد، پسر «نوشين» و «رضا» ناهيد از «لس‌آنجلس» است. اسم آمريکايي بهروز ناهيد «برايان» است. پيشتر به ايراني بودن داماد کري کمتر اشاره مي‌شده است و حتي اعلام خبر مراسم ازدواج ونسا و بهروز در اکتبر 2009 توسط روزنامه «نيويورک‌تايمز» هيچ اشاره‌اي به اصليت بهروز نشد و بيوگرافي همسر ونسا با سالهاي کالج او آغاز شد.

در بيوگرافي آن زمان بهروز آمده بود: داماد با درجه عالي از دانشگاه کاليفرنيا، لس آنجلس، فارغ التحصيل شد و مدرک پزشکي خود را با درجه عالي از «يال» دريافت کرد. دو زوج به طور رسمي در يک صبح اوايل سپتامبر 2005 در بيمارستان عمومي ماساچوست با يکديگر ديدار کردند. ساعت 5:00 صبح بود و دکتر کري و ناهيد که يکديگر را چندين بار قبل از آن نيز ديده بودند، پس از گشت‌زني صبح خود در بيمارستان، ساعاتي با هم بودند و مدتي را با هم گذراندند و پس از 4 سال در سال 2009 رسماً ازدواج کردند. بنابر برخي اخبار غيررسمي، اين زوج پيش‌تر به ايران نيز سفر کرده‌اند.

برخي تصاوير منتشر شده از مراسم تحليف «جان کري» بعنوان وزير خارجه جديد آمريکا که روز 6 فوريه برگزار شد، نشان مي‌دهد که داماد ايراني و نوه يکساله او به نام «الکساندر ناهيد» نيز در آن حضور دارند.

 

 

5490 نمایش

نظر دادن