تاریخ انتشار: پنج شنبه, 05 بهمن 1391 ساعت 08:48

«اگر يک ريال در جيب کسي گذاشتيم پنج ريال از او گرفتيم»

 رئيس فراکسيون کارگري در مورد اجراي هدفمندي يارانه‌ها گفت: هنوز کسي باور نمي‌کند ما اگر يک ريال در جيب کسي گذاشتيم پنج ريال ازش گرفتيم.

عليرضا محجوب با تاکيد بر لزوم باز‌گشت به قيمت‌هاي بين‌المللي و واقعي وکنار گذاشتن سياست‌هاي شوک درماني درخصوص عملکرد اقتصادي دولت در برابر مردم و به خصوص قشر کارگر، به مهر گفت: حرف‌هاي رئيس‌جمهور رابطه‌اي با محاسبات اقتصادي برقرار نمي‌کند و بايد از ايشان پرسيد اين برداشت‌ها از چه منبع علمي‌نشأت گرفته است.

وي روش اجراي اصل هدفمندي يارانه‌ها را به نوعي شوک درماني تشبيه کرد و گفت: شوک درماني نه فقط اقتصاد ما را ناشکيبا مي‌کند بلکه سياست و جامعه ما را هم ناشکيبا مي‌کند. دبير کل خانه کارگر اضافه کرد: اين ناشکيبايي باعث خواهد شد که شما نتوانيد مسئولان و دولت را سر کارشان نگه داريد، تغييرات فراواني که وزيران و مسئولان در اين دولت داشتند نتيجه همين سياست‌ها بود. وي سياست‌هاي دولت را در خصوص اصل هدفمندي يارانه‌ها منجر به بدتر شدن وضعيت اشتغال و قيمت‌ها دانست و بيان کرد: دولت روز به روز بدهکارتر مي‌شود و ما هم اکنون بدترين نوع بدهکاري دولت را از مشروطه تا کنون شاهد هستيم. اينها ناشي ار سياست‌هايي است که از نظر اقتصادي پشتوانه علمي‌ندارد. وي مدعي شد:فاز اول اشکالاتي را بوجود آورده است و اگر فاز دوم به بعد هم اجرا شود ممکن است فاتحه خواني اقتصاد باشد و مشکلاتي را بوجود آورد که هيچ‌کس نتواند آنها را حل‌و‌فصل کند.

نماينده تهران در مجلس با اشاره به آماري از سال گذشته بيان کرد: بدهي بيش‌از 1200 واحد از شرکت‌ها در حدود 7 هزار ميليارد تومان عنوان شده است که در اثر اجراي سياست‌هاي اصل هدفمندسازي يارانه‌ها خسارت ديده‌اند. وي افزود: بنابراين واحد‌هاي صنعتي و توليدي ضررهاي زيادي از زمان اجراي هدفمندسازي دريافت کرده‌اند بدون اينکه سياست‌هاي جبراني که در قانون پيش‌بيني شده مثل 30 درصدي که بايد تخصيص داده مي‌شد به آنها تخصيص يابد.

محجوب در مورد روند کنوني تعامل مجلس و دولت گفت: در عرصه اشتغال يا حمايت از توليد و صنعت وعده‌هايي داده شده که هنوز تحقق نيافته است.

وي در مورد تاثيرجلسات شبانه دولت و مجلس گفت: اگراين جلسات مفيد بود شما آثارش را مي‌ديديد؛ ما که فکر مي‌کنيم فعلا عکس مي‌گيريم و کار بزرگي انجام نمي‌دهيم.

دبير کل خانه کارگر با بيان اينکه اقتصاد پديده‌اي احساسي نيست تاکيد کرد: با بسته‌هاي احساسي نمي‌توان عقب‌ماندگي‌ها را جبران کرد.

2288 نمایش

نظر دادن