تاریخ انتشار: دوشنبه, 28 اسفند 1402 ساعت 11:14

پیروزی پوتین در انتخابات روسیه با کسب ۸۷ درصد آرا

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد که با شمارش ۹۹ درصد آراء، ولادیمیر پوتین با کسب بیش از ۸۷ درصد نفر اول و مجدد رئیس جمهور این کشور است.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد که با شمارش ۹۹ درصد آراء در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فعلی با ۸۷.۳۳ درصد آراء پیشتاز انتخابات است.

سه نامزد دیگر هر کدام زیر پنج درصد از آراء را کسب کرده اند. نیکولای خاریتونوف از حزب کمونیست ۴.۳۱درصد آرا، ولادیسلاو داوانکوف از حزب مردم جدید ۳.۷۹درصد و لئونید سالوتسکی نامزد حزب لیبرال دموکراسی ۳.۱۹ درصد آرا را از آن خود کردند. پوتین گفته که قرار است امروز دوشنبه با رقبای انتخاباتی خود دیدار کند.

ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود که به سخنرانی پیروزی شباهت داشت از همه مردم روسیه تشکر و تاکید کرد که همه ما یک تیم و در حال ساختن یک اراده مشترک از مردم فدراسیون روسیه هستیم.

در انتخابات ریاست جمهوری روسیه ۴ نامزد انتخاباتی رقابت خواهند گرد. ولادی داوانکوف از حزب مردم جدید، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فعلی، لنوید اسلانسکی و نیکلای خاریتونوف از حزب کمونیست روسیه.

ولادیمیر پوتین پس از اعلام نتایج اولیه شمارش آرا و پیشتازی قاطع در انتخابات ریاست جمهور این کشور، در جمع خبرنگاران افزود: ما مثل یک خانواده واحد هستیم و این موضوع بسیار مهمی است. نتایج انتخابات بیانگر اعتماد ملت به رهبری خود است و امیدوارم نتایج انتخابات به ساختن کشور قدرتمندتر منجر شود.

منبع: فارس

213 نمایش

نظر دادن