تاریخ انتشار: دوشنبه, 12 تیر 1402 ساعت 13:53

نکات طلایی که انتخاب کابینت آشپزخانه را آسان تر می کند!

با رعایت نکات طراحی می توانید دکوراسیون و مبلمانی متناسب با فضا و موثر داشته باشید. اگر آشپزخانه ای دارید که می خواهید آن را بازسازی کنید یا می خواهید خانه ای برای خود بسازید، حتما به این اصول توجه کنید.
بهترین فروشگاه کابینت آشپزخانه در تهران کجاست ؟ چه نکاتی را باید هنگام انتخاب کابینت آشپزخانه رعایت کنیم ؟ طراحان و مهندسان باید نکات مهم طراحی جدید ترین مدل های کابینت آشپزخانه را بدانند. با رعایت نکات طراحی می توانید دکوراسیون و مبلمانی متناسب با فضا و موثر داشته باشید. اگر آشپزخانه ای دارید که می خواهید آن را بازسازی کنید یا می خواهید خانه ای برای خود بسازید، حتما به این اصول توجه کنید. اصول طراحی کابینت آشپزخانه یک موضوع مهم و موثر برای کابینت سازی است که با رعایت آن ها حرفه ای تر از قبل عمل کردید. مهم ترین عنصر در مشاوره طراحی کابینت آشپزخانه، دانستن اندازه و استانداردها است. طراحی یک کابینت پایه بدون داشتن اندازه های استاندارد تقریبا غیرممکن است.

نکات طلایی انتخاب کابینت آشپزخانه

  • هماهنگی رنگ در انتخاب کابینت: رنگ بندی مناسب و هماهنگی رنگ بین لوازم آشپزخانه و رنگ کابینت شما بسیار مهم است، زیرا رنگ های خاص باعث می شود قلب خانه شما روشن تر شود. بنابراین بهتر است در انتخاب رنگ ها بسیار دقت کنید.

  • نور و درخشش: همانطور که می دانید نورپردازی نیز در زیبایی آشپزخانه شما مهم است، به همین دلیل کابینت ها باید به گونه ای طراحی شوند که نور و درخشندگی بیشتری به فضا ببخشند.

  • قرارگیری صحیح: اگر در مورد فنگ شویی و چرخش انرژی چیزی بدانید، متوجه خواهید شد که چیدمان صحیح کابینت ها و لوازم آشپزخانه زیبایی و هارمونی خاصی به فضا می بخشد.

  • معماری در آشپزخانه: همانطور که گفتیم، چیدمان نقش مهمی دارد، اما مالک آن چه کسی است؟ این چیدمان و میزان دقت در چیدمان عناصر آشپزخانه کار استاد و معمار بزرگی است که باید به اصول چیدمان المان ها در آشپزخانه تسلط کافی داشته باشد. آشپزخانه خانه های مسکونی معروف دنیا که توسط معماران بزرگی مانند; ریچارد مایر، کریستوفر الکساندر، پل رودولف، تادائو آندو، رایت، لوکوربوزیه و... توسط یک کابینت ساز که معماری را از صفر تا صد می شناسد، طراحی و به پایان رسید.مثلاً می داند که بین یخچال، فر، گاز و سینک باید رابطه مثلثی وجود داشته باشد.

  • یعنی این سه نمی توانند برای انتخاب کابینه در یک ردیف باشند. او همچنین باید بداند که خانم ها دوست دارند هنگام شستن ظرف ها به جای نگاه کردن به منظره زشت و بی روح کاشی سازی، منظره ای زیبا از بیرون ببینند. بنابراین او سعی می کند سینک را در مکانی نصب و راه اندازی کند که چنین عملکردی را فراهم کند.

  • سلایق و علایق: در این صورت باید به شما گفت که یک کابینت ساز خوب مشتری مدار باید بداند سلایق و علایق شما به کدام سمت می رود تا بتواند تمام خواسته های شما را عملی کند و در نتیجه لبخند رضایت شما را داشته باشد.

مجله ساختمونا، رسانه تخصصی در زمینه مصالح و ابزار ساختمانی و یکی از پربازدیدترین وبسایت ها در زمینه معرفی بهترین ابزار های ساختمانی ، دکوراسیون و مصالح ساختمانی در تهران و سایر شهرهای ایران می باشد. ما در رسانه ساختمونا سعی می کنیم با تولید محتوای باکیفیت و کاربردی برای شما عزیزان، بهترین فروشگاه کابینت آشپزخانه در تهران را معرفی نماییم.

عوامل موثر در انتخاب سطح کابینت

علاوه بر ظاهر، عوامل زیر نیز در انتخاب رویه کابینت تاثیرگذار است. این فاکتورها عبارتند از:

  • مقاومت در برابر خراش: پانل های کابینت برای حفظ ظاهر خوب خود باید در برابر خش بسیار مقاوم باشند.

  • مقاوم در برابر لکه: صفحات کابینت با کیفیت بالا نیز ضد لکه هستند. به عنوان مثال، برخی از انواع اسلب سنگ طبیعی به مرور زمان خورده می شوند و بسیار آسان لکه دار می شوند.

  • مقاومت در برابر ضربه: صفحات کابینت از آنجایی که قسمت بالایی و محل تماس با اجسام خارجی هستند، باید مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته باشند.

  • مقاوم در برابر حرارت: از آنجایی که می توان ظروف داغ را روی این سطوح قرار داد، باید در برابر حرارت بسیار مقاوم باشند.

  • توانایی ابزار خوری: دال های سنگ طبیعی و طرح های کوارتز سنگ مصنوعی به دلیل استحکام بالا و بافت سختی که دارند توانایی ابزار خوردن کمتری دارند.

  • آنتی باکتریال: ضد باکتری بودن باعث می شود آشپزی در آشپزخانه سالم تر شود.

  • نصب آسان: صفحات کابینت باید به راحتی نصب شوند. پانل های کابینت ام دی اف که شرکتی یا دست ساز هستند نسبت به سنگ های طبیعی و مصنوعی نصب راحت تری دارند.

  • بدون لبه های تیز: بشقاب های کابینت دست ساز معمولاً مشکل لبه های تیز را دارند و ممکن است به مرور زمان لبه های آنها بشکند.

  • قیمت: یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در انتخاب تابلوهای کابینت، قیمت این تابلوها می باشد. این بشقاب ها بسته به جنس آن قیمت های متفاوتی دارند.

نکات مهم در دکوراسیون کابینت

این کابینت ها هستند که دکوراسیون آشپزخانه را تشکیل می دهند و سبک طراحی آن را تعیین می کنند، به همین دلیل گفته می شود کابینت حرف اول را در آشپزخانه می زند پس باید در انتخاب مدل و رنگ کابینت دقت کرد. آشپزخانه قلب هر خانه ای است پس برای زیباتر شدن قلب خانه از سلیقه استفاده کنید، مدل های متفاوت و جدیدی از کابینت آشپزخانه وجود دارد که می توان آنها را با سلیقه انتخاب کرد اما بد نیست نکاتی را بدانید.

  • کابینت های مدرن و مینیمال را انتخاب کنید: هنگام انتخاب کابینت بهتر است کابینت های مدرن و مینیمال را انتخاب کنید زیرا این سبک از کابینت هرگز از مد نمی افتد، کابینت های سبک مینیمال به سادگی دکوراسیون آشپزخانه شما را مدرن می کنند. کابینت های کلاسیک امروه طرفداران کمی دارند زیرا خانه های مدرن امروزی به اجزای دکوری مدرن نیاز دارند. بنابراین در آشپزخانه های شیک نمی توان از کابینت های کلاسیک استفاده کرد.

  • رنگ کابینت را انتخاب کنید: انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه بستگی به سلیقه افراد دارد اما در کل کابینت های رنگ روشن مناسب ترند مثلا کابینت های سفید، کرم، یاسی و .... برای خانه عروس عالی هستند ،کابینت های رنگ روشن فضای آشپزخانه را بازتر می کند و اگر آشپزخانه شما کوچک است بهتر است از کابینت های رنگ روشن برای گسترش آشپزخانه استفاده کنید.

  • قفسه باز کابینت: از قفسه های باز برای نمایش ظروف و تزئینات آشپزخانه استفاده می شود، درست است که آشپزخانه را زیباتر می کند اما تمیزکردن و گردگیری آنها زمان بر است.

نحوه نگهداری و تمیز نگه داشتن کابینت

مراقبت بهتر، عمر طولانی تر: متأسفانه برخی از خانواده ها نحوه نگهداری از کابینت ها را نمی دانند، بنابراین طبیعی است که کابینت در این خانه ها خیلی زود خراب می شود. اما با استفاده از روش‌ ها، می‌ توانید از کابینت‌ های خود مدت زمان بیشتری استفاده کنید .قبل از هر چیز به یاد داشته باشید که اگر کابینت آشپزخانه آسیب دیده و مشکلی وجود دارد، به جای اینکه خودتان آن را تعمیر کنید، حتما از افراد واجد شرایط این کار کمک بگیرید تا مشکل به طور کامل حل شود.

البته مانند بقیه زندگی و امور داخلی، بهتر است ابتدا از آسیب و مشکل جلوگیری شود تا نیازی به تعمیر نباشد. برخی از کابینت ها فلزی هستند و در برابر آب مقاومت بیشتری دارند اما برخی از آنها چوبی یا ام دی اف هستند و در صورت تماس با آب در نهایت پوسیده و از بین می روند. بنابراین، اگر کابینت های خانه شما نیز چوبی هستند، هرگز آنها را با آب تمیز نکنید. در عوض از شوینده های مناسب و دستمال مرطوب استفاده کنید. البته در کابینت های فلزی که این روزها کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، احتمال زنگ زدگی وجود دارد.

هنگام خرید یا ساخت کابینت بهتر است متریال خوب و مناسبی را انتخاب کنید. برخی از قسمت ها مانند کابینت های اطراف سینک معمولا در معرض رطوبت بیشتری قرار می گیرند و خیلی زود خیس می شوند، به همین دلیل بهتر است مواد مقاوم در برابر آب را انتخاب کنید. همچنین همیشه بعد از اتمام کار تمام قسمت های کابینت را خشک کنید تا آب روی آن باقی نماند. حتی اگر پنل های کابینت ضدآب هستند، نباید مستقیم روی آن آب ریخته و کابینت را به این صورت بشویید، زیرا در هر صورت رطوبت باعث کاهش عمر آن می شود.

به یاد داشته باشید که گرما نیز عامل اصلی آسیب رساندن به کابینت ها است. بنابراین، قابلمه، تابه و ظروف داغ را مستقیماً روی مبلمان قرار ندهید و مراقب باشید که بشقاب ها گرم نشوند. گوشت، مرغ، نان و ... را نباید برش دهید. مستقیما روی کابینت با این کار سطح کابینت نه تنها خراشیده و نامناسب به نظر می رسد، بلکه محلی برای تجمع باکتری ها و آلودگی های مختلف می شود. همیشه به لولاهای مبلمان دقت کنید و نکات لازم را برای افزایش عمر آن چرب کنید.

مطمئن شوید که پایه های کابینت ها متناسب و یک اندازه باشند و در صورت لزوم آنها را تنظیم کنید. توصیه جدی ما این است که از چسباندن وسایل تزئینی به کابینت حتی با استفاده از آهنربا خودداری کنید، زیرا این کار باعث خراش تدریجی بدنه کابینت می شود. به خصوص اگر مبلمان فلزی باشد. کابینت ها را باید مانند سایر قسمت های آشپزخانه به طور مرتب تمیز کرد، اما توجه داشته باشید که تمیز کردن آن ها قوانین خاص خود را دارد. به عنوان مثال، هرگز نباید از نوار چسب یا سیم ظرفشویی برای تمیز کردن کابینت ها استفاده کنید، زیرا این ابزارها باعث ایجاد خراش روی سطح کابینت می شوند.

در عوض، از یک اسفنج نرم یا دستمال مرطوب مخصوص استفاده کنید. همچنین، اگر می‌خواهید از شوینده‌های موجود در بازار استفاده کنید، حتماً ابتدا دستورالعمل‌ها را بخوانید و بر اساس آن شروع به تمیز کردن کنیداز طرفی باز ماندن درها به تدریج باعث افتادگی، شل شدن و ایجاد صدا در هنگام باز و بسته شدن می شود. همچنین هرگز روی کابینت ها ننشینید. تعجب نکنید، بسیاری از افراد عادت دارند به جای نشستن روی صندلی آشپزخانه از کمد به عنوان صندلی استفاده کنند. همچنین باعث شل شدن پایه های کابینت و در نتیجه آسیب زود هنگام می شود. قسمت هایی از کابینت که فضای زیر آن خالی است، نباید خیلی سنگین باشند. مثلا کابینتی که ماشین لباسشویی را زیر آن قرار می دهید پر از ظروف و وسایل نباشد.

کلام آخر

طراحی و ساخت یک آشپزخانه ایده آل امری دقیق، حساس و بسیار تخصصی است و کابینت ساز باید به علم طراحی، ساخت و تا حدودی اقتصاد مسلط باشد تا بتواند طرحی منحصربفرد و خاص ارائه دهد. بنابراین بهتر است با تحقیق و در نظر گرفتن نکات بالا کابینت ساز مورد نظر خود را انتخاب کنید. در اینجا سعی کرده ایم مهمترین نکات را برای ایده آل کردن قلب خانه شما برجسته کنیم. امیدواریم صحبت های ما در انتخاب کابینت برای یک آشپزخانه و خانه منحصر به فرد و خاص کمک زیادی به شما کرده باشد. سایت ساختمونا یا sakhtemoona.com به شما کمک می کند تا بهترین فروشگاه کابینت آشپزخانه را تهران را پیدا کنید ، سایت ساختمونا بهترین انتخاب برای یافتن بهترین فروشگاه کابینت آشپزخانه در تهران می باشد .

منبع :(sakhtemoona.com)

258 نمایش

نظر دادن