تاریخ انتشار: شنبه, 08 خرداد 1395 ساعت 13:05

ترامپ: اگر از معترضان ۸۸ بیشتر حمایت می کردیم، کار ایران تمام بود!

نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌ خواه در رقابت‌ های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در انتقادی از رئیس‌ جمهور کنونی این کشور تصریح کرد: اوباما باید در جریان اغتشاشات ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) کار ایران را یکسره می‌ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رسانه‌های آمریکایی امروز فیلمی از «دونالد ترامپ»، نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر کرده‌ اند که وی در آن از باراک اوباما، رئیس‌ جمهور آمریکا، بابت آنچه به تعبیر وی کوتاهی در حمایت از اغتشاشگران ایرانی در جریان حوادث پس از انتخابات ایران است، انتقاد می‌ کند.

این ویدئو را «ترامپ» 2011 روی «یوتیوب» منتشر کرده و برخی از رسانه‌های آمریکا از جمله پایگاه خبری «بازفید» امروز آن را منتشر کرده‌ اند.

وی با روش گفتاری مخصوص خودش که پرش‌های کلامی از یک ایده به ایده‌ای دیگر است، به حوادث فتنه 1388 اشاره کرد و گفت: «اگر اوباما دو سال پیش که این کشور یک مشکل بزرگِ بزرگ داشت، و معترضان داشتند پیشروی می‌ کردند، از آنها حمایت می‌ کرد، همان‌ طور که از معترضان در آمریکا که خودشان را (جنبش) اشغال (وال‌استریت) می‌ نامند، حمایت کرد، ما هیچ مشکلی در ایران نداشتیم. باور کنید.

ترامپ افزود: «کار این کشور، خیلی سریع تمام می‌ شد، درعوض او (اوباما) آن مردم را رها کرد و معلوم است که نتیجه نهایی چیست. ایران، فقط قوی‌ تر شده است. این مرد، نمی‌ داند دارد چکار می‌کند.»

این درحالی است که در آن زمان دولت امریکا هرآنچه می توانست برای کمک به اغتشاشگران انجام داد و هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا در کتاب خاطراتش اعتراف کرده دولت اوباما بر اساس تحلیل‌های ناظران و نیز درخواست سران فتنه در ایران، به این نتیجه رسیده بود که حمایتش را آشکار نکند تا باعث انزجار مردم نشود.

علی‌ رغم این اظهارات، اسناد متعددی در منابع مختلف درباره تحرکات دولت آمریکا چه در قبل از فتنه 88 و چه در جریان آن وجود دارد.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

545 نمایش

نظر دادن