تاریخ انتشار: سه شنبه, 11 آبان 1395 ساعت 16:10

کواکبیان: می‌خواهند بگویند که خود رئیس جمهور جزو فتنه است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اظهارات نمایندگان مخالف وزرای پیشنهادی گفت: بعضی دوستان که برخی وزرای پیشنهادی را یاران فتنه می‌دانند غیرمستقیم می‌خواهند بگویند که خود رئیس جمهور جزو فتنه است.

به گزارش ایسنا، مصطفی کواکبیان در تذکری مستند به مواد 24 و 113 آیین‌نامه داخلی مجلس و اخطاری مستند به اصل 37 قانون اساسی، اظهار کرد: حفظ شأن، منزلت و اقتدار مجلس از وظایف هیأت رئیسه است. طبق آیین‌نامه ناطق نباید از موضوع بحث خارج شود و طبق اصل 37 قانون اساسی هم اصل برائت است و کسی از نظر قانون مجرم شناخته نمی‌شود مگر اینکه جرم او در دادگاه صالح ثابت شود.

وی افزود: اگر من احساس تکلیف نمی‌کردم این نکات را نمی‌گفتم. اما دوستان اسامی را آوردند از مرحوم آیت‌الله منتظری گرفته تا دیگران بحث‌هایی را مطرح کردند که خلاف اخلاق بود. شما قبل از جلسه علنی هم تذکر داده بودید اما متأسفانه برای برخی وزرا شب‌نامه پخش شد.

کواکبیان اضافه کرد: دوستانی که به شما اسناد می‌دهند اگر می‌توانند آنها را منتشر کنند، کسی نباید از فضای شفاف ناراحت باشد. اگر خط قرمز فتنه است رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور، رئیس جمهور است. بعضی دوستان که برخی وزرای پیشنهادی را یاران فتنه می‌دانند غیرمستقیم می‌خواهند بگویند که خود رئیس جمهور جزو فتنه است. آقایان فتنه‌شناس شده‌اند.

نماینه مردم همچنین در ابتدای تذکر خود دعای ماه اول صفر را قرائت کرد و به مزاح به علی لاریجانی گفت که این دعا برای شما هم لازم است.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر،‌ اظهار کرد: چیزی توزیع نشده فقط مطلبی را آقای تابش گفتند که اگر باید بدانیم توزیع شود و این با دستور هیأت رئیسه توزیع شد اما غیر از این که تقاضای آقای تابش بود چیزی توزیع نشده است.

1030 نمایش

نظر دادن