تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 اسفند 1394 ساعت 14:43

چرا واعظ طبسی پای هاشمی ایستاد؟

در تمامی سال هایی که آقای هاشمی مورد تخریب رئیس دولت پیشین و گروه انحرافی بود مرحوم آقای طبسی در تجلیل و تکریم از آقای هاشمی سنگ تمام می گذاشت . ایشان همیشه می گفت وجود آقای هاشمی در کنار رهبری برای نظام ضرورتی انکار ناپذیر است و متأسفانه خواص زیادی این را درک نمی کنند!

حجت الاسلام والمسلمین علی عسگری در سایت آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت:

چهره هاي عالم و آگاه ،مجاهدان نستوه و خودساخته روحانيت شيعه، انسانهاي داراي كرامت و عزت نفسي هستند كه الگوي تمام عيار طلاب ديني محسوب مي گردند.

كساني كه از يك سو با ظلمت و جهل در ستيز بوده و از سويي ديگر در نفي حاكميت قدرتهاي استكباري و طاغوت سر از پا نشناخته و با مجاهدت هاي كم نظيري كه داشتند باعث پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني شده اند.

از جمله اين عالمان آگاه و برجسته كه سهم بزرگي در پيروزي انقلاب و احياء ميراث بزرگ تشيع و پيشوايان معصوم بويژه امام رضا عليهم الصلاه و السلام داشت آيت الله حاج شيخ عباس واعظ طبسي است. پدرش از مشهورترين خطيبان آگاه، روشنگر ديني و مبارز در زمان خودش بود و درگذشته آوازه هاي منبر و روشنگري هاي او شعاع جهاني و بين المللي به خود گرفته بود.

به همين جهت است كه امام راحل (ره) خطاب به ايشان فرمود: اينجانب از دو حيث به شما علاقه مندم، به خاطر خودتان و به خاطر والدتان كه انسان ارزشمندي بود. همچنين مرحوم امام خميني (ره) در نامه اي به اين فقيه فقيد سالها پيش از اين فرمود:زحمات و تحمل سختيهاي شما قبل از انقلاب تا به ثمر رسيدن آن و تلاشتان بعد از انقلاب براي تثبيت نظام نوپايي جمهوري اسلامي بركسي پوشيده نيست.

مقام معظم رهبري آیت العظمی خامنه ای در توصيف اين همسنگر خودش ، او را عالم مجاهد و يار صادق انقلاب معرفي كرد و فرمود: ايشان برادري همدل و همزبان براي اينجانب و مريدي صديق براي امام راحل بود.

آيت الله هاشمي رفسنجاني رياست مجمع تشخيص مصلحت هم در توصيف ايشان اعلام كرد: حكم امام (ره) به ايشان براي اداره آستان قدس رضوي ، مديريت حوزه علميه بزرگ مشهد مقدس و تداوم آن در دوران رهبري آيت الله خامنه اي، نشان از مديريت پويا و كار آمدشان داشت.اين عالم فاضل و مجاهد بزرگ فوق العاده سخت كوش، داراي اعتماد به نفس بالا وبرخورداراز همت عالي وصف ناپذير بود. اراده قاطع، شجاعت و پيشتكار داري او الگوي روشني براي مديران به حساب مي آمد. همچنانكه رياست عالي دانشگاه آزاد اسلامي جناب آقاي دكتر ميرزاده اعلام كرده اند: وي فخر روحانيت در امر مديريت بود و امروز شاهديم كه چه تحولات بزرگي از لحاظ ساختاري و ساز و كار و بناهايي كه موجب آبرو براي نظام و جمهوري اسلامي است با مديريت ايشان به بار نشسته است و خدمات ايشان در تاريخ انقلاب اسلامي ايران بي نظير و ماندني است .

بنده قریب به سی سال از بهترین سال های عمر و جوانی خودم را در همکاری با مرحوم آیت الله واعظ طبسی سپری کرده ام و اگر بخواهم همه تجربه ها و خاطرات خودم را از ایشان بازگو کنم در این مختصر نمی گنجد لکن از باب اداء وظیفه به روح بزرگش ، لازم است بگویم که او کانون زهد و تقوی ، واعظ خطبه های بلیغ و مانا و یاور پایدار و پشتکاردار امام و رهبری و همسنگر خستگی ناپذیر شهیدان ، مرحوم مطهری ، هاشمی نژاد و شهید مظلوم بهشتی بود.

وی ویژگی های مخصوصی داشت .امانت دار و صبور بود. بسیار درون گرا و عمق اندیش بود. آینده نگری و درد آشنایی از خصلت های بارزش بود. از موضع اعتدال و وظیفه مندی اخلاقی و انقلابی همیشه یکی از حامیان آیت الله هاشمی رفسنجانی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام محسوب می شد و آن را کتمان نمی کرد. خود را دوست دار و برادر ایمانی ایشان معرفی می کرد .آقای هاشمی هم او را از عمق جان دوست می داشت و هرسال یک یا دوبار به مشهد سفر می کردو بنده هم از سال اول نمایندگی مردم مشهد در دور هفتم مجلس شورای اسلامی بلا استثناء این بزرگوار را در سفرهایشان همراهی می کردم .

در تمامی سفر ها بویژه در سال هایی که آقای هاشمی مورد تخریب رئیس دولت پیشین و عوامل گروه انحرافی بود مرحوم آقای طبسی در تجلیل و تکریم از آقای هاشمی سنگ تمام می گذاشت . متاسفانه آخرین سفر ما برای عیادت بود که در بیمارستان از آقای طبسی انجام شد و با اشک و تباکی غم باری از سوی آقای هاشمی همراه بود.

این بار برای این دوست صادق و صمیمی آقای طبسی یارای ماندن و نفس کشیدن در مشهد باقی نبود . پس از زیارت امام رضا علیه السلام و بعد از دیدار با چهره نحیف ، نورانی و نیمه جان رفیق شفیق پنجاه ساله اش راهی خانه او شد قدری خاطرات را مرور کرد .شب در استانداری بیتوته نمود و از راه زمینی به تهران بازگشت .

از نظر آقای هاشمی رفسنجانی جناب آقای طبسی بسیار صبور و خویشتن دار بود و علت کاندیدا نشدن او برای خبرگان رهبری را در این رابطه ارزیابی می کرد و بهترین سند هم سخنرانی اخیر مرحوم آقای طبسی است که گفت: عده ای به اشتباه خود را حزب الهی می دانند و بسیاری از اختلافاتی که منجر به برخوردهای جدی می شود ناشی از همین مسئله است در وهله نخست هرکس باید بین خود و خدای خود بررسی کند که آیا ویژگی یک حزب الهی واقعی را دارد و می تواند خود را در ارتش خدا ببیند یا خیر ، در این صورت همه این نزاع ها و درگیری ها باید از بین برود نه اینکه کم شود ناراحتی مهم او این بود که به نام حزب الهی و انقلابی گری عده ای در سخنرانی آقای ناطق در حرم امام رضا علیه السلام بلوا بپاکردند و ... بسیار بجا است همه مسائل بازگو نشود .

دلیل آنهم روایتی است که خوانده‌ایم و بدان ایمان داریم امام علی (ع) فرمود: صُدُور الَاحْرار قُبُور الَاسْرار – سینه های آزادگان، قبرهای اسرار است ولی به یک جمله بسنده می کنم و آن این است که در طی حدود سی سال همکاری و هم فکری که بنده با آقای طبسی داشتم، از یک عمل و کارم بسیار تشکر می‌کردند، آنهم حمایت جدی من از آیه ا... هاشمی رفسنجانی بود .

او می گفت وجود آقای هاشمی در کنار امام (ره) و امروز در کنار رهبری برای پیش برد نظام ضرورتی انکار ناپذیر است و متأسفانه خواص زیادی این را درک نمی کنند. در هر حال این عالم ربانی و چشمه نوش فیوضات رضوانی که زعیم حوزه کهن و دیر پای خراسان و خادم بزرگ بارگاه ملکوتی امام رئوف حضرت رضا علیه آلافُ الْتَحیه و الثَناء بود، از میان ما رفت و همه را داغدار کرد هرچند که نامش از توسعه حرم رضوی و حوزه علمیه مشهد جدایی ناپذیر است.

او عضو برجسته خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام محسوب می شد و از کارنامه‌ای مثال زدنی برخوردار است در عشق او به امام رضا علیه السلام همین بس که پس از دوران مدیریت آیه ا... یزدی حاضر به قبول ریاست قوه قضائیه نشد و درخواست کرد خادم امام رضا علیه السلام بماند و در روضه رضوان و بهشت خراسان بیتوته و انجام وظیفه نماید.

بی شک درگذشت او که جبهه داری از ولایت فقیه را با عقلانیت و تدبیر،‌ بهترین مسئولیت برای خود می دانست و لباس نوکری در حرم مطهر و دستگاه رضوی را مایه سربلندی دنیا و آخرت خودش می شمرد آسیب و ضایعه‌ای جبران ناپذیری برای کشور بویژه آستان ملک پاسبان خراسان است بدون شک کمتر کسی خواهد توانست خلأ فقدان او را جبران کند و مواجهه ای حکیمانه هم آنند او با مسائل متنوع و مختلف داشته باشد برای تولیت جدید آرزوی موفقیت دارم امیدوارم روح آن بزرگ مرد که همواره یار رهبری و رفیق آقای هاشمی بود در پیشگاه امام رئوف و ولی نعمتمان حضرت رضا علیه اسلام قرین رحمت و شادی باشد .

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

1529 نمایش

نظر دادن