تاریخ انتشار: دوشنبه, 08 تیر 1394 ساعت 08:44

بچه‌های محل دزدن، پول منُ می‌دزدن! (طنز)

محمد صفا جویی در روزنامه قانون نوشت:

شریک یک خواننده لس‌آنجلسی به نام شهرام شب پره که با همراهی یکدیگر اقدام به کلاهبرداری تحت عنوان خرید منزل در ترکیه می‌کردند، در ایران دستگیر شد. (فارس)

این آقا که اسمش شهریار.ر عنوان شده اما عکسش با کیفیت اچ دی در دسترس قرار گرفته، گفته در طول مدت فعالیتش با شهرام شب پره اقدام به فروش آپارتمان می‌کرده اما پس از گذشت مدتی کوتاه با شب‌پره به اختلاف خورده و از ترس او مجبور به ترک ترکیه و بازگشت به ایران شده و اینجا با شکایت‌های فراوان روبه‌رو و سپس دستگیر شده است. اما این‌طور که از شواهد بر می‌آید شب پره خواننده هنوز این شرکت را که «فرست هوم آلانیا» نام دارد همچنان اداره می‌کند و فعالیت ادامه دارد.
چند نکته؛ چرا یک خواننده طبعا معلوم الحال لس‌آنجلسی باید اقدام به فروش خانه آن هم در آلانیای ترکیه که چند سال است اسم در کرده کند. البته الان که فکر می‌کنم چند سال پیش حسین رضازاده که درحال حاضر یک شخصیت بزرگ سیاسی محسوب می‌شود هم مدتی از همین کارها کرد. خب پس خدا را شکر این مشکل حل شد.
نکته دوم اینکه مردم برای خرید خانه‌های رویایی که واقعا رویایی و فانتزی بوده و هنوز ساخته نشده، چطور به این خواننده اعتماد کرده‌اند؟ ایشان جهت این اعتمادسازی چه کرده؟ شاهدان عینی بر این باورند او در این راه، بیش از 40 سال سرش را به طرفین و همچنین به جلو و عقب تکان داده، محکم. اما آیا این کافی است؟
یکی از شاکی‌ها گفته آپارتمانی که به من فروختند در واقع متعلق به یک تبعه ترک بوده و اینها از او اجاره‌اش کرده و سپس به من واگذار کرده بودند. وقتی کارآگاه از این شاکی پرسید خب شما چرا اعتماد کردید، شاکی پاسخ داد آخر من تبلیغ اینها را از طریق برنامه شب خیز در شبکه ITN دیده بودم. خیلی دوست داشتم در آن لحظه حاضر بودم و عکس العمل قاضی را می‌دیدم. البته برخی دیگر از شکات هم گفته‌اند آگهی تبلیغاتی آقای یاشار.ر را در روزنامه‌های ورزشی دیده بودند و از همان‌جا دست به تلفن برده و برای تهیه خانه رویایی‌شان اقدام کرده بودند. در نهایت آقای «ر»
35 ساله در جزیره کیش، در حالی‌که هنوز خیلی‌ها در حال اعتماد کردن به ایشان بودند، دستگیر شده است.
در پایان جا دارد خطاب به مردم کشور عزیزمان ایران اعلام کنم شاید این‌طور به نظر برسد کسی که می‌تواند 40 سال سرش را محکم تکان دهد و تاکید داشته باشد که این شبی که می‌گوید شب نیست، قابل اعتماد است ولی شما نباید به وی اعتماد کنید و به قول کاراکتری به نام فِزّه خانم در سریال جذابی که تمام قهرمانانش پیرزن‌های یک مدرسه بودند آدم باید خودش عاقل باشد.

1113 نمایش

نظر دادن