تاریخ انتشار: چهارشنبه, 24 ارديبهشت 1393 ساعت 11:35

فیزیکدان آلمانی نتایج جام جهانی 2014 برزیل را پیش بینی کرد!

یک فیزیکدان آلمانی با روش ریاضی مدعی شده که آلمان در مسابقات جام جهانی فوتبال در برزیل بالاترین شانس را برای قهرمانی دارد. هلند، اسپانیا و برزیل پس از آلمان قرار دارند. ایران و مکزیک از شانس بسیار کمی برخوردارند.

به گزارش خبرنگار آخرین نیوز، بنا به ارزیابی یک پرفسور فیزیک در آلمان، تیم ملی این کشور در مسابقات جام جهانی برزیل از شانس بسیار بالایی برای کسب مقام قهرمانی برخوردار است.

متین تولان، پرفسور فیزیک در دانشگاه صنعتی دورتموند، با محاسبات ریاضی مدعی است: «کاملاً واضح است که آلمان در این دوره از مسابقات جام جهانی مقام اول را کسب خواهد کرد. هیچ تردیدی در این زمینه وجود ندارد.» وی می‌افزاید: «البته می‌توان این محاسبه را به زبان علمی و با ارقام نیز نشان داد.»

پرفسور تولان در مصاحبه با خبرگزاری آلمان گفت که وی به کمک یک "فرمول پیچیده" توانسته است نتیجه مسابقات را پیش‌بینی کند. وی تصریح کرد که این محاسبات که بر مبنای "روش احتمالات" در ریاضیات استوار است، حکایت از آن دارد که "بخت آلمان برای پیروزی در این دوره بسیار خوب است".

بنا به ارزیابی این پرفسور فیزیک، تیم ملی آلمان با سرمربی‌گری یوآخیم لوو ۳۳/ ۲۲ درصد شانس برای پیروزی در بازی فینال در ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ در استادیوم ریو دو ژانیرو دارد.

بنا به محاسبه این پرفسور دورتموندی، شانس تیم آلمان شش و نیم بار بیش از تیم‌های متوسط در این دوره از رقابت‌هاست. مبنای این محاسبه میانگین گل‌هایی است که آلمان در مسابقات مقدماتی جام جهانی زده است. این میانگین حدود ۶/ ۳ گل در هر بازی بوده که بهترین نتیجه در مقایسه با دیگر تیم‌های حاضر در این دوره از مسابقات است.

تیم ملی فوتبال هلند در سال ۲۰۱۰ در بازی فینال در مقابل اسپانیا شکست خورد

هلند بعد از آلمان و شانس ناچیز ایران

تولان مدعی شد که "پیش‌بینی علمی" وی از مدل "محاسبه نیمه عمر مواد رادیواکتیو" اخذ شده است. به گزارش آخرین نیوز، وی گفت با این محاسبه می‌توان نشان داد که هر تیم تا چه اندازه امکان گل‌زدن در یک مسابقه را دارد.

این فیزیکدان آلمانی پس از جمع‌آوری اطلاعات از تمام تیم‌های شرکت‌کننده در جام جهانی برزیل، آنها را به کامپیوتر خود منتقل کرده و کامپیوتر دست به محاسبه تمامی بازی‌های احتمالی زده است. به گفته تولان در این محاسبه "اتفاق و تصادف" نقشی بازی نمی‌کند.

پرفسور تولان به کمک کامپیوتر خود بیش از ۱۰۰ هزار بار تمامی مسابقات ممکن را محاسبه کرده که شانس آلمان برای پیروزی بیش از ۲۲ درصد بوده است.

شانس تیم هلند برای قهرمانی ۶۱/ ۱۸ درصد، اسپانیا به عنوان مدافع قهرمانی ۶۵/ ۱۵ درصد، و برزیل به عنوان میزبان مسابقات ۰۴/ ۹ درصد است.

ایران با دو دهم درصد و مکزیک با صفر درصد در قعر لیست پرفسور تولان قرار دارند.

تولان اعتراف می‌کند که محاسبات وی در سال ۲۰۱۰ میلادی نیز پیش‌بینی می‌کرد که تیم آلمان قهرمان مسابقات جام جهانی در آفریقای جنوبی خواهد شد. آلمان در این مسابقات در بازی نیمه‌نهایی در مقابل اسپانیا یک بر صفر باخت و تنها مقام سوم را پس از پیروزی بر اروگوئه از آن خود کرد.

|دویچه وله|

18652 نمایش

نظر دادن