تاریخ انتشار: دوشنبه, 04 شهریور 1392 ساعت 23:05

روایت کاسه‌ساز از دیدار سینماگران با جنتی

به گزارش افکارنیوز، حبیب‌الله کاسه‌ساز رئیس هیئت مدیره خانه سینمای ایران در خصوص جلسه عصر امروز با علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جلسه عصر امروز نمایندگان هیئت مدیره خانه سینما و نمایندگان شورای مرکزی جامعه صنفی تهیه‌ کنندگان سینمای ایران حضور داشتند که در مجموع جلسه بسیار خوبی بود و بحث‌های کلیدی سینما در این جلسه مطرح شد.

وی افزود:‌اعضایی که در جلسه حضور داشتند نظرات‌شان را در پیشینه سینما، قبل، حال حاضر و آینده آن گفتند و صحبت‌هایی نیز درباره صنوف قانونی و روند قانونی شدن ۱۳ صنف مطرح کردیم.

رئیس هیئت مدیره خانه سینمای ایران تصریح کرد: در این جلسه علاوه بر صحبت در مورد صنوف قانونی گزارشی از مجمع عمومی خانه سینما، انتخابات هیئت مدیره و همچنین شروع به کار خانه سینمای جدید به آقای جنتی ارائه کردیم و بر لزوم سالن‌سازی در دولت جدید تأکید داشتیم.

کاسه‌ساز همچنین با اشاره به اینکه بحث کلی وزیر ارشاد رعایت قانون بود گفت: آقای جنتی در این جلسه عمده بحث‌شان بر محوریت قانون بود و نظرشان این بود که با تعامل و تفاهم مشکلات برطرف شود و همه زیر چتر قانون به یک تعامل برسیم که به نفع سینمای کشور باشد.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا وزیر ارشاد به طور کامل در جریان قانونی شدن صنوف سینمایی و تشکیل خانه سینمای جدید قرار گرفت یا خیر، اظهار داشت: بحث ایشان بسیار کلی بود و در این جلسه توافقاتی در مورد کلیت خانه سینما صورت نگرفت ضمن اینکه اطلاعات‌شان بسیار خوب بود و با علم به این مسائل در مورد خانه سینما به اظهارنظر پرداختند و ما هم صرفاً در این نشست اعلام گزارش کردیم و روند قانونی شدن صنوف را به اطلاع ایشان رساندیم.

کاسه‌ساز همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا در این جلسه در مورد انتخاب حجت‌الله ایوبی به عنوان رئیس جدید سازمان سینمایی صحبت شد و اینکه آیا با ایوبی مذاکراتی داشته است یا خیر، گفت: در مورد آقای ایوبی هم به ایشان تبریک گفتیم اما من مذاکرات خاصی با ایشان نداشتم و تنها یکی دو بار تماس تلفنی داشتیم که به نظر ما فردی مثل آقای ایوبی می‌تواند به سینمای ایران کمک کند اما نیاز به مشاوره دارند و برای همه سینمایی‌ها لازم است تا در اداره سینما با آقای ایوبی همکاری کنند.

رئیس هیئت مدیره خانه سینما همچنین در مورد شایعاتی که ایوبی را منتسب به اعضای خانه سینمای سابق می‌کند، بیان داشت: کسی که در مسند سازمان سینمایی قرار می‌گیرد حکم پدر سینما را دارد و باید نگاه پدرانه داشته باشد و اینکه وابستگی به صنف خاص و تمایل به گروهی خاصی داشته باشد از ایشان بعید است ضمن اینکه نگاه پدرانه باید در سینمای ایران حاکم باشد و با شناختی که از آقای ایوبی داریم امیدواریم مسائل سینما با یک تعامل برطرف شود.

براساس این گزارش حبیب‌الله کاسه‌ساز، سیدضیا هاشمی، سیدمسعود اطیابی، دکتر سهیلان نجم، سیدجمال ساداتیان، مرتضی شایسته، عباس بابویهی، حبیب کاوش و بهروز افخمی در دیدار امروز نمایندگان هیئت مدیره خانه سینما و نمایندگان شورای مرکزی جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران با وزیر ارشاد حضور داشتند.

689 نمایش

نظر دادن