تاریخ انتشار: یکشنبه, 07 آبان 1402 ساعت 18:56

مسمومیت ۶۷ دانش‌آموز در زنجان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: وضعیت عمومی دانش‌آموزانی که در اثر مسمومیت یا اضطراب ناشی از آن به بیمارستان‌های زنجان منتقل شده بودند، مناسب است و از ۶۷ دانش‌آموز بستری، ۶۲ نفر مرخص شده و ۵ نفر نیز تا ساعاتی دیگر ترخیص می‌شوند.

ایسنا نوشت: حسن اسم‌خانی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار کرد: ظهر امروز در پی مسمومیتی که در هنرستان دخترانه کوثر شهر زنجان اتفاق افتاد، ۳۶ دانش‌آموز به بیمارستان آیت‌الله موسوی، ۲۹ دانش‌آموز به بیمارستان حضرت ولیعصر(عج)، یک دانش‌آموز به بیمارستان شهید بهشتی و یک دانش‌آموز به بیمارستان امام حسین(ع) زنجان منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: همه دانش‌آموزان بستری شده، با وضعیت مطلوب و پایدار مرخص شده‌اند و فقط ۵ دانش‌آموز بستری هستند که وضعیت عمومی مساعدی دارند و تا ساعاتی دیگر ترخیص می‌شوند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه علت این مسمومیت در دست بررسی است، تصریح کرد: مشکل عمده‌ دانش‌آموزان بستری شده در مراکز درمانی، بار روانی و اضطراب ناشی از این حادثه بود.

حوالی ساعت ۱۲ ظهر امروز یکشنبه (۷ آبان‌ماه) گزارشی مبنی بر ایجاد مشکل برای سلامتی برخی دانش‌آموزان در یکی از هنرستان‌های شهر زنجان به اداره‌کل آموزش و پرورش استان ارسال شد که تیم‌های ارزیاب بلافاصله در محل حاضر شدند.

علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در این‌باره گفت: بلافاصله بعد از دریافت گزارش توسط اداره‌کل آموزش و پرورش، تیم‌های ارزیاب در محل حاضر شده و به بررسی دقیق موارد و اتفاقات پرداختند.

اسماعیلی افزود: کمی بعد با تلاش عوامل حاضر در صحنه آرامش به محیط مدرسه بازگشت و فضا تحت کنترل کامل عوامل مدرسه قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه به تشریح وضعیت سلامتی دانش‌آموزان پرداخت و گفت: حال بیشتر دانش‌آموزان مساعد بود و نیازی به اقدامات پزشکی و درمانی نداشتند اما تعدادی از دانش‌آموزان به دلیل ایجاد هیجان بالا دچار استرس و ناراحتی شده بودند که در کوتاه‌ترین زمان به مراکز درمانی منتقل شدند.

این مسئول تاکید کرد: اغلب دانش‌آموزان پس از انجام معاینات درمانی سرپایی به دلیل نبود هیچ‌گونه مشکل جسمی ترخیص شده و به منازل خود بازگشتند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با تاکید بر اینکه توجه به سلامت دانش‌آموزان از اولویت‌های آموزش‌وپرورش زنجان است، خاطرنشان کرد: علل و عوامل وقوع رخداد فوق در حال بررسی است و نتایج به سمع و نظر مردم شریف استان خواهد رسید و در حال حاضر فرآیند آموزش در مدارس استان بدون کوچک‌ترین مشکلی در حال پیگیری است.

222 نمایش

نظر دادن