تاریخ انتشار: چهارشنبه, 04 دی 1398 ساعت 14:51

همه چیز درباره کابینت آشپزخانه

امروزه آشپزخانه ها دیگر در پستوی خانه ها و محلی برای شستشوی ظرف های کثیف و پخت و پز خلاصه نمی شوند. آشپزخانه در طراحی داخلی مدرن به محلی برای گردهمایی خانوادگی پس از یک روز کاری بدل شده است، از میان وسایل مخصوص این محل کابینت آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

همه چیز درباره کابینت آشپزخانه

 

کابینت

امروزه آشپزخانه ها دیگر در پستوی خانه ها و محلی برای شستشوی ظرف های کثیف و پخت و پز خلاصه نمی شوند. آشپزخانه در طراحی داخلی مدرن به محلی برای گردهمایی خانوادگی پس از یک روز کاری بدل شده است، از میان وسایل مخصوص این محل کابینت MDF از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

هر سال شاهد ارائه ی ترندهای جدید کابینت آشپزخانه در دکوراسیون منزل هستیم.

قصد داریم دو نمونه از پر طرفدارترین انواع کابینت آشپزخانه محصول شهر کابینت را به شما معرفی کنیم.

کابینت ممبران یا وکیوم چیست؟

 

کابینت ممبران

سازه های ساخته شده از متریال ممبران را کابینت ممبران می گویند. وکیوم یا ممبران نوعی روکش pvc است که بر روی مغزی های مختلف کشیده می شود. این مغزی ها می توانند از جنس چوب، نئوپان یا ام دی اف باشند. نکته قابل توجه این است که مغزی ام دی اف بیشتر از دیگر نمونه ها استفاده می شود.

طرز قرار گرفتن روکش ممبران بر روی مغزی های مختلف طبق فرآیند خاصی اجرا می شود به این ترتیب که ابتدا مغزی مورد نظر را ابزار زده طرح مورد نظر را اجرا می کنند. بعد از این مرحله مغزی مورد نظر به چسب رزین آغشته شده و سپس روکش ممبران با فرآیند خاص خود بر روی آن وکیوم می شود.

ویژگی های کابینت ممبران چیست

 

 

کابینت

کابینت های ممبران در واقع نسل جدید کابینت های کلاسیک هستند. ویژگی اصلی این نوع کابینت ایجاد حکاکی بر روی درب آن ها است. حکاکی بر روی کابینت های کلاسیک به وسیله دست انجام می شد و همین امر باعث شده بود که قیمت انواع کلاسیک بسیار گران باشد. استفاده از ممبران باعث شده که حکاکی ها به سادگی انجام شود و همین امر باعث شده که قیمت ها بسیار مقرون به صرفه باشد.

از دیگر مزایا و ویژگی کابینت ممبران روکش یکپارچه و زیبایی فوق العاده و بیشتر آن نسبت به دیگر مدل های مشابه است. یکی از مزایایی مهم و قابل توجه این مدل کابینت عدم نفوذ آب و رطوبت در بافت آن است. در ممبران معایب رایج روکش های ملامینه، وینیل در ام دی اف را نخواهد داشت.

کابینت های گلاس چیست

 

کابینت های گلاس

در حال حاضر که بحث آشپزخانه های مدرن و امروزی پیش آمده است افراد برای باسازی و ساخت کابینت ها ی آشپزخانه های مدرن با مواد مختلفی در ساخت کابینت روبرو می شوند. کابینت های گلاس یکی از انواع آن است که با استقبال فروانی در سال های اخیر روبرو شده است.

اما کابینت های گلاس چیست و چرا افراد از آن استفاده می کنند. اولین گزینه  در مزایای کابینت های های گلاس حالت براق و زیبای آن است. این مدل مناسب آشپزخانه های کوچک و سبک مینیمالیست است درخشندگی های گلاس باعث شده که نور انعکاس پیدا کند و آشپزخانه های با متراژ کوچک بزرگتر به نظر برسند.

معمولا تمیز کردن کابینت ها یک معضل برای خانم های خانه دار به شمار می رود. جنس کابینت های گلاس به شکلی طراحی شده که برای تمیز شدن و از بین بردن لکه ها به انرژی زیادی نیاز نخواهد داشت. شما می توانید با یک پارچه ی نمدار در چشم به هم زدنی سطح کابینت های، های گلاس را تمیز کنید. حالت درخشندگی آن بسیار چشم نواز بوده و حالت زیبایی را در آشپزخانه شما می بخشند.

کابینت های گلاس چگونه ساخته می شود

 

کابینت های گلاس

کابینت های گلاس در واقع نوعی ام دی اف است که روکش براق گلاس بر روی آن تعبیه می شود. این روکش ها به علت براق بودن زیاد شبیه به شیشه به نظر می رسند و می توانند در آشپزخانه ها به عنوان منبع نور محسوب شوند.

کابینت های گلاس انواع مختلفی دارد که افراد می توانند براساس سلیقه و دکوراسیون مورد نظرشان از آن ها استفاده کنند. برای اطلاعات عامه باید بگوییم که های گلاس فقط یک نام است و هیچ ارتباطی با شیشه ندارد.

این روکش ها از نوعی پلاستیک ساخته شده که بسیار به شیشه شبیه است به همین دلیل آن ها به نام های گلاس معروف شده اند. اگر شما تمایل ندارید که یک آشپزخانه ی براق داشته باشید کابینت های گلاس به شما قدرت انتخاب زیادی داده است های گلاس همیشه هم درخشان نیست بلکه انواع مات آن نیز وجود دارد. هنگام تمیز کردن گلاس مات یک نکته را مد نظر داشته باشید که رطوبت زیاد باعث آسیب این نوع می شود.

کابینت های گلاس بهتر است یا کابینت ممبران

 

کابینت

قصد داریم در این جا دو نوع کابینت ممبران و کابینت های گلاس را با هم مقایسه کرده و نتیجه را مورد سنجش قرار دهیم. هر کدام از این دو نوع کابینت دارای نکات مثبت و منفی هستند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

در ابتدا باید بگوییم اگر به دنبال طرح های کلاسیک و نسبتا مجلل برای آشپزخانه های خود هستید می توانید از کابینت ممبران استفاده کنید. اگر از طرفداران طرح های مدرن و ساده هستید کابینت های گلاس بیشتر مناسب طبع و سلیقه ی شما خواهد بود. یکی از ویژگی های اصلی این کابینت این است پس از گذراندان یک روز طولانی و خسته کننده باعث می شود آرامش بگیرید و خستگی از چشم شما برود.

قصد داریم به شکل مختصر این دو نوع متریال پرکاربرد و پرطرفدار را مورد بررسی قرار بدهیم. با ما همراه باشید تا مزایا و معایب هر دو نوع کابینت آشپزخانه را برشمرده و در پایان به یک جمع بندی کلی برسیم.

ابتدا قصد داریم به کابینت ممبران بپردازیم، می توانیم بگوییم که اولین و مهم ترین ویژگی کابینت ممبران این است که قابلیت اجرای طرح های گوناگون را در کنار استفاده از تکنولوژی خاص این مدل خواهیم داشت.

از آنجا که قیمت یک مسئله ی مهم محسوب می شود این نوع از قیمت نسبتا مناسبی برخوردار است. البته ناگفته نماند که قیمت کابینت های ممبران تا حد زیادی به طرح های پیاده شده بر روی آن دارد.

قصد داریم معایب کابینت ممبران را برشماریم اما در همین ابتدا بگوییم قصد ما منصرف کردن شما از خرید نخواهد بود بلکه برای اطلاعات بیشتر مشتریان است.

بهتر است هنگام انتخاب طرح و ساخت کابینت ممبران از طرح های بسیار ظریف استفاده نکنید زیرا باعث می شود روکش pvc همه ی سطوح را پوشش ندهد. راه حل این مشکل این است که شما باید از یک کابینت ساز حرفه ای کمک بگیرید تا خیال تان راحت باشد.

کابینت های ممبران نسبت به نور و دما حساسیت بالایی دارند. البته توجه کنید که این مشکل در کابینت های گلاس نیز وجود دارد. در صورتی که روکش pvc در معرض آفتاب و وسایل گرما زا قرار بگیرد ممکن است به مرور زمان ورقه ورقه شده و پوسته شود.

روکش کابینت ممبران نسبت به اشیاء نیز از حساسیت بالایی برخوردار است. این مشکل نیز در هر دو نوع کابینت مشترک است در صورتی که کابینت ممبران یا کابینت های گلاس با اشیاء تیز آسیب ببیند امکان نفوذ آب باعث صدمه به بدنه ی کابینت بشود.

یکی دیگر از مشکلات که ممکنه برای ممبران پیش بیایید امکان تعمیر و تعویض با همان طرح و رنگ قبلی بسیار کم و در برخی مواقع امکان پذیر است. در صورتی که یک قسمت از کابینت های ممبران شما خراب شده باشد و شما به بازار مراجعه می کنید و برای پیدا کردن طرح  و رنگ به زحمت بیافتید. البته ما قصد نداریم شما را منصرف کنیم.

مزایا و معایب کابینت های گلاس

 

کابینت آشپزخانه

کابینت های گلاس در کنار درخشش و شفافیت طرح های متعددی نیز دارد این مدل در مدت کوتاهی که به بازار ارائه شده به علت قیمت مناسب آن طرفداران زیادی دارد. ورقه های های گلاس و ممبران هر دو به شکل یک طرفه هستند از طرف دیگر دارای پوشش پلکسی گلس بوده که به آن ها خاصیت ضد آب می بخشد که باعث درخشش زیاد آن می شود.

امکان آسیب دیدگی بر اثر رطوبت می تواند اولین مشکل و عیب کابینت های، های گلاس باشد. درست است که پوشش پلکسی گلاس به این مدل ها خاصیت ضد آب بودن می بخشد اما خراشیدگی آن باعث نفوذ رطوبت و آسیب دیدگی خواهد شد.

از دیگر معایب کابینت های، های گلاس تیزی لبه ها است که ممکن است در انواع دیگر وجود داشته باشد که در این جا خاصیت سنباده زنی در های گلاس بسیار کمتر از نمونه های دیگر بوده و همین عیب محسوب می شود.

های گلاس با توجه به درخشندگی بسیار بالای خود مشکل لکه پذیری و خش پذیری را نیز دارد. البته این مشکل با افزایش کیفیت ورقه ی های گلاس می تواند مرتفع شود. درصد میزان آسیب پذیری را کاهش داده و عمر آن را افزایش می دهد.

نتیجه گیری کابینت های گلاس بهتر است یا ممبران

 

کابینت

کابینت های گلاس بهتر است یا ممبران اولین گزینه برای پاسخ دهی به این سوال این است که انتخاب و ترجیح هر کدام از ترند های کابینت به سلیقه ی افراد بستگی دارد. این شما هستید که تصمیم می گیرید که چه مدل کابینت را انتخاب کنید قیمت هر دو متریال تقریبا به یک اندازه است که در نوع ممبران کمی بالاتر است. شما با دانستن مزایا و معایب هر کدام می توانید تصمیم گیری کنید البته ناگفته نماند که کابینت ممبران مقداری از های گلاس باکیفیت تر است.

کابینت اقساطی بخریم

با توجه به رشد قیمت ها و تورم شدید اقتصادی برخی از افراد توانایی خرید انواع وسایل از جمله کابینت آشپزخانه را ندارند. شما می توانید با خرید از شهر کابینت این موقعیت را داشته باشید که از کابینت اقساطی استفاده کنید.

1975 نمایش

نظر دادن