تاریخ انتشار: دوشنبه, 21 بهمن 1398 ساعت 10:45

معرفی اولین نمونهٔ تولیدی SSC تواتارا مدل ۲۰۲۰ + تصاویر

سرانجام سازنده آمریکایی اولین نمونه تولیدی از تعداد محدود صد دستگاهی این هیولا را در نمایشگاه خودروی فیلادلفیا رسماً معرفی کرده است.  

بیش از یک دهه طول کشید تا SSC هایپرکار تواتارا را از یک کانسپت به خودرویی تولیدی تبدیل کند، اما حالا سرانجام سازندهٔ آمریکایی اولین نمونهٔ تولیدی از تعداد محدود صد دستگاهی این هیولا را در نمایشگاه خودروی فیلادلفیا رسماً معرفی کرده است.

در طراحی و آئرودینامیک تواتارا، «جیسون کاستریوتا» نقش داشته است یعنی کسی که طراحی فراری ۵۹۹، مازراتی گرن‌توریزمو و خودرو‌های قابل‌توجه دیگری را در کارنامه دارد. به همین دلیل ضریب درگ هایپرکار SSC به تنها ۰.۲۷۹ رسیده است. بدنهٔ تواتارا از فیبر کربن ساخته شده و روی شاسی مونوکوک قرار گرفته است.

در کابین این هایپرکار آمریکایی نیز به‌طور گسترده‌ای از فیبر کربن استفاده شده است. در اینجا کنسول مرکزی بلندی صندلی راننده را از قسمت سرنشین جدا کرده و یک غربیلک فرمان با بخش بالایی و پایینی صاف و پدال‌های تعویض دنده در پشت آن نیز مقابل راننده قرار گرفته است.

معرفی اولین نمونهٔ تولیدی SSC تواتارا مدل ۲۰۲۰

در کنسول میانی تواتارا یک صفحه‌نمایش لمسی عمودی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جای گرفته که از طریق آن می‌توان به کنترل سیستم تهویه، فشار باد تایرها، حالت‌های رانندگی و موارد دیگر دسترسی داشت. سیستم صوتی پریمیوم و غربیلک فرمان تلسکوپی با قابلیت تنظیم ارتفاع نیز از دیگر تجهیزات تواتارا هستند.

هرچند تواتارا ارتفاع کوتاهی دارد، اما به گفتهٔ SSC، افرادی با قد ۱.۹۵ متر حتی با کلاه ایمنی می‌توانند به‌راحتی درون کابین آن بنشینند.

همچنین برای عبور راحت از روی سرعت‌گیر‌ها و سایر ناهمواری‌ها نیز در این خودرو حالتی بنام افزایش ارتفاع جلو تعبیه شده که دماغهٔ خودرو را تا ۴۰ میلی‌متر بالا می‌برد. اسپرت و پیست هم از دیگر حالت‌های رانندگی تواتارا هستند که ارتفاع خودرو را کاهش داده و سیستم تعلیق را تنظیم می‌کنند.

معرفی اولین نمونهٔ تولیدی SSC تواتارا مدل ۲۰۲۰

در سینهٔ این هایپرکار آمریکایی یک نیروگاه ۵.۹ لیتری V۸ توئین توربو میل‌لنگ خطی قرار گرفته که در صورت استفاده از سوخت E۸۵ قدرت چشمگیری برابر با ۱۷۵۰ اسب بخار تولید می‌کند.

درصورتی‌که باک خودرو با بنزین معمولی اکتان ۹۱ پُر شود، اما قدرت پیشرانه به ۱۳۵۰ اسب بخار کاهش پیدا می‌کند که البته هنوز هم رقم قابل‌توجهی است. برای انتقال این نیروی عظیم به چرخ‌های عقب نیز یک گیربکس هفت سرعتهٔ رباتیزه در نظر گرفته شده که در حالت رانندگی پیست، دنده‌ها را در کمتر از ۱۰۰ میلی‌ثانیه تعویض می‌کند. به لطف استفادهٔ گسترده از فیبر کربن، وزن تواتارا نیز به تنها ۱۲۴۷ کیلوگرم رسیده است.

معرفی اولین نمونهٔ تولیدی SSC تواتارا مدل ۲۰۲۰

همان‌طور که اشاره شد، SSC تنها صد دستگاه از تواتارا تولید خواهد کرد، ولی علیرغم معرفی اولین نمونهٔ تولیدی از این صد دستگاه، هنوز قیمت آن اعلام نشده است. البته SSC در سال ۲۰۱۳ عدد ۱.۳ میلیون دلار را برای این هایپرکار اعلام کرده بود. تواتارا خودروی بسیار مهمی برای SSC بوده و جانشین شایسته‌ای برای اوتیمیت آئرو محسوب می‌شود که زمانی رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی را در کتاب گینس بنام خود ثبت کرد تا اینکه بوگاتی ویرون سوپراسپرت این عنوان را از آن خود کرد.

معرفی اولین نمونهٔ تولیدی SSC تواتارا مدل ۲۰۲۰

حال نیز SSC معتقد است تواتارا می‌تواند از مرز سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت یا ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت عبور کند که این یعنی می‌تواند رکورد سرعت ۳۹۰ کیلومتری بوگاتی شیرون سوپراسپرت را به چالش بکشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

2992 نمایش

نظر دادن