تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 مرداد 1401 ساعت 10:49

هزینه ۲۰ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت برای واردات رمدسیویر آمریکایی؟!

نماینده مردم کرج در مجلس، با بیان اینکه آقای عین اللهی تعارض منافع کمیته علمی کرونا را شفاف به مردم گزارش دهید، گفت: باید مشخص شود اعضای کمیته علمی کرونا در کدام یک از شرکت‌های تولیدکننده، واردکننده واکسن یا تجهیزات پزشکی مرتبط با کرونا رد پا داشتند.

مهدی عسگری در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۵ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال خود از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: از عزیزانی که در طول بیش از ۲ سال به عنوان مدافعان سلامت فداکاری کردند قدردانی می‌کنم، موفقیت‌هایی را که توانستیم در مقابله با بیماری کرونا بدست آوریم مرهون تلاش جدی این عزیزان است.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: اولین مطالبی که مقام معظم رهبری درباره کرونا مطرح کردند نامه‌ای بود که در اسفند ۹۸ نوشتند و در این نامه به صراحت اشاره کردند که قرائنی وجود دارد که این بیماری طبیعی نیست و احتمال حمله بیولوژیکی وجود دارد.

وی با طرح این پرسش که ستاد کرونا و کمیته علمی چه اقدامی روی موضوع مذکور انجام دادند، اضافه کرد: باید وزیر بهداشت پاسخ دهد که معادلات و راهکار‌های به کار گرفته بر چه فرضیه‌ای مبتنی بود؛ آیا اگر فرضیه حمله بیولوژیکی را جدی می‌گرفتیم به دنبال اجرای راهکار‌های کنونی بودیم و چشم و گوش بسته خود را تسلیم دستورالعمل‌های وارداتی WHO‌ می‌کردیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در شرایطی که به تصریح رهبر معظم انقلاب ما دچار جنگ ترکیبی هستیم و جنگ ترکیبی شاخه‌های متعددی دارد که یکی از این شاخه‌ها جنگ شناختی است.

وی با بیان اینکه در جنگ شناختی مهم‌ترین مسئله تلاش برای دستکاری در دستگاه تصمیم سازی دولت و نفوذ افکار و دستورالعمل‌های قدرت‌های زورگو است، تصریح کرد: جنگ ترکیبی یعنی به کارگیری انواع و اقسام روش‌ها از جمله حمله بیولوژیکی، جنگ اقتصادی، زیست محیطی، سایبری، مداخلات اجتماعی و قحطی مصنوعی علیه ملت ما. آیا ستاد کرونا و کمیته علمی به عنوان یک احتمال جدی این موضوعات را در نظر گرفت.

عسگری با بیان اینکه یکی از فرضیه‌ها این است که کرونا بسترساز کنترل ملت‌ها و دولت‌ها و هضم آن‌ها در نظام چپاول بین المللی و ایجاد یک قرنطینه دائمی و سراسری در حصار قدرت‌های زورگو و سلطه گر است، افزود: آیا این موضوعات در تحلیل کمیته علمی و ستاد مقابله با کرونا لحاظ شده است یا خیر.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: آقای عین اللهی زمانی که وزیر بهداشت نبودید در نامه‌ای به همراه ۲۵۰۰ نفر از پزشکان اعلام کردید واکسن‌های تازه ساخته شده و وارداتی دارای عوارض جدی است و از استفاده از آن‌ها پرهیز کنید حال چرا زمانی که وزیر شدید به مفاد نامه خود عمل نکردید.

وی با بیان اینکه آقای عین اللهی تعارض منافع کمیته علمی کرونا را شفاف به مردم گزارش دهید، تصریح کرد: باید مشخص شود که اعضای کمیته علمی کرونا در کدام یک از شرکت‌های تولیدکننده یا واردکننده واکسن یا تجهیزات پزشکی مرتبط با کرونا رد پا داشتند.

وی با بیان اینکه چگونه به اعضای کمیته علمی کرونا که در این حوزه تعارض منافع دارند، اطمینان کنیم، افزود: براساس گزارش‌های ارائه شده، ویروس کویید از ابتدا حدود ۲۰ جهش داشته، از سوی دیگر ویروس اومیکرون نیز به تنهایی ۵۰ جهش داشته است، حال چگونه واکسنی که برای سویه ووهان ساخته شده، برای اومیکرونی که بیش از ۷۰ جهش داشته، توصیه می‌شود؟

عسگری با بیان اینکه وزیر بهداشت پاسخ سوالات من را ندادند، ادامه داد: ما مدیون و مرهون مدافعان و شهدای سلامت هستیم و موفقیت‌های به دست آمده مرهون زحمات این افراد است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم با بیان اینکه ما در حال بررسی موضوع از نظر راهبردی و تخصصی هستیم، افزود: چرا توضیحات لازم درباره سایر دستورات مقام معظم رهبری که اقدامی برای تحقق آن صورت نگرفته، ارائه نشد؟ حضرت آقا فرمودند "شما آمریکایی‌ها متهمید که ویروس را تولید کرده اید"، آیا روی این سخن مقام معظم رهبری تحلیل داشته اید؟

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که آیا رمدسیور تولید شرکت آمریکایی نبوده که وارد کشور شد؟ تصریح کرد: این دارو چه عوارضی داشت؟ گزارش WHO درباره اثربخشی این دارو چیست؟ آقای زالی بیان کرد که ۸۵۰ میلیون دلار برای واردات رمدسیور هزینه شده است، اگر این میزان را با دلار ۲۳ هزار تومان محاسبه کنیم، یعنی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان فقط صرف واردات همین دارو شده است.

وی گفت: اگر بخواهیم اعتبار بسیاری که برای واردات این دارو استفاده شده، با مثالی تشریح کنیم، باید به این نکته اشاره کنیم که گردش مالی بازار دارو در سال ۹۹ حدود ۳۵ همت بوده، حال آنکه برای واردات یک قلم دارو حدود ۲۰ همت هزینه شده است و در مقالات منتشر شده معتبر نیز به عوارض این دارو اشاره شده است.

عسگری با بیان اینکه رمدسیور تولید کشور آمریکا است، افزود: حضرت آقا در آن زمان خطاب به آمریکا فرمودند کدام عاقلی به شما اعتماد می‌کند که شما بیایید و برای او دارو بیاورید؟ ممکن است شما دارویی را تجویز کنید یا وارد کشور کنید که ویروس را در کشور ماندگار کند و مانع تمام شدنش شود. گفته می‌شود با استفاده از آشنایی‌های ژنتیک ایرانی یک بخش بخصوصی را برای ایران درست کرده اند که ممکن است بیایند و ببینند که اثرش چگونه شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با طرح این سوال که در چند مرکز نمایندگان WHO مستقر شده و اطلاعات ایرانیان را مستقیم به سازمان بهداشت جهانی ارسال کردند؟!

وی با بیان اینکه بحث‌های ما راهبردی و امنیتی است، ادامه داد: ما با گروهی متخصص در رشته‌های پزشکی و واکسن سازی این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ورود واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. آسترازنکا محصول تولیدی آکسفورد یعنی محصول مشترک سوئد و انگلیس است که وارد کشور شد، آیا مقالات منتشر شده درباره عوارض این واکسن را مورد توجه قرار ندادید؟ براساس گزارش WHO در آبان ۱۴۰۰ بخش زیادی از واکسن‌های آسترازنکای وارداتی به کشور تقلبی بوده است، چگونه زنجیره واکسیناسیون را مدیریت کردید؟

عسگری با بیان اینکه حضرت آقا فرمودند اسناد مربوط به واکسن‌های ایرانی را منتشر کنید، افزود: وزیر بهداشت در نامه‌ای خطاب به آقای روحانی به صراحت بیان کردیم که با در نظر گرفتن خطا‌های علمی احتمالی به ویژه در مواقع اضطراری و تعجیل در ساخت این واکسن ها، وجود تردید جدی درباره واکسن‌های تازه وارد بازار شده، در مقابل جهش‌های مکرر ویروس کرونا وجود ابهام درخصوص بازه ایمنی زایی و نیز مجهول بودن عوارض درازمدت این واکسن‌ها علاوه بر عوارضی که تاکنون نشان داده اند، موثر و ایمن بودن واکسن‌های فوق زیر سوال است.

وی تصریح کرد: آیا مطالب فوق را برای آقای روحانی نوشتید و زمانی که وی رفت و فرد دیگری آمد و شما وزیر شدید، این موضوعات اعتبار ندارد؟ رئیس جمهور تاکید کرده که واکسیناسیون باید اغنایی باشد و مردم آزاد باشند که انتخاب کنند. در سایر کشور‌ها و حتی کشور‌های تولیدکننده واکسن نیز عوارض واکسن را به متقاضیان مطرح می‌کردند، همچنین شرح حال فرد را هنگام تزریق واکسن می‌گرفتند، کدام یک از رویه‌های مذکور اجرایی شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه چرا مشارکت مردم در دوز سوم تقریباً ۵۰ درصد کاهش یافت، گفت: مدیرعامل سازمان انتقال خون بیان کرد افرادی که آسترازنکا و اسپوتنیک تزریق کرده اند، نمی‌توانند خون اهدا کنند. همچنین مسئول اورژانس در پایان ۱۴۰۰ بیان کرد که میزان سکته مغزی حدود ۲۸ درصد افزایش یافته است. آیا این موضوع محصول کدام متغییر بوده است؟

عسگری خطاب به وزیر بهداشت افزود: راجع به تعارض منافع اعضای کمیته علمی کرونا چرا توضیحی نمی‌دهید؟ چرا نگفتید کدام یک از اعضای کمیته علمی برای واردات رمدسیور کار رسانه‌ای انجام داد و فشار آورد تا این دارو وارد پروتکل درمانی شود. چطور WHO که مرجع پروژه صهیونیستی کاهش جمعیت است که مقام معظم رهبری به عنوان خطر بزرگ تمدنی از آن یاد فرموده اند، سازمانی که تحت تاثیر CDC و FDA آمریکا و کارتل‌ها و واکسن سازان است، مرجع شما برای کنترل بیماری کرونا شد؟ چرا به نظرات اندیشمندان داخلی توجه نکردید؟ رهبری فرمودند از آنچه که تجربه شده استفاده کنید.

وی اضافه کرد: ۹۸ مورد مطالعه و کار بالینی روی دارو‌های داخلی انجام شده، به چند مورد مجوز دادید؟ هیچ یک از آن‌ها در پروتکل‌های درمانی وارد نشدند. این بود تبعیت از دستورات فرماندهی کل قوا؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ما با مدیریت بحران مواجهیم یا بحران مدیریت؟ تصریح کرد: درباره عوارض واکسن چه گزارشی دادید؟ آیا در موضوعات بعدی نیز با همین دست فرمان جلو روید؟ امروز صحبت از واکسیناسیون با واکسن HPV شنیده می‌شود.

647 نمایش

نظر دادن