تاریخ انتشار: دوشنبه, 26 ارديبهشت 1401 ساعت 08:02

روح آیت‌الله فاطمی‌نیا به ملکوت اعلی پیوست

حضرت آیت الله سید عبدالله فاطمی‌نیا لحظاتی قبل جان به جان‌آفرین تقدیم کرد و روح مطهرش به ملکوت اعلی پیوست.  

فارس نوشت: با کمال تاسف و تاثر، دقایقی پیش حضرت آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا استاد برجسته اخلاق جان به جان‌آفرین تقدیم کرد و روح مطهرش به ملکوت اعلی پیوست.

آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا در سال ۱۳۲۵ در تبریز چشم به جهان گشود. وی از کودکی تحت تربیت دینی و علمی پدر خود (میراسماعیل) که از جمله علمای اهل عرفان بود، قرار گرفت. سپس نزدیک به ۳۰ سال نزد حسن مصطفوی (از شاگردان مرحوم آیت‌الله سید علی قاضی) تحصیل کرد و تحت تعلیم و تربیت وی قرار داشت و همزمان تحصیلات حوزوی خویش را هم دنبال می‌نمود. پس از مصطفوی، او از علمایی چون علامه طباطبایی، سید محمدحسن الهی طباطبایی (برادر کوچک‌تر علامه طباطبایی)، محمدتقی آملی، سید رضا بهاءالدینی، محمدتقی بهجت، علامه جعفری و... که بیشترشان شاگردان آیت‌الله قاضی بزرگ بودند در علوم اسلامی و عرفان استفاده نمود. از این رو، وی با یک واسطه، از شاگردان سید علی قاضی می‌باشد.

آیت‌الله فاطمی‌نیا از جمله کارشناسان علوم اسلامی می‌باشند که به تحقیق و پژوهش در این زمینه اشتغال داشتند؛ از دیگر فعالیت‌های ایشان می‌توان به تدریس در حوزه‌های علمیه، حضور در برنامه‌های مذهبی صدا و سیما به عنوان کارشناس و سخنرانی در مراکز حوزوی و دانشگاهی اشاره نمود.

این استاد اخلاق در مورد علم رجال و عرفان نظری دارای آگاهی گسترده‌ بوده و در عین حال بیش‌تر به خطابه در منابر عمومی می‌پرداختند.

آیت‌الله فاطمی‌نیا از مفسران معروف و زبردست صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه به‌شمار می‌رود و در جلسات متعددی در این موارد به سخنرانی پرداخته‌ است.

آخرین نیوز رحلت این عالم وارسته، دانشمند معظم و استاد برجسته حوزه علمیه را به محضر حضرت بقیة‌الله‌الاعظم (عج)، نایب برحقش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، خاندان مکرم ایشان و به مردم شریف و متدین ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می‌نماید. روحش شاد و یادش گرامی باد!

469 نمایش

نظر دادن