تاریخ انتشار: چهارشنبه, 10 آذر 1400 ساعت 11:24

فریدون عباسی: باقری کنی را یک نفره یک لشکر می‌دانم

نماینده کازرون درخصوص حواشی تعداد نفرات هیئت ایرانی مستقر شده در وین گفت: "آقای دکتر باقری کنی را یک نفره یک لشکر می‌دانم".  

به گزارش برنا،‌ نماینده مردم کازرون و عضو کمیسیون انرژی در مجلس یازدهم در رابطه با آغاز مذاکرات وین گفت: اگر مردم توقع بالایی از نتیجه مذاکرات دارند، باید مانند زمان انقلاب که به صحنه آمدند و طومار نظام شاهنشاهی را پیچیدند، دلیرانه وارد میدان جنگ شدند و اجازه ندادند که برنامه دشمن عملیاتی شود، بازهم به میدان بیایند.

عباسی افزود: مردم همان گونه که در عرصه‌های سازندگی حضور درخشان داشتند و در نظام آموزشی متخصص شدند، در شرایط کنونی هم که با جنگ اقتصادی مواجه هستیم باز هم باید به صحنه بیایند و از تیم مذاکره کننده حمایت کنند.

وی با بیان اینکه "مذاکرات وین کاملا در جهت رفع تحریم‌ها است" ادامه داد: مردم سختی‌های معیشتی زیادی را تحمل کردند، توصیه می‌کنم با صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی از تیم مذاکره کننده حمایت نرم کنند. الان زمانی است که مردم با صرفه‌جویی قدرت نرم کشور را پشت سر تیم مذاکره کننده بیاورند، زیرا قدرت سخت کار خودش را کرده است، نیروهای مسلح قدرت دفاعی خوبی دارند و توانستیم با هدایت و مشورت‌هایی که به کشورهای منطقه داده‌ایم، مانع پیروزی داعش شویم.

عباسی اضافه کرد: جمهوری اسلامی پروژه بی دولت سازی غرب را در منطقه خنثی کرد و اجازه نداد دولت‌های عراق و سوریه که جزو کشورهای اصلی منطقه هستند، ساقط شوند.

نماینده مردم کازرون با بیان این جمله که "ایران یک قدرت منطقه‌ای و قدرت نوظهور جهان است" بیان کرد: در مذاکرات قدرت نرم باید پشت سر مذاکره کننده ها باشد، قدرت نرم همان حضور مردم در صحنه است. باید در این شرایط در حامل‌های انرژی صرفه جویی کنیم، هر چه بتوانیم به دولت کمک کنیم تا از این بحران کمبود گاز و بعضا تولید برق عبور کند و مازوت مصرف نکنیم، اینها باعث می‌شود که تیم مذاکره کننده با اقتدار بیشتری مذاکره کند و بتواند در جهت رفع تحریم‌ها امتیاز کامل را از طرف مقابل بگیرد.

وی با اشاره به ایرادات و کاستی‌های تیم قبلی مذاکره کننده مطرح کرد: مبانی نظری حاکم بر تفکر تیم قبلی مذاکره کننده جمهوری اسلامی، مبانی غربی بود بر این اساس که در مقابل قدرت غرب عقب نشینی کنند، آنها نظریه تنش زدایی را دنبال می‌کردند و دستاوردهای کشور را در سال 92 واگذار کردند. تیم قبلی برجامی را که مجازات مجرمان بود، پذیرفت. مذاکره کنندگان کنونی بر مبنای نظریه مقاومت و یک شاخه‌ای از نظریه مقاومت که تهدید زدایی است، کار را پیش می‌برند که امیدواریم جواب بدهد.

نماینده مردم کازرون درخصوص حواشی تعداد نفرات هیئت ایرانی مستقر شده در وین با بیان اینکه "آقای دکتر باقری کنی را یک نفره یک لشکر می‌دانم" افزود: اگر نفرات مطلع و کارشناس همراه تیم مذاکره کننده باشند، خیلی خوب است البته به این شرط که نخواهند مدت زیادی در هتل کوبورگ وین اقامت کنند، نباید از ازدیاد نفرات مذاکره کنندگان ایران در وین وحشت کنیم و فکر کنیم هزینه سازی است زیرا اگر یک نفر هم در تیم باشد و بتواند کمک فکری لازم را بدهد و یک جمله‌ای را تصحیح کند آن مهم و ضروری است.

610 نمایش

نظر دادن