تاریخ انتشار: چهارشنبه, 03 آذر 1400 ساعت 01:22

پشت پرده "فتنه واکسیناسیون"

«برای اینکه این جماعت پزشکان از این عوارض شانه خالی کرده و بار آن را به دوش دیگران بیندازند بهترین موقعیت استفاده از جایگاه ولایت فقیه و فقها و مراجع تقلید است و به همین دلیل است که آقای عین‌اللهی در ماجرای اخیر وقتی از زبان رهبر معظم در این موضوع بیشتر از بخشی از توصیه‌ها استخراج نمی‌کند، خدمت مراجع معظم تقلید قم می‌رسد که شاید از این راه طرفی ببندد و اما وقتی آنها هم آنچه او می‌خواهد نمی‌گویند، از زبان خودش عنوان می‌کند که از نظر مراجع تقلید این واکسیناسیون واجب شرعی است و رسانه‌ای مثل بی‌بی‌سی ملکه انگلیس آن را پوشش می‌دهد». حجت‌الاسلام دشتی، استاد حوزه و پژوهشگر فقه سیاسی همچنین اعتقاد دارد: این موارد کاملاً صحنه را برای ما ترسیم می‌کند، کما اینکه شبکه من و تو شبکه‌ای بود که مطالبه واکسن از نظام اسلامی را در واقع به افکار عمومی القا کرد و توانستند با رسانه‌های بیگانه و فضای مجازی تحت اشغال بیگانه، این مطالبه را در دهان مردم بیندازند و چیزی نبوده که از درون و از رسانه‌های داخل شکل گرفته باشد.  

به گزارش آخرین نیوز، حجت‌الاسلام روح‌الله دشتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «راه‌مردم» گفت: پروژه‌هایی مانند واکسیناسیون اجباری، کنترل جمعیت، غربالگری، سقط‌جنین، بارداری از طریق تلقیح مصنوعی و‌… از آن جهت که پروژه‌هایی هستند که معمولاً ابعاد ناسازگار با دین در آنها وجود دارد، اگر پزشکان نتوانند نظر عمومی را جذب کنند و همراه بکنند موفق به اجرای آنها در ایران نمی‌شوند.

وی بیان کرد: در کشوری مثل ایران با جمعیتی اکثراً مسلمان و شیعه، برای اینکه اکثریت جامعه متدین این پروژه‌ها را بپذیرند باید پوشش دینی و مذهبی پیدا کنند و برای پوشش دینی و مذهبی نیز چاره‌ای نیست که از دین، مذهب و مراجع تقلید و مخصوصاً مقام‌معظم‌رهبری که مقام ولایت را دارند، مایه بگذارند و تجربه نشان داده است که در ماجراهای گذشته مانند کنترل جمعیت همین کار را انجام داده‌اند و آنقدر به محضر مراجع و مقام‌معظم‌رهبری رفت‌و‌آمد کردند تا بتوانند نظر آقایان را در مورد طرح و ایده‌های خود بگیرند، درحالی‌که در حکم اولیه خیلی از این موارد خلاف شرع و حقوق اولیه است. هرچند مقام‌معظم‌رهبری و غالبا مراجع تقلید خواسته آنان را تایید نکردند، اما با تبلیغات رسانه‌ای چنین القا کردند.

پژوهشگر فقه سیاسی گفت: تجربه این‌چنینی جریان پزشکانی که تابع پروژه‌های غربی هستند نشان داده است که با این روش موفق می‌شوند و بدون آن نمی‌توانند و لذا به این سمت‌و‌سو سوق پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه طبیعت این‌گونه اقدامات بیولوژیک با یکسری عوارض و مفاسدی همراه است، تصریح کرد: واکسیناسیون به طور طبیعی عوارض دارد و عده‌ای بر اثر آن عوارض دچار مشکلاتی شده‌اند و حتی واکسیناسیون‌هایی که از گذشته مرسوم بوده و به آنها در ساختار بهداشت جهانی اعتماد بوده نیز خالی از عوارض نبوده است.

حجت‌الاسلام دشتی گفت: برای اینکه این جماعت پزشکان از این عوارض شانه خالی کرده و بار آن را به دوش دیگران بیندازند، بهترین موقعیت استفاده از جایگاه ولایت فقیه و فقها و مراجع تقلید است و به همین دلیل است که آقای عین‌اللهی در ماجرای اخیر وقتی از زبان رهبر معظم در این موضوع بیشتر از بخشی از توصیه‌ها استخراج نمی‌کند، خدمت مراجع معظم تقلید قم می‌رسد که شاید از این راه طرفی ببندد و اما وقتی آنها هم آنچه او می‌خواهد نمی‌گویند، از زبان خودش عنوان می‌کند که از نظر مراجع تقلید این واکسیناسیون واجب شرعی است و رسانه‌ای مثل بی‌بی‌سی ملکه انگلیس آن را پوشش می‌دهد.

وی افزود: این موارد کاملاً صحنه را برای ما ترسیم می‌کند، کما اینکه شبکه من و تو شبکه‌ای بود که مطالبه واکسن از نظام اسلامی را در واقع به افکار عمومی القا کرد و توانستند با رسانه‌های بیگانه و فضای مجازی تحت اشغال بیگانه، این مطالبه را در دهان مردم بیندازند و چیزی نبوده که از درون و از رسانه‌های داخل شکل گرفته باشد و نکته جالب در اشتباه محاسباتی اینجاست که مسئله صیانت از فضای مجازی در مجلس ۳‌سال قبل با مخالفت اطلاعات سپاه مواجه شد.

کارشناس طب اسلامی گفت: در ماجرای کنترل جمعیت می‌بینیم که یک عالم و عارف ربانی را که مقام‌معظم‌رهبری در پیام تسلیت درگذشت ایشان فرموده بودند که یک عارف واصل بود و به درجات معنوی رسیده بود و وقتی به دیدار من می‌آمد مطالبی از من تعریف می‌کرد که من قبلاً با کسی در میان نگذاشته بودم، به اتهام مخالفت با ماجرای کنترل جمعیت و تألیف کتاب «کنترل جمعیت ضربه‌ای سهمگین بر پیکره مسلمین»، به ضدیت با ولایت‌فقیه متهم می‌کنند و سال‌ها پس از آن ماجرا که به رحمت خدا می‌روند حتی پیام تسلیت مقام‌معظم‌رهبری را از صدا‌و‌سیما قرائت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: جو آنقدر سنگین بود که می‌شود در بیانات این عالم ربانی و در کتاب‌ ایشان مشاهده کرد ولی با این حال یک عالم ولایی و انقلابی تمام اینها را به جان می‌خرد و مواجهه‌ای با این ماجرا نمی‌کند اما به وظیفه شرعی و انقلابی خود در امر به معروف و نهی از منکر در مقابله با این طرح استکباری و سرمنشاء گرفته از نظام سلطه برای نابودی جمعیت مسلمین عمل می‌کند؛ امروز عواقب وحشتناک این طرح و آینده خطیری که در واقع در انتظار ماست را کم‌کم مشاهده می‌کنیم و همه هشدار می‌دهند.

حجت‌الاسلام دشتی گفت: همه بزرگان و مخصوصاً مقام‌معظم‌رهبری امروز بالاترین فریضه را توصیه به افزایش جمعیت و فرزندآوری می‌دانند تا در مقابل این مهلکه عظیم مقاومت کرده و خودمان را حفظ کنیم.

وی بیان کرد: آن روز در واقع با برچسب‌زنی به این عارف بزرگ دهان ایشان را بستند و اجازه ندادند صدایشان به مردم برسد و دیگر بزرگانی که این فضا را دیدند صلاح دانستند که ساکت باشند و این عارف بزرگ تنها بودند؛ قالب شخصیت‌ها و صاحب تریبون‌ها و علما برای اینکه آسیبی به آنها در این موضوع وارد نشود ترجیح دادند از کنار ماجرا بگذرند یا سکوت کنند و یا تأیید نمایند و یا در لفافه جواب شرعی این موضوع کنترل جمعیت را بیان کنند و همه آقایان فتاوایی دال بر جواز دارند.

وی گفت: حتی شخص مقام‌معظم‌رهبری با اینکه ادله و قرائن و شواهدی داریم که با این طرح مخالف بودند و امام راحل(ره) هم با آن طرح که از قبل از انقلاب هم مطرح بوده مخالف بودند ولی در‌نهایت آن اتفاق افتاد.

پژوهشگر فقه سیاسی تصریح کرد: جامعه پزشکی و رئوسی مانند دکتر مرندی، دکتر ولایتی و دکتر نمکی که در آن زمان معاون دکتر مرندی بود به عنوان پزشکان متدین مطرح بودند، همانطور که تیم مذاکره‌کننده برجام را رهبر‌ معظم متدین نامیدند، ولی با این حال در علم پزشکی تابع سیاست غربی و بهداشت جهانی و سازمان غذا و داروی آمریکا بودند و آنچه را از جامعه غربی به نام علم به آنان القا می‌شد دربست پذیرفته بودند و از حوزه‌های علمیه مطالبه می‌کردند که این را از بعد شرعی تأیید کنند و جواز بدهند و حمایت کنند و با رفت‌وآمدهای مکرر خودشان توانستند به نتیجه برسند.

وی گفت: بسیاری از این جریان سعی کردند با وصلت با علما و ارتباط نزدیک پیدا کردن با بیوتات، این حربه خودشان را به واقعیت نزدیک‌تر کنند و در آن موفق‌تر شوند و یا از جهت دیگر با تبلیغات رسانه‌ای و با برخی بورسیه دادن‌ها و امتیاز دادن‌ها، بسیاری از فرزندان علما و بزرگان را در جامعه پزشکی جذب کنند و توانستند با تربیت فرزندان بزرگان و مراجع و شخصیت‌های ما و با آموزش آنچه از نگاه غرب در این موضوع شرط سلامتی جامعه است مانند کنترل جمعیت و واکسیناسیون و‌…، این تفکر را به داخل بیوتات علما و مرجعیت و خانه دین نفوذ دهند.

حجت‌الاسلام دشتی ادامه داد: بیش از آنکه ما با نفوذ موردی مواجه باشیم با نفوذ جریانی مواجه هستیم به عبارت دیگر نمی‌گوییم با شخصیت‌های منافقی که از دشمن خط گرفته باشند تا در خانه دین و مرجعیت و در تعامل با علما این مسیر را پیش ببرند مواجه هستیم، بلکه می‌گوییم با کسانی مواجه هستیم که به ظاهر خودی هستند و از داخل جبهه خودی منتها با سیستم آموزش غربی و فرهنگ‌سازی و تعالیم غربی آنچنان آن افکار را القا کردند که امروز خلاف آن را خلاف عقل می‌شمارند و اگر بخواهیم دین در مقابل این افکار به اصطلاح به نام علم بایستد پرچم ضدیت علم با دین را بلند می‌کنند و  این ستیزه در قدیم مطرح بوده و ما در برهه‌هایی مختلف از نظام اسلامی با بلند شدن این پرچم باطل تضاد دین با علم و عقل مواجه بودیم.

وی گفت: یکی از مواردی که همیشه سعی کردند بزرگان ما در جمع جماعت دانشگاهی تبیین کنند این بوده که بین علم و دین تضاد وجود ندارد و آنچه اقتضای علم و عقل باشد در واقع عینیت با دین دارد و عقل از منابع دین است و آنچه عقل کشف نماید مطابق حکم شرع است و سعی کردند با این قاعده این تضاد مهم را رفع کنند و می‌بینیم غربزدگان نیز با این سلاح همیشه پیش آمدند تا حرف‌های خودشان را تحمیل کنند.

دبیر تشکل حوزه انقلابی بیان کرد: اگر حربه ضد‌علم معرفی کردن دین، موفق شود شاید دشمن همانند رنسانس که با همین حربه دین را حذف نمود بتواند حوزه‌های علمیه و دین و مذهب و ساختار مذهب را دچار خطر و تهدید و ضربات جدی کند و لذا یک حکمت و مصلحت‌اندیشی لازم و به‌جایی در اینجا نیاز است و آنکه اجازه ندهیم این ضدیت را پرچم‌داری کنند و بتوانند دین را منزوی کنند؛ مقام‌معظم‌رهبری در سخنانی در دیدار طلاب و علمای حوزه علمیه قم در یک دهه گذشته در سفر به قم، فرمودند که اگر حوزه‌های علمیه ما امروز متحول نشوند و نتوانند به نیازهای روز پاسخ دهند حوزه‌های علمیه منزوی خواهند شد، همان‌طور که کلیسا در دوران قرون‌ وسطی به نام ضدیت با علم و در واقع علم‌ستیز بودن منزوی شد، چراکه مثلاً گالیله کشف کرده زمین گرد است و آنها نمی‌پذیرند، و دین در جامعه غربی کنار گذاشته شد و امروز با چنین خطر بزرگ و سکولار کردن تمام ارکان نظام مواجه هستیم.

وی گفت: در مقابل خطر بزرگ سکولاریزه کردن نظام و تمام سیاست‌های حاکمیتی مبتنی بر علم بدون دین، برای دفع این مفسده عظمی لازم است یک زمانی فرصت دهیم که مردم علم نبودن برخی علم‌ها را کشف کنند و بیدار شوند.

حجت‌الاسلام دشتی ادامه داد: به همین دلیل مقام‌معظم‌رهبری از آغاز کرونا تاکنون بارها فرمودند که امروز عده‌ای به نام علم می‌خواهند بر دنیا سلطه بورزند، یعنی آنچه آنها به نام علم مطرح می‌کنند علم نیست و جهل است و ابزاری است شبیه علم و در واقع ابزار نظام سلطه است و تعبیر صریح‌تر را استاد میرباقری فرمودند که ماجرای کروناهراسی ابزاری است برای نظم نوین جهانی و حاکمیت بر جهان با حکمرانی مجازی که در حال پیگیری است.

وی گفت: در واقع آنچه به نام علم مطرح می‌شود علم نیست و یک پروژه مهندسی آمار و مهندسی افکار عمومی است و یک جنگ شناختی است تا از طریق آن با هراسی که از یک بیماری موهوم در اذهان عمومی ایجاد می‌کنند و یک راه درمان انحصاری که واکسن است برای آن القا می‌کنند بتوانند بر افکار عمومی سیطره پیدا کنند.

پژوهشگر فقه سیاسی تصریح کرد: رهبر‌معظم‌انقلاب حکیمانه عمل کرد تا این توطئه القای ضدیت علم و دین موفق نشود.

وی گفت: هرچند خود ایشان فرمودند و دکتر مرندی هم در کلیپ‌شان ماجرای پذیرفتن رهبر انقلاب برای واکسن زدن را توضیح دادند که ایشان بار اول که خدمت‌شان رسیدیم و درخواست کردیم واکسن بزنند فرمودند تا نوبتم نرسد واکسن نمی‌زنم و وقتی تزریق ۸۰‌ساله‌ها به پایان رسید، خدمت‌شان رسیدیم و باز ایشان امتناع کردند و فرمودند: واکسن خارجی تزریق نمی‌کنم هرچند دکتر مرندی اصرار می‌کنند که بیماری وجود دارد و خطرناک است و.. آقا می‌فرمایند که بیشتر مراعات می‌کنیم. توجه دارید مجموعه درمانی و پزشکی این مجال را دارند که برای سنجش سلامت خدمت مقام‌معظم‌رهبری برسند و دسترسی به رهبری برای آنان آسان است و آنچه را بخواهند می‌گویند و مطالبه می‌کنند و از جمله این موارد بحث درمان و واکسن بود و رهبری این‌بار هم نپذیرفتند. این گروه برای بار سوم با یک واکسن داخلی به نام برکت آمدند و اظهار کردند که با جوانان کشور خودمان به این واکسن دست پیدا کرده‌ایم و به نحوی دستاوردی بومی است و این واکسن در جهان هم تأیید شده است و البته این ادعاها بعدها پوچ بودنش معلوم شد. این بار نیز رهبر معظم به آسانی نپذیرفتند بلکه بعد از استدلال پزشکان به این مطلب بود که آقا اگر شما واکسن نزنید مردم هم نمی‌زنند و کرونا می‌گیرند و می‌میرند و خون آنها گردن کیست‌؟ و این استدلال پزشکان با زبان بی‌زبانی طرح دوگانه خطرناک علم و دین بود و صد‌البته رهبر معظم، منع‌هایی را برای عموم علاوه بر مسئولان مطرح کرده و فرموده بودند که واکسن‌های آمریکایی، انگلیسی و حتی فرانسوی ممنوع است و از ابتدای کرونا هم منع کرده بودند از اینکه داروی آمریکایی استفاده شود و فرمودند که شما متهمید که این ویروس را ایجاد کرده‌اید و دارویی که شما بیاورید چه بسا برای تعمیق این بیماری باشد و غیر‌عقلایی و احمقانه است که کسی بخواهد از شما دارو بگیرد… شما اگر بلد هستید واکسن بسازید خودتان مصرف کنید که روزی ۴۰۰۰‌کشته ندهید.

حجت‌الاسلام دشتی بیان کرد: با توجه به اینکه واکسن‌هایی که ابتدا آمده بودند همه تحت پوشش کواکس و همان نظام سلطه با حمایت و پشتیبانی آمریکا، رژیم صهیونیستی، بنیاد بیل گیتس و دولت آمریکا و انگلیس بودند و به واسطه همین حمایت‌ها آن را در جهان پیش بردند و مقام‌معظم‌رهبری تمامیت آن را چه‌بسا آمریکایی می‌دانستند و صلاح نمی‌دانستند که وارد کشور شود و از آنها برای پیشگیری و درمان استفاده شود. لذا مقام‌معظم‌رهبری هم واردات آن را منع کردند و هم خودشان نپذیرفتند آنها را تزریق کنند، هرچند واکسن‌هایی به اسم روسی و چینی و‌… تولید شد ولی تحت پوشش همان ساختار استکباری و نظام سلطه بودند و طبیعتاً قابل اعتماد نبودند و سینوفارم نه از چین بلکه از الحیات امارات وابسته به رژیم صهیونیستی وارد می‌شود و البته امروزه دیگر روشن شده که برکت نیز هم پلتفرم و هم ماده اولیه آن خارجی است.

وی تصریح کرد: افرادی مانند مخبر و مرندی متخصصان و پزشکان متدینی هستند اما خیلی به WHO، CdC و fDA آمریکا باور و امید دارند. رهبر معظم سعی نکردند که با آنها طوری مواجهه کنند که دچار یک دلسردی نسبت به جایگاه دین و جایگاه رهبری شوند و مجموعه جامعه پزشکی و تخصص‌محور ما با سرخوردگی مواجه شوند، چراکه باید آنان را حفظ کرد و رشد داد.

دبیر تشکل حوزه انقلابی گفت: مسئول واکسن برکت یک بار اذعان کرد که ۶۰‌تن مواد اولیه واکسن را از خارج وارد کرده‌ایم و بار دیگر که به وعده آماده کردن ۵۰‌میلیون دوز تا شهریور نرسیدند اظهار کردند مواد اولیه که از خارج تهیه می‌کردیم به ما ندادند و وقتی اعتراض شد که مگر نگفتید واکسن برکت داخلی است گفتند طبیعی است تولید واکسن دارای مواد اولیه متعددی است که همه آن را یک کشور نمی‌تواند بسازد و طبیعی است که بخشی را بخواهند از خارج وارد کنند و بخش‌هایی را از داخل بسازند.

وی بیان داشت: معلوم شد چیزی که به نام تولید داخل مطرح شد مانند تولید پیکان و پژو بود که طرح اصلی برای فرانسه بود و اجزای اولیه هم بسیاری از خارج می‌آمد و تنها بخش‌هایی را در داخل تولید و مونتاژ می‌کردند و به اسم داخلی ولی کاملاً ساختار اصلی آن خارجی بود.

حجت‌الاسلام دشتی گفت: به رهبر معظم هم این‌طور اظهار کردند که ما خودمان به این واکسن رسیده‌ایم و ایشان را متقاعد کردند که این را بپذیرند و طبیعی است که بنا بر آن قواعد فقهی که وظیفه شرعی حاکم است و باید به آن عمل کند در اینجا باید می‌پذیرفتند.

وی تصریح کرد: وقتی جعده همسر امام‌حسن‌مجتبی‌(ع) که یک مسلمان است طعام می‌‌آورد، حضرت بنا بر قاعده اصالت‌الصحه و اعتماد طبیعی زوجین، می‌پذیرد و با آن افطار می‌کند و حتی به علم غیب خودشان عمل نمی‌کنند و به حسب ظاهر عمل می‌کنند و مسموم می‌شوند و معصوم موظف است به همان ظواهر عمل کند، در جریان تزریق واکسن توسط رهبری هم همان اتفاق افتاد. در اینجا دو‌قاعده وجود دارد. یکی اصالت‌الصحه در فعل مسلم است و وقتی تیم تولید‌کننده می‌گویند که جوانان ما به آن رسیده‌اند، حضرت آقا هم حسب ظاهر موظفند فرمایش آنها را بپذیرند، حتی اگر به علم غیب بدانند غیر این است.

پژوهشگر فقه سیاسی ادامه داد: قاعده دوم که مبنای قضاوت‌های اهل بیت است همان است که حضرت امیر(ع) می‌فرمایند «إِنَّمَا أَقْضِی‏ بَیْنَکُمْ‏ بِالْبَیِّنَاتِ وَ الْأَیْمَان؛ همانا بین شما بر اساس قسم‌ها و بینه‌‌ها (و بر‌اساس قاعده ید) حکم می‌کنم.» طبق این قاعده وقتی شخصی می‌آید نزد حضرت و ادعا می‌کند ملکی که دست شخص دیگری است ملک بنده است و حضرت چه ‌بسا به علم غیب می‌دانند این ادعا درست است و به حسب ظواهر نیز این آدم سالمی است و در آن شخص احیاناً غل و غشی است و با این حال حضرت می‌فرمایند که آیا شما بینه و شاهدی دارید و می‌گوید نه و حضرت به آن کسی که متصرف در مال است می‌فرماید قسم می‌خوری که آن مال خودت هست و می‌گوید بله قسم می‌خورم و بر اساس این قسم حکم می‌کنند به نفع شخص مالک، اما معنایش این نیست که او واقعاً مالک است و حضرت می‌فرمایند من موظفم بر اساس قسم و بینه حکم کنم و الا سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

وی بیان کرد: از منظر فقه حکومتی در جامعه اسلامی هر دستگاهی که مأمور یک وظیفه‌ای است، اصل بر اعتماد بر آنها است چراکه مسلمان، شیعه و متدین و در واقع منتخب آرای مردمی هستند و در این ساختار به نمایندگی از مردم اعمال قدرت می‌کنند؛ بنا‌بر قاعده اصالت‌الصحه در فعل مسلم و قاعده‌ای شبیه قاعده ید به این معنا که در واقع ‌آنها هستند که ید متصرف در امور سلامت مردم را دارند و متخصص این فن هستند، اقتضا می‌کند که حرف آنان را بپذیریم و حجت بدانیم، مگر اینکه خلافش ثابت شود و حاکم وظیفه دارد بنا بر همان قاعده فقهی فعل‌شان را تأیید کنند و آنجا هم بر اساس همین قواعد، رهبر معظم آنها را تصدیق می‌کنند و از آنها می‌پذیرند، هرچند باز‌هم به آسانی نبوده است.

حجت‌الاسلام دشتی تصریح کرد: مهم‌تر از این، جهالت مدرن است که به نام علم مدرن مردم حتی نخبگان به آن اعتقاد دارند و مخالفت با آن منجر به شائبه تضاد و دوگانگی بین علم و دین می شود که ممکن بود باعث شود دشمنان، دین و ولایت و مرجعیت را از حاکمیت جامعه منزوی بکنند و برای اینکه تیر دشمنان به خطا بخورد و موفق نشوند تنها راه این بود که رهبر معظم واکسن پر‌طمطراق به نام علم را بپذیرند.

وی گفت: مقام‌معظم‌رهبری در بیانات متعددی و همچنین در سخنرانی‌شان در ۱۷‌ربیع‌الاول امسال به جامعیت دین اسلام اشاره داشتند و اینکه دین به تمام نیازهای بشری پاسخگو است و یکی از عرصه‌ها که هرچند رهبری صلاح ندانستند تصریح کنند عرصه سلامت است و اسلام قطعاً در مورد سلامت حرف برای گفتن دارد.

کارشناس طب اسلامی بیان کرد: حضرت آقا فرمودند که یک دعوای سیاسی وجود دارد که سعی می‌کند دین را غیر‌جامع معرفی کند و عنوان می‌کنند که در برخی عرصه‌ها دین حرفی برای گفتن ندارد، هرچند می‌خواهند آن را علمی جلوه دهند و به نام علم القا کنند.

وی گفت: با یک فتنه کور و ناپیدا مواجه هستیم که متأسفانه بسیاری حتی از جمله انقلابیون ما این نکات ظریف را در کلام رهبر معظم نه تنها درک و فهم نکردند بلکه خلاف آن را بر اساس القائات جامعه پزشکی فهمیدند و به شدت واکسن‌پرست شدند و صرف فعل رهبر معظم را دال بر وجوب دانستند، آنها اظهار می‌کنند چون حضرت آقا واکسن زدند فعل آقا بر من حجت است و دال بر این است که واجب است واکسن بزنیم و بر دیگران هم واجب می‌دانیم که بزنند و اگر کسی خواست بر آن نقدی بکند هرچند نقد علمی باشد، ضد ولایت‌فقیه خواهد بود.

حجت‌الاسلام دشتی تصریح کرد: با این فریبی که ناشی از جنگ‌شناختی است این افراد در این چاه هولناک افتادند، کسانی که دچار ضعف در فهم مبانی ولایت‌فقیه و ضعف در فهم شیوه مدیریت و رهبری در اسلام هستند امروز در مهلکه افتادند و دیگران را هم به این مهلکه می‌اندازند؛ ما با این خطر و فتنه بزرگ مواجه هستیم و در این خطرات و سوءتفاهم‌ها و کج‌فهمی‌ها وظیفه رهبران الهی این بوده و هست که به این تفکر باطلی که در لباس حق جلوه‌گر شده فرصت و میدان بدهند تا تجربه شود و مردم با تجربه آن را بشناسند و پس از آنکه آگاه، بیدار و بصیر شدند و فهمیدند راهی که حق می‌پنداشتند باطل بوده و از این مسیر برگردند و مسیر را اصلاح کنند. این راهبرد نه تنها در تعلیم و تعلم یک جامعه بلکه در تربیت خانوادگی وجود دارد و یک پدر برای تربیت فرزندان چه بسا مصلحت می‌بیند اجازه دهد از فرزندش سلب اختیار نشود و احساس آزادی کند و اگر چیزی را فکر می‌کند درست است و بر آن اصرار دارد، تا حدی که به هلاکت همیشگی منجر نمی‌شود آن را تجربه کند و بیدار شود. این ارزشمندتر است تا اینکه بخواهید او را وادار کنید تا از دامان تربیت پدر و مادر دلزده شود؛ در نظام اسلامی هم ممکن است از دامان تربیت ولی اسلام فراری شوند و خوب است که فرصت داده شود و این سیره پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) در مواجهه با تفکرات باطل بود.

وی گفت: علامه طباطبایی در المیزان در ذیل آیه «یا ایّها النبیّ جاهد الکفّار و المنافقین» همین مسئله را بیان فرمودند که جهاد با منافقین و جهاد با هر تفکر باطلی جهاد با شمشیر نیست و بلکه جهاد تبیین و روشنگری است، برای اینکه اطراف را روشن کنیم تا حقیقت روشن شود و مردم بیدار شوند.

دبیر تشکل حوزه انقلابی ادامه داد: تبیین و روشنگری مراحلی دارد و گام اول آن تبیین زبانی است و اگر نتیجه نداد در گام دوم رهبران الهی وظیفه دارند به مردم فرصت دهند تا از راه تجربه حقایق برای آنها روشن شود و این تبیین، میدان دادن به تفکر باطل و نفاق است و رهبر معظم نیز همین کار را کردند و فرصت دادند تفکری که تنها راه نجات کشور از کرونا را طبق القائات غربی واکسیناسیون می‌بیند این را آزمایش کنند و روزی که عوارض واکسن‌ها را دیدند بر‌خواهند گشت.

وی گفت: ممکن است بگویید که این کار شرعاً درست نیست چراکه با جان مردم بازی می‌کند، ولی در واقع این‌گونه نیست؛ این‌که صرفاً با یک دوز و دو دوز از این واکسن که چه بسا بخش زیادی نزنند و بخش زیادی هم تظاهر به زدن آن می‌کنند تا بتوانند مدارک آن را کسب کنند تا از کار و زندگی نیفتند، خطری بزرگی جامعه را تهدید نمی‌کند ولی خطر عظیم در ادامه این ماجرا است که بنا دارند تا ۱۰‌دوز به مردم تزریق کرده و در پرتو این تزریق‌ها یک بخش عظیمی را طبق برنامه ۲۰۳۰ مقطوع‌النسل کنند.

حجت‌الاسلام دشتی تصریح کرد: چون نظام سلطه و تفکر باطل هم نمی‌تواند یک‌باره و یک‌جا تمام اهدافش را پیاده کند قطعاً گام به گام پیش می‌آید. در یک گام‌های کم‌خطرتری میدان دادن به آن باطل تا مردم بیدار شوند منعی ندارد، کما اینکه در برجام هم همین اتفاق افتاد و اجازه داده شد رآکتور هسته‌ای ما کاملاً خارج شود و با سیمان پر شود و بخش‌های عمده‌ای از نیروگاه‌های هسته‌ای جمع‌آوری شود و برخی از اطلاعات دانشمندان ما لو برود و ترور شوند و تقریباً بخش عمده‌ای از دانش هسته‌ای ما قلع و قمع شود، ولی تا انتهای راه که نابودی کل ماجرا و جامعه علمی بود نگذاشتند که پیش بروند.

وی گفت: مردم با توهم اینکه نجات اقتصادی و رفع مشکلات اقتصادی کشور در گرو کنار گذاشتن دانش هسته‌ای است آن را خواستند و رهبر معظم با اینکه خسارت‌های سنگینی داشت مصلحت دیدند انجام شود اما از پیش هشدار دادند ملت آن نتیجه‌ای که از این مذاکرات می‌خواهند به دست نخواهند آورد، لکن تجربه‌ای است بروند تجربه کند و ببینند که چیزی جز خسارت محض نیست و بعدها نیز فرمودند که چیزی جز خسارت محض نبود.

کارشناس طب اسلامی بیان کرد: ماجرای واکسیناسیون قرار است تا سال‌۲۰۲۵ ادامه پیدا کند و رهبر معظم در گام‌های اولیه اجازه می‌دهند این پروژه چند‌ساله اجرا شود و اندکی مردم این مسیر را پیش بروند البته با تمام بر حذر داشتن‌هایی که رهبری داشتند و احتیاط‌ها و هشدارهایی که می‌دادند و منع‌هایی که می‌کردند.

وی افزود: اما وقتی جامعه علمی و پزشکی با اصرار خودش این مسیر را بنا دارد برود نمی‌شود جلوی آن را گرفت و وقتی اکثریت جامعه به‌تبع این پزشکان و افکار عمومی که از غرب القا می‌شود موافق واکسن هستند برای سلامت خودشان صلاح نیست که مقابلش بایستیم.

حجت‌الاسلام دشتی گفت: حتی اگر چیزی مثل شرک هم اتفاق بیفتد و بنا باشد به واسطه آن جامعه‌ای منهدم شود وظیفه رهبران الهی مثل هارون حفظ وحدت و پرهیز از ابتلای به انشقاق است؛ ولذا آن رهبر الهی در مقابل گوساله سامری که سامری با فریب مردم آن را جای خدا تحمیل کرده‌ بود و مردم آن را پذیرفتند مواجهه نکرد تا امام غائب که حضرت موسی(ع) است از کوه طور بازگردد و امت خود را هدایت کند. بزرگ‌ترین وظیفه هارون حفظ امت تا زمان رجعت امام‌شان است و پاسخی که به حضرت موسی(ع) می‌دهند همین است. وقتی حضرت موسی از ایشان مطالبه می‌کند که وقتی مردم گمراه می‌شدند چرا من را تبعیت نکردی، حضرت هارون گفت ترسیدم مرا مؤاخذه کنی که چرا بین بنی‌اسراییل تفرقه انداختم. قصد من وحدت امت و جلوگیری از تفرقه بود و لذا تقابل با این گوساله‌پرستی را صلاح ندیدم. (‌قَالَ يَٰهَٰرُونُ مَا مَنَعَكَ إِذۡ رَأَيۡتَهُمۡ ضَلُّوٓاْ ۹۲ أَلَّا تَتَّبِعَنِۖ أَفَعَصَيۡتَ أَمۡرِي ۹۳ قَالَ يَبۡنَؤُمَّ لَا تَأۡخُذۡ بِلِحۡيَتِي وَلَا بِرَأۡسِيٓۖ إِنِّي خَشِيتُ أَن تَقُولَ فَرَّقۡتَ بَيۡنَ بَنِيٓ إِسۡرَـٰٓءِيلَ وَلَمۡ تَرۡقُبۡ قَوۡلِي ۹۴ – سوره طه)

وی بیان کرد: امروز هم اگر واکسن‌پرستی را در جامعه می‌بینیم تقابل با آن به صلاح نیست تا جامعه متفرق نشود و دشمنان تا دندان مسلح حاکمیت دین را به بهانه سلامت کنار بگذارند و در واقع رهبری نظام اسلامی را از مقام رهبریت به مرجعیت ساقط کنند و لذا مصلحت در همراهی بود و این را برجام پزشکی و آخرین برجام این نظام سلطه و سامری زمان می‌دانیم و قرائن متعددی بر آن داریم.

پژوهشگر فقه سیاسی ادامه داد: در سال‌های گذشته وقتی طب اسلامی مطرح شد دیدیم که با انگ خرافه بودن طب اسلامی جنگ و ستیزهای فراوانی با آن کردند و حتی در درون حوزه علمیه بیانیه‌ها صادر کردند و یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده بعدها به دکتر خیراندیش گفته بود که یکی از درخواست‌ها از تیم مذاکره‌کننده در ضمن برجام هسته‌ای همین بود که شما بساط طب اسلامی و سنتی را جمع کنید و از خواسته‌های ضمن برجامی آنها بوده است.

وی گفت: برخلاف آنچه فقها در حوزه‌های علمیه تبیین کرده‌اند که فعل و تقریر معصوم به نحو مطلق حجت نیست و دال بر وجوب نیست؛ بلکه در جایی که اولا از اختصاصات معصوم نباشد و ثانیا مصلحتی خلاف حکم اولی در واقع به عنوان حکم ثانوی نباشد یعنی  جواز ثانوی و مصلحتی نداشته باشد، و… حداکثر دلالت می‌کند بر جواز این فعل که برای مردم هم مباح است این کار را انجام دهند. اما اینکه بر وجوب دلالت کند هرگز چنین دلالتی در فقه ندارد و جالب اینجاست که فعل مقام‌معظم‌رهبری را که فعل معصوم نیست هرچند تالی تلو او است، می‌خواهند بالاتر از فعل معصوم به آن دلالت بر وجوب بدهند و این از عجایب روزگار است که حوزه‌های علمیه بر این باب ساکتند و متأسفانه زبان نقد نمی‌گشایند.

1007 نمایش

نظر دادن