تاریخ انتشار: جمعه, 08 مرداد 1400 ساعت 14:53

فروغی: مدال طلای خود را به رهبر معظم انقلاب و امام زمان (عج) تقدیم می‌کنم

ملی‌پوش تیراندازی با تپانچه کشورمان بعد از درخشش در مسابقات المپیک توکیو، درباره سطح بازی‌ها و همچنین کسب مدال طلا توضیحاتی را بیان کرد.

جواد فروغی ملی پوش تیراندازی با تپانچه کشورمان که در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو موفق شد مدال طلای این رقابت‌ها را کسب کند، در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میزبانی ژاپنی‌ها از مسابقات المپیک اظهار داشت: ما به محض اینکه وارد فرودگاه بین المللی توکیو شدیم از سوی مسئولان ژاپنی رفتار بدی ندیدیم؛ فقط تنها چیزی که توجه ما را به خودش جلب کرد، بی نظمی و ازدحام و سردرگمی در چهره ژاپنی‌ها آن هم به دلیل اضطراب و استرس دیده می‌شد که در نوع خودش برای ما بسیار جالب بود. ما با یک پیش داوری بسیار مثبت از ژاپنی‌ها وارد فرودگاه شدیم؛ اما اصلاً چنین چیزی وجود نداشت.

پذیرایی ژاپنی‌ها در فرودگاه اصلاً قابل قبول نبود

ملی پوش تیراندازی با تپانچه کشورمان افزود: درست است که کار‌ها کمی با تاخیر انجام شد، اما کار‌های تست PCR به خوبی صورت گرفت. تستی که از ما گرفته شد به شکل بزاقی بود و از طریق حلق و بینی نبود. پذیرایی که ژاپنی‌ها از ما انجام دادند به هیچ عنوان قابل قبول نبود و زمان بسیار طولانی را در فرودگاه ژاپن طی کردیم. شاید این هم بر می‌گشت به همان استرس و نگرانی که در چهره ژاپنی‌ها وجود داشت. به هر حال بعد از گذشت ۶ ساعت بالاخره موفق شدیم فرودگاه را به سمت دهکده بازی‌های المپیک ترک کنیم.

مدال طلای خود را به رهبر معظم انقلاب و امام زمان (عج) تقدیم می‌کنم

فروغی بیان داشت: مدال طلای المپیک خودم را به رهبر معظم انقلاب و امام زمان (عج) تقدیم می کنم. می‌خواستم مدالم را پیشکش کسی کنم که بزرگ این ملت است و جایگاه پدری برای ما دارد.

شروع فعالیت ورزشی من از زیر زمین بیمارستان بود

ملی پوش تیراندازی با تپانچه درباره اینکه از چه موقعی فعالیتش را به صورت حرفه‌ای در ورزش شروع کرد، گفت: شروع فعالیت من در تیراندازی با تپانچه کاملا به صورت اتفاقی بود. من در بیمارستانی کار می‌کنم که در طبقه منفی ۲ آنجا قبلا یک باشگاه کوچک بود و من در آنجا تمرین می‌کردم. بعد از مدتی با مسئول آن باشگاه دیداری داشتم و او هم از من تست تیراندازی گرفت. بعد از شلیک‌هایی که انجام دادم، موفق شدم نمره قبولی کسب کنم.

در مسابقات آزاد کشوری توانستم ایلام را به مدال طلا برسانم

فروغی ادامه داد: سال ۹۶ بود که با توصیه علیرضا قیاسی مربی خودم وارد گود ملی شدم و در مسابقات آزاد کشوری و همچنین لیگ برتر تیراندازی شرکت کردم. بعد از آن در تیر ماه ۹۶ از سوی مسئولان اداره ورزش ایلام مورد حمایت قرار گرفتم و موفق شدم به عنوان نماینده استان ایلام در مسابقات آزاد کشوری حضور پیدا کنم و خدا را شکر در همان مسابقه اول توانستم مدال طلا را به دست آورم. همچنین از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ به عنوان تیرانداز برتر رقابت‌های لیگ انتخاب شدم.

به خاطر شیوع کرونا تمریناتمان در منزل به صورت خشک و بدون شلیک انجام می‌شد

ملی پوش تیراندازی با تپانچه افزود: پاییز سال ۹۸ در مسابقات قهرمانی آسیا که در قطر برگزار شد با ۲ مدال بزنر که یکی در میکس و دیگری در انفرادی به دست آمد، موفق شدم سهمیه المپیک توکیو را کسب کنم. متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا به همراه سایر اعضای تیم نتوانستیم تمرین خوبی برای المپیک انجام دهیم و بیشتر تمریناتمان در منزل آن هم به صورت خشک و بدون شلیک پیگیری می‌شد. یعنی ما فقط نحوه چگونه به دست گرفتن تفنگ با چگونه شلیک کردن را تمرین می‌کردیم.

قبل از حضور در المپیک موفق شدم در بازی‌های آسیایی هند مدال طلا کسب کنم

فروغی درباره آماده سازی خود قبل از شرکت در مسابقات المپیک نیز بیان کرد: چند ماه پیش در مسابقاتی که به صورت آنلاین در کشور‌های قزاقستان، مصر و اندونزی برگزار شد شرکت کردیم و به نظر من این بازی‌ها یک محک کوچک برای ما بود که خودمان را برای المپیک آماده کنیم. بعد از آن مسابقات هند برگزار شد و به لطف خدا توانستم در آن بازی‌ها به مقام قهرمانی رسیده و مدال طلا را کسب کنم. در میکس هم موفق شدیم مدال نقره بگیریم.

برای اولین بار توانستم ایران را در فینال تیراندازی با تپانچه المپیک صاحب مدال طلا کنم

ملی پوش تیراندازی با تپانچه تصریح کرد: قبل از شرکت در المپیک در مسابقات جام جهانی کرواسی شرکت کردیم و در آنجا هم توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم و مدال طلای آن مسابقات را هم به دست آوردیم. تا اینکه مسابقات المپیک شروع شد و در توکیو باز هم لطف خدا شامل حال من شد و برای اولین بار توانستم ایران را در فینال تیراندازی با تپانچه صاحب مدال طلا کنم.

694 نمایش

نظر دادن