تاریخ انتشار: شنبه, 26 تیر 1400 ساعت 12:13

قرآن‌هایی که پس از انتخابات به نیزه رفت!

سیدحسین موسوی تبریزی، از فعالان اصلاح‌طلب و از حامیان تحریم انتخابات در بخشی از یک یادداشت در شماره پنجشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی نوشته است: یکی از بزرگ‌ترین مسئولیت‌های دولت جدید اعم از رئیس‌جمهور و حتی قوه قضائیه که با هم نیز انتخاب شدند، جلب اعتماد از دست‌رفته مردم است.

او همچنین می‌نویسد: مردم اگر ببینند که خدمتگزارانی هستند که در راستای حل مسائل تلاش می‌کنند و با آنها صادق هستند، اعتماد و اطمینان‌شان آرام آرام جلب می‌شود! 

*مدعای عجیب "بی‌اعتمادی مردم به نظام اسلامی" در کشوری که شاهد تشییع چندین میلیونی شهید سردار سلیمانی است، میزان پرداختی مالیات‌های مردم بیشتر از درآمدهای نفتی است، گزارش‌های مربوط به کمک‌های مالی پرداختی مردم به نهادهای خیریه امین نظام حاکی از افزایش‌های چشمگیر است و قوانین موضوعه کشور نیز تماما توسط مردم اجرا می‌شود؛ یک ادعای بی‌سند و مضحک است.

دقت شود که منظور آقایان از بی‌اعتمادی مردم و حرف باطلی به نام "کاهش سرمایه اجتماعی نظام"، کم شدن مشارکت مردم در انتخابات‌های اخیر است!

رویدادی تلخ که صرفا و فقط به دلیل طرح مهندسی اصلاح‌طلبان مبنی بر "تحریم خاموش انتخابات" رخ داد و البته به اعتماد و سرمایه اجتماعی هیچ ربط وثیقی ندارد.

بماند که آقایان مدعای از دست رفتن اعتماد مردم به نظام را از مدت‌ها قبل از انتخابات ۹۸ نیز مطرح می‌کردند.

تأکید بر حضور گسترده و مشارکت مردم در انتخابات یک امر صحیح است اما بهانه‌جویی از قِبل آن و دستمایه ساختن مشارکتی که همواره می‌تواند کم یا زیاد باشد! علیه نظام اسلامی؛ یک ذنب لایغفر و یک حرکت شیطنت‌آمیز است که سابقه آنرا در "تاریخ جنگ صفین" نیز خوانده‌ایم.

این نکته نیز قابل اشاره است که میزان مشارکت مردم در انتخابات اخیر نسبت به انتخابات قبلی به میزان "۹ درصد" افزایش پیدا کرد که البته قرار است این مقوله در صحبت‌های مدعیان کم شدن اعتماد مردم به نظام مورد اعتنا قرار نگیرد!

بحث کاهش اعتماد مردم به یک نظام سیاسی از نشانه‌های واضحی برخوردار است که خواص کشور بایستی برای عقیم گذاشتن توطئه دشمن؛ نسبت به تبیین آنها در نزد افکار عمومی، عمارگونه اقدام کنند.

منبع: مشرق

460 نمایش

نظر دادن