تاریخ انتشار: پنج شنبه, 20 خرداد 1400 ساعت 01:27

تحریم‌های اولیه، ثانویه و۵۰۰ تحریم برجامی باقی مانده

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: معاون وزیر امورخارجه اعلام کرد؛ علی رغم ۵ دور مذاکره، تحریم های اولیه، ثانویه و ۵۰۰ تحریم برجامی باقی مانده است.

ابراهیم عزیزی در گفتگو با مهر در خصوص جزئیات جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه گفت: در این جلسه عراقچی گزارشی از دور پنجم مذاکرات وین به کمیسیون ارائه داد. قرار است از روز شنبه هفته آینده دور ششم مذاکرات ایران و ۱+۴ آغاز شود.

رئیس کمیته امنیت مجلس ادامه داد: معاون وزیر امور خارجه اعلام کرد تا پایان دور پنجم مذاکرات از ۱۵۰۰ تحریم حقیقی و حقوقی هسته ای و برجامی، ۱۰۰۰ تحریم برداشته شده و ۵۰۰ تحریم کیفی باقی مانده است. علاوه بر این تحریم های اولیه و ثانویه نیز پابرجاست.

وی تأکید کرد: با توجه به باقی ماندن این حجم از تحریم ها، وعده های رئیس جمهور مبنی بر اینکه تحریم ها لغو شده و دیوار آن شکسته شده، محقق نشده است و در مدل فعلی مذاکرات محقق نخواهد شد.

نماینده مردم شیراز ادامه داد: به گفته عراقچی، تاکنون برای راستی آزمایی تعهدات غرب مدلی تعریف نشده، بنابراین نمی توان ادعای به نتیجه رسیدن مذاکرات را مطرح کرد.

عزیزی تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی تأکید دارد که باید مذاکرات به گونه ای ادامه پیدا کند که قدرت بازگشت پذیری هسته ای ایران تضمین شود، زیرا اهرم مهم ایران در مذاکرات همین موضوع است.

وی افزود: امیدواریم دولت آینده بتواند هوشمندانه تر به مذاکرات هسته ای ورود کند.

540 نمایش

نظر دادن