تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 خرداد 1400 ساعت 21:53

سیدحسن نصرالله: نگران نباشید حالم خوب است

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان وضعیت جسمی خود را خوب اعلام کرد و گفت: من همچنان امید دارم که ما با یکدیگر در مسجد الاقصی مبارک نماز خواهیم خواند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان امروز به مناسبت سی‌امین سال تاسیس شبکه المنار سخنرانی کرد.

این اولین سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان در پی شایعات منتشر شده در رسانه‌های معاند درباره وضعیت جسمی سید حسن نصرالله صورت می‌گیرد.

 سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی امروز خود به مناسبت سی امین سالروز تاسیس شبکه المنار  در ابتدا به هواداران و دوستان خود اطمینان داد که در کنار آنها قرار دارد و مسیر را در کنار آنها می پیماید.

نگران نباشید؛ حالم خوب است
وی از تمام کسانی که بعد از سخنرانی‌های اخیر نگران  اوضاع جسمانی او بودند و نسبت به وی ابراز محبت داشتند تشکر و قدردانی کرده و به تمامی دوستداران خود اطمینان داد که شرایط جسمانی خوبی دارد.

در مسجدالاقصی نماز خواهیم خواند
سید نصرالله گفت من همچنان امید دارم که ما با یکدیگر در مسجد الاقصی مبارک نماز خواهیم خواند.
دبیرکل حزب الله لبنان در این سخنرانی همچنین از تمام کسانی که در تاسیس شبکه المنار نقش داشتند از جمله شخص سید عیسی الطباطبایی تشکر و قدردانی کرد، چرا که آنها در موفقیت‌ها و گسترش این شبکه از زمان تاسیس تا امروز نقش آفرینی کرده‌اند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد که شبکه المنار شبکه‌ای نیست که به دنبال سود و منفعت و تحریک جامعه و رقابت باشد بلکه این شبکه آرمان و رسالتی دارد که برای رسیدن به آن جانفشانی‌های زیادی انجام داده و هزینه‌های زیادی پرداخت کرده است این شبکه، شبکه شهدا و مجروحان و اسرا و جانبازان و عناصر پیروز است.‎

امام خمینی(ره) روحیه مقاومت را زنده کرد
وی همچنین با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد، امام خمینی بزرگ به این امت اسلامی جان بخشید و اسلام را در قرن بیستم زنده کرد. امام برای بشریت جایگزینی تمدنی  ارائه نمود و روحیه انقلاب علیه ظلم و روحیه مقاومت را زنده کرد.‎

انتفاضه فلسطین یکی از عوامل اصلی تاسیس شبکه المنار بود
‎سید نصرالله افزود: شبکه المنار توسط شاگردان و عاشقان امام خمینی(ره) تاسیس شده است.

وی در ادامه اظهار داشت، شبکه المنار وظیفه خود را در خدمت به  آرمان فلسطین به بهترین نحو انجام داد تا جایی که برخی آن را یک شبکه فلسطینی ارزیابی می‌کردند. اصلاً عامل اساسی که باعث شد پایگاه المنار به شبکه ماهواره‌ای تبدیل شود ایجاد انتفاضه در فلسطین بود این موضوع نشان می‌دهد که المنار مختص قضیه فلسطین  می‌شود.

نتانیاهو امروز شخصیتی شکست خورده و بحران زده است
سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود تاکید کرد که اتفاقاتی که در فلسطین و به ویژه قدس و مسجد الاقصی دنبال می‌شود نشان داد که ما در برابر دشمنی کینه توز و نادان هستیم که تلاش دارد در نتیجه بحران‌های داخلی خود فرار رو به جلو انجام دهد. نتانیاهو امروز شخصیتی شکست خورده و بحران زده است  که احتمالاً به گزینه‌های متعدد و متهورانه‌ای دست خواهد زد تا شاید از بحران‌های موجود خارج شود.‎

تجاوز به قدس به معنی ایجاد «جنگ منطقه‌ای» است
دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که از سوی دیگر مسلمانان در غزه و قدس و کرانه باختری و سرزمین‌های فلسطین در مناطق 1948 مصمم به حمایت از قدس و مقدسات هستند و امت اسلام نیز باید مسئولیت خود را در این زمینه بپذیرد. ما به شدت تلاش می‌کنیم  به معادله‌ای  برسیم که به دشمن بفهمانیم تجاوز به قدس به معنی ایجاد جنگ منطقه‌ای است.

نصرالله سیگنال‌های منتشر شده از یمن را اولین رکن این معادله خواند و تاکید کرد که این همان موضوعی بود که سید عبدالملک الحوثی(رهبر انصارالله یمن) نیز به آن اشاره کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین در سخنرانی خود یاد و خاطره مرحوم حاج علی المسمار را گرامی داشت که به گفته وی لبخند او هرگز از شبکه المنار قطع نمی شد.

المنار صدای مردم مظلوم یمن در تجاوز سعودی بود
سید حسن نصرالله افزود که شبکه المنار در جریان جنگ  خدمات زیادی را انجام داد اما هرگز صوت و تصویر این شبکه قطع نشد. در جریان تجاوز سعودی به یمن نیز شبکه المنار صدای مردم مظلوم یمن بود و هزینه این اقدام توقف پخش شبکه المنار از ماهواره های عرب ست و نیل ست بود. البته این انتظار وجود ندارد که شبکه المنار به ماهواره عرب ست و نیل ست بازگردد و از جنایت هایی که سعودی ها در کشتار کودکان و غیرنظامیان در تجاوز خود به یمن انجام میدهند چشم‌پوشی کند.

عربستان در جنگ یمن با شکست مفتضحانه‌ای روبرو شده است
 
دبیر کل حزب الله ابراز داشت که تجاوز آمریکایی سعودی به یمن امروز با شکست مفتضحانه‌ای روبرو شده و آنها به دنبال برون رفت و  دستاوردی برای خروج از این بحران هستند. البته ما از همان روز اول به قدرت ملت یمن در پایداری و پیروزی ایمان داشتیم.

آمریکا و عربستان به دنبال کسب امتیازات سیاسی هستند
نصرالله افزود، لذا می بینیم که آمریکا  با فریب و دروغ تلاش دارد خود را به عنوان بازیگر فعالی برای توقف جنگ در یمن نشان دهد.  مشکلی که ما امروز در لبنان از آن رنج می‌بریم همان مشکلی است که یمنی‌ها از سال‌ها پیش با آن مواجه هستند و  فشارها برای مجبور کردن آنها جهت امتیاز دهی ادامه پیدا می‌کند با این وجود آمریکایی‌ها و سعودی‌ها تلاش دارند آنچه را که در تجاوز نظامی در دستیابی به آن ناکام ماندند از طریق تحریم‌های اقتصادی و محاصره و تحریم ملت یمن به دست بیاورند.

حزب الله با انتخابات زودهنگام پارلمانی مخالف است
دبیر کل حزب الله تاکید کرد، مقاومت در مبارزه با تروریست‌ها در هنگام آزادسازی ارتفاعات لبنان نیز مسئولیت های خود را انجام داده و شهدایی را نیز در این راه تقدیم کرد.

نصرالله در ادامه به موضوعات داخلی لبنان نیز اشاره و تاکید کرد که حزب‌الله هرگز در مخیله‌اش نیز از تعویق انتخابات پارلمانی خبر نداده و هیچ گاه با متحدانش در این خصوص مذاکره و صحبت نکرده است.  البته هفته‌ها است که برخی‌ها صحبت از خطرات مربوط به تعویق انتخابات پارلمانی و احتمال تمدید مجلس نمایندگان کنونی را مطرح می‌کنند.

برای اجرای شدن طرح نبیه‌بری در تشکیل دولت کمک‌ می‌کنیم
نصرالله در عین حال تاکید کرد که حزب الله با انتخابات زودهنگام پارلمانی نیز مخالف است و آن را وقت تلف کردن می داند چرا که این  انتخابات اتفاق جدیدی را رقم می زند و مردم را از مسائل و وظایف اقتصادی نیز منحرف می‌کند.  کسانی که از انتخابات زودهنگام پارلمانی دم می‌زنند بفرمایند و دولت را تشکیل دهند و کسانی که دم از انتخابات پارلمانی زودهنگام می‌زنند بنابر اعلام عوامل و مسائل حزبی این موضوع را مطرح می کنند. اما ما همچنان به دنبال ادامه تلاش‌ها برای تشکیل دولت و ناامید نشدن در این رابطه هستیم و به نبیه بری رئیس پارلمان نیز در طرحی که ارائه داده است کمک خواهیم کرد.

دبیرکل حزب الله ادامه داد که تمامی طرف‌های ذیربط  در روند تشکیل دولت باید صدای ناله و فریاد مردم را بشنوند و عمق نگرانی موجود در نگاه آنها را درک کنند آنها در درجه اول باید به شرایط انسانی موجود در جامعه قبل از نگاه‌های حزبی و منافع خود توجه کنند.‎

وی اتهام‌زنی برخی گروه‌ها مبنی بر متهم کردن حزب‌الله به عنوان عامل بحران و نادیده گرفتن عوامل اصلی این بحران را گفتمانی آمریکایی و اسرائیلی دانست و تاکید کرد که عملکرد رسمی کنونی در  پرونده‌های متعدد,  به ویژه موضوع تشکیل دولت ضعیف است و این ضعف باید مورد پیگیری قرار گیرد؛ به ویژه در شرایطی که بحران خلاء دولت طولانی شده و احتمالاً طولانی‌تر از این نیز خواهد بود.

نصرالله به اوضاع بد معیشتی مردم لبنان اشاره و تاکید کرد اطلاعات ما نشان می‌دهد که داروهای موجود در انبارها که تاجران دارو آنها را احتکار کرده‌اند و همچنین انبارهای مواد غذایی به وفور در لبنان وجود دارد. این در حالی است که محتکران  که اسامی آنها نیز شناخته شده‌ است، آزادانه  به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و  تحت پوشش سیاسی نیز قرار می گیرند.  وزارتخانه‌های دولت کنونی باید جنگ ضد احتکار و عوامل محتکر را اعلام کنند.

نصرالله اظهار داشت که راه حل‌های ریشه‌ای جهت حل بحران اقتصادی نیاز به سال‌ها تلاش دارد و نباید در شرایط کنونی انتظار راه‌حل‌های ریشه‌ای را داشت و کشور را بدون راه حل رها کرد.‎

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه تاکید کرد که این حزب پیشنهاد ارائه 20 هزار داوطلب برای حمایت از دولت در مبارزه با احتکار را ارائه کرده است.

پیشنهاد  ایران در ارسال سوخت به لبنان با پول لبنان همچنان مطرح است
سید نصرالله گفت که حل بحران بنزین در لبنان تنها طی چند روز از طریق نفت ایران ممکن است اما این اقدام نیازمند تصمیم سیاسی جسورانه است. این در حالی است که پیشنهاد  ایران در ارسال سوخت به لبنان با پول لبنان همچنان مطرح است.

وی ادامه داد که اگر مقامات در دولت لبنان از مسئولیت‌های خود شانه خالی کنند حزب‌الله با دولت ایران مذاکره خواهد کرد و کشتی‌های سوخت را از آنها خریداری خواهد کرد و هنگامی که ما این  سوخت را خریداری کردیم آنها را از طریق بندر بیروت به ملت لبنان تحویل می‌دهیم اما دولت لبنان آنها را مصادره می‌کند.

تاکید بر تشکیل فوری دولت جدید لبنان
وی تاکید کرد که باید برای کاهش مصیبت‌های ملت اقدام عملی صورت گیرد و ما این اقدامات را انجام خواهیم داد و کارت‌های اعتباری در صورتی که  در  مجلس تصویب شود می‌تواند به 750 هزار خانواده در کاهش سختی‌ها و مصیبت‌های آنها کمک کند و ما از این طرح حمایت می‌کنیم.  تمام آنچه که از هدفمندی یارانه‌ها می‌شنوید، امکان پذیر نخواهد بود،  چراکه تصمیم برای برداشتن یارانه‌ها به گونه‌ای است که باید همه مسئولیت آن را برعهده بگیرند.
دبیرکل حزب الله لبنان  بار دیگر تشکیل دولت جدید را گذرگاهی طبیعی برای مقابله با سختی‌ها و بحران کنونی و قرار دادن کشور در مسیر راه حل  دانست. ‎

 منبع: تسنیم

519 نمایش

نظر دادن