تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 ارديبهشت 1400 ساعت 09:36

نکات عجیب دستور روحانی برای پیگیری یک فایل صوتی!

رییس جمهور به وزارت اطلاعات دستور دادند عوامل توطئه را شناسایی کنند، این ربایش اسناد توطئه ای علیه دولت، نظام، انسجام داخلی، نهادهای کارآمد و سرافراز ما در میدان ها و همچنین توطئه ای علیه منافع ملی ماست.

به گزارش آخرین نيوز به نقل از مشرق، علی ربیعی، فعال اصلاح‌طلب و سخنگوی دولت رئیس‌جمهور روحانی طی اظهاراتی پیرامون فایل صوتی ظریف با اعلام اینکه این فایل به سرقت رفته است، گفت: رئیس جمهور به وزارت اطلاعات دستور داده‌اند که ربایندگان فایل صوتی را شناسایی کنند!

گزیده سخنان علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری روز سه‌شنبه گذشته را در ادامه می‌خوانید:

_رییس جمهوری به وزارت اطلاعات دستور دادند عوامل انتشار فایل صوتی گفت و گوی وزیر امور خارجه را شناسایی کند.

_فایل صوتی سخنان دکتر ظریف که توسط تلویزیون کینه توز که با دلارهای نفتی اداره می شود و از روز تاسیس طرفدار سرسخت رنج و تهدید مردم ایران بوده است منتشر شد، این امر نشانگر توطئه آمیز بودن ربایش و پخش گزینشی این مصاحبه است.

_ رییس جمهور به وزارت اطلاعات دستور دادند عوامل توطئه را شناسایی کنند، این ربایش اسناد توطئه ای علیه دولت، نظام، انسجام داخلی، نهادهای کارآمد و سرافراز ما در میدان ها و همچنین توطئه ای علیه منافع ملی ماست.

_ البته ما منتظر خواهیم بود ظریف به ایران بازگردد حتما توضیحات لازم در خصوص سوء برداشت ها را ارائه می کند در واقع برش های گزینشی از یک گفت وگویی بسیار طولانی با جهت‌گیری های شیطنت آمیز مختلف منتشر شد.

_ این گفت‌وگو بخشی از برنامه آنسوی دولت با موضوع گزارش و روایت خدمات و اقدامات و چالش های و دستاوردهای دولت های یازدهم و دوازدهم بود که زیر نظر مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری مصاحبه هایی را با وزیران و معاونان رییس جمهور در چهارچوب تاریخ شفاهی دولت های یازدهم و دوازدهم انجام گرفته است.
*****
*واکنش دولت به فایل صوتی آقای ظریف در حالی است که این اظهارات از سوی ظریف و در قالب یک پروژه مستندسازی در ستاد دولت بیان شده‌اند. فلذا به نظر می‌رسد که مسئله آقایان این نیست که چرا این حرف‌های مغلوط بیان شده‌اند بلکه مسئله‌شان اینست که چرا این حرف‌ها در مقطع فعلی که ما هنوز مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم منتشر شده‌اند!

در وهله بعد، اکنون که رئیس‌جمهور از وزارت اطلاعات خواسته چنین رخداد مشکوکی را در ستاد دولت پیگیری کند؛ به نظر می‌رسد بایستی منتظر افشای یکسری ابهامات دیگر نیز بود...

ابهاماتی از قبیل اینکه چه کسی دستور غلط "گرانی یک‌شبه بنزین در آبان۹۸" را در دامن دولت آقای روحانی گذاشت؟ چه کسانی از این کار حمایت کردند و چه کسانی اجازه ندادند حتی شخص آقای روحانی هم از این تصمیم مهم و پر خطر باخبر باشد!؟ (بر اساس ادعای آقای روحانی)

و یا همینطور اظهارات وندی شرمن، مقام مذاکره کننده وقت آمریکایی در دولت اول اعتدال که با اشاره به تصاویر رقت‌بار صف‌های دریافت سبد کالا ادعا کرده بود "روحانی قول داد که این پول صرف اهداف دیگر نشود"!

در این رابطه همچنین می‌توان به ماجرای تئوریزاسیون اغتشاش میلیونی مردم علیه نظام در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری نیز اشاره کرد.

البته ابهامات دیگری هم در ادامه این ابهامات هست که اگر شاهد عزم وزارت اطلاعات برای پیگیری دستور آقای روحانی باشیم، می‌توان آنها را نیز مطرح کرد.

زیرا این تردید وجود دارد که دستور اخیر رئیس‌جمهور روحانی برای پیگیری افشاکننده فایل صوتی ظریف؛ به سرنوشت دستورات هر ماهه آقای روحانی برای مبارزه با گرانی دچار شود...

529 نمایش

نظر دادن