AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 26 فروردين 1400 ساعت 01:27

حمله پهپادی موفق انصارالله یمن به تاسیسات الرابغ

نیروگاه برق الرابغ در ۸۰ کیلومتری شمالغرب شهر جده بر اثر اصابت پرتابه‌های مهاجم به ۲ مخزن نفتی حاضر در این نیروگاه دچار آتش سوزی شدید شده و دود ناشی از آن به وضوح در تصاویر ماهواره‌ای قابل مشاهده است.

مشرق: در روز ۱۱ ماه آوریل جاری میلادی، انصارالله یمن خبر از حملات گسترده پهپادی و موشکی به مناطق مختلف خاک عربستان سعودی داد که بر خلاف روند معمول در میان سیل اخبار مربوط به حادثه رخ داده در تاسیسات هسته‌ای شهید احمدی روشن نطنز چندان به آن توجهی نشد.

بر اساس اعلام رسمی سخنگوی نیروهای مسلح یمن، یگان پهپادی و موشکی این کشور ۱۵ فروند پهپاد صماد۳ و ۲ تیر موشک بالستیک را به سوی مناطق مختلف خاک عربستان شلیک می‌کنند.

مطابق معمول سعودی‌ها مدعی شدند که این حملات را دفع کرده و ۱۰ فروند پهپاد انتحاری یمنی را رهگیری و سرنگون کرده‌اند. اما به نظر می‌رسد تعدادی از این پرتابه‌ها توسط پدافند سعودی کشف نشده و با موفقیت به اهدافی در فاصله بیش از ۸۰۰ کیلومتری خاک یمن اصابت کرده‌اند.

نیروگاه برق بندر جده عربستان غرق در آتش / نخستین تصویر ماهواره‌ای از حمله پهپادی موفق انصارالله یمن به تاسیسات الرابغ +فیلم و عکس

بر اساس تصاویر منتشر شده توسط ماهواره تجاری Planet Labs، نیروگاه برق الرابغ در ۸۰ کیلومتری شمال غرب شهر جده بر اثر اصابت پرتابه‌های مهاجم به ۲ مخزن نفتی حاضر در این نیروگاه دچار آتش سوزی شدید شده و دود ناشی از آن به وضوح در تصاویر ماهواره‌ای قابل مشاهده است.

کمی بعد مقامات سعودی که دیگر راهی برای انکار حادثه در دست نداشتند، این آتش سوزی را مربوط به نقص فنی و مشتعل شدن فرآورده‌های نفتی در یکی از مخازن ذخیره آنها اعلام کردند.

نیروگاه برق بندر جده عربستان غرق در آتش / نخستین تصویر ماهواره‌ای از حمله پهپادی موفق انصارالله یمن به تاسیسات الرابغ +فیلم و عکس

اما تطابق زمانی دقیق تاریخ اعلام شده از مقامات سعودی، یعنی ۱۱ آوریل و تاریخ حملات پهپادی و موشکی انصارالله یمن، تردیدی باقی نمی‌گذارد که آتش سوزی در این نیروگاه بر اثر حمله موفق انصارالله یمن به این مکان راهبردی صورت گرفته است.

840 نمایش