تاریخ انتشار: چهارشنبه, 23 بهمن 1398 ساعت 12:58

افشاگری معصومه ابتکار درباره کیمیا علیزاده

مشرق: معصومه ابتکار، معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه همشهری پیرامون مهاجرت کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی تکواندو از ایران گفته است:‌

"موردی که به آن اشاره شد (علیزاده)، جزو افرادی است که به‌طور خاص حمایت شد و امتیازات ویژه‌ای گرفت. برای خیلی‌ها هم که او را می‌شناختند، جای تعجب داشت که چرا با این همه حمایت و امتیاز خاص، باید این اتفاق می‌افتاد."

او می‌افزاید: به‌نظرم این روند ادامه پیدا نمی‌کند. اینجا دختران ورزشکار ما، بیش از هر جای دیگری احساس امنیت و هویت خواهند کرد. برای مردم خودشان بازی می‌کنند و افتخاراتشان اینجا طور دیگری دیده می‌شود.

ابتکار همچنین در ادامه اشاره به حمایت‌ها از کیمیا علیزاده، به مهاجرت برخی ورزشکاران زن علیرغم حمایت‌ها می‌پردازد و تصریح می‌کند: من سؤال کردم. بیشتر این مهاجرت‌ها موارد خاص است. به هر حال باید قبول کنیم جنگ روانی علیه مردم ایران خیلی سنگین است. این جنگ می‌تواند تأثیرات خودش را یک‌ جاهایی بگذارد و فرد را دچار تردیدهایی کند. این بچه‌ها مورد هدف هستند و روی آنها کار می‌شود.[5]

*اتفاقی که در قبال خانم کیمیا علیزاده دامنگیر مسئولان دولتی و اصلاح‌طلب شد این بود که بدون تدبیر حاتم‌بخشی کردند و به کسی هدایای کلان پرداختند که بعید است حتی اندکی درباره آینده او، رفتارهایش و تربیت خانوادگی‌اش تأمل کرده باشند.

البته این بلیه مخصوص جوامعی است که مسئولانش و رجالش متأثر از فضای مجازی و پروپاگاندای شبکه‌های غیر متعهد رسانه‌ای باشند و اصطلاحا به دنبال لایک بیشتر بگردند.

جالب است که برخی محافل تحلیلی کشور با مشاهده موج حمایت از خانم علیزاده در همان روزها؛ این هشدار را مطرح کردند که موج برساخته اینچنین که البته توسط شبکه رسانه‌ای در خارج از مرز نیز حمایت می‌شود؛ بعید است که اجازه بدهد یک آینده بدون حاشیه برای خانم علیزاده شکل بگیرد.

هشداری که البته توسط مقامات محترم دولت و مسئولان ارشد ورزشی به یکسو نهاده شد!

در پرونده خانم علیزاده البته این عبرت مهم نیز نهفته است که مسئولان محترم دولتی و اصلاح‌طلب بایستی بیش از این به بیان مثبتات کشور و مثلا حمایت‌های انجام شده از قهرمانان ورزشی اهتمام داشته باشند تا مجبور نشوند پس از دروغ‌پردازی یک چهره سست‌عنصر؛ مجبور به بیان بخشی از واقعیت‌ها بشوند و مثبتاتی مثل حمایت‌های مطلوب از قهرمانان ورزشی را پس از دیر شدن بیان کنند.

2167 نمایش

نظر دادن