تاریخ انتشار: شنبه, 19 بهمن 1398 ساعت 09:54

ماهواره‌بر سیمرغ و ماهواره ظفر جهت طی فرایند پرتاب در پایگاه فضایی امام خمینی آماده شدند

سخنگوی فضایی وزارت دفاع گفت: ماهواره‌بر سیمرغ و ماهواره ظفر جهت طی فرایند پرتاب در پایگاه فضایی امام خمینی آماده شدند.  

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، حسینی سخنگوی فضایی وزارت دفاع با ابراز سلام و درود به ملت شریف ایران و تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: ماهواره‌بر سیمرغ و ماهواره ظفر جهت انجام فرایند پرتاب به پایگاه فضایی امام خمینی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های پایگاه فضایی با انجام عملیات‌های مورد نیاز آماده پرتاب است گفت: 200 فرایند اصلی توسط 30 تیم و ارتباطات مورد نیاز با 6 استان جهت انجام عملیات برقرار شده است.

وی با اظهار اینکه ماهواره‌بر سیمرغ و ماهواره ظفر پروژه‌های تحقیقاتی هستند گفت: ماهیت پروژه‌های تحقیقاتی و فناورانه به این صورت است که در این فرایند یک طرح‌ریزی وجود دارد و گام‌های فرایند مطابق طرح‌ریزی پیش می‌رود و مطابق نتایجی که از هر گام حاصل می‌شود و تحلیلی که روی داده‌ها و نتایج اتفاق می‌افتد، تصمیمات لازم برای ادامه کار گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: اولین زمانی که همه شرایط فراهم شود عملیات پرتاب انجام خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: فرایند پرتاب ماهواره ظفر با ماهواره‌بر سیمرغ به‌دلیل تست تکنولوژی‌های جدید دارای شرایط پیچیده است.

وی خاطرنشان ساخت: آنچه در اجرای این پروژه اهمت دارد برداشت گام به گام داده‌برداری‌ها و انجام تحلیل‌ها است تا دانشمندان ما بتوانند با تحلیل داده‌برداری گام‌های بعدی را برای پروژه‌های آتی بردارند.

وی تأکید کرد: موفقیت در هر مرحله از پرتاب یک دستاورد خواهد بود و امیدوریم این دستاوردها ما را به هدف نهایی برساند و با موفقیت ماهواره را در مدار قرار دهیم.

1316 نمایش

نظر دادن