AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: یکشنبه, 15 فروردين 1395 ساعت 11:25

غرویان: مسعود ده‌نمکی در حد و اندازه‌ای نیست که بخواهد با آیت‌الله هاشمی طرف شود

یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: حملات اخیر افراطیون نسبت به آیت‌الله هاشمی به دلیل لیستی است که وی در انتخابات مجلس پنجم خبرگان رهبری منتشر کرد.

به گزارش آخرین نیوز، حجت‌الاسلام محسن غرویان درباره پیش‌بینی خود از ریاست مجلس پنجم خبرگان رهبری و ترکیب هیئت رئیسه آن اظهار کرد: به نظر من، باید به آنچه مردم با آرای خودشان در انتخابات هفتم اسفندماه نشان دادند توجه شود و اعضای خبرگان بهتر است شخصی را که نسبت به بقیه پایگاه مردمی بیشتری دارد و با آرای حداکثری در انتخابات نفر اول شده است، به عنوان ریاست مجلس پنجم خبرگان رهبری انتخاب کنند. به هر حال پشتوانه مجلس خبرگان مردم هستند و آنچه از مردم به دست آمده است باید خودش را در مجلس خبرگان به‌خصوص ریاست آن نشان دهد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه در گفت‌وگو با آنا، در ادامه افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری به عنوان نفر نخست تهران انتخاب شده‌اند. تهران پایتخت کشور و مرکز جمهوری اسلامی شناخته می‌شود و آیت‌الله هاشمی توانست آرای حداکثری ملت را به دست بیاورد.

آیت‌الله هاشمی صراحتا اعلام کرده است مردم شخصی را بخواهند باید بماند و اگر فردی را نخواهند باید کنار گذاشته شود اما کسانی که خودشان را مالک مردم می‌دانند به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حمله و اهانت می‌کنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مردم علاقه دارند ترکیب و ریاست مجلس خبرگان رهبری انعکاس نظر خودشان باشد. در نتیجه هیئت رئیسه و رئیس مجلس باید بر اساس آرای مردمی و البته عقل، منطق شکل بگیرد.

عضو شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی پشتوانه قدرت و حاکمیت را مردم دانست و در این باره گفت: به اعتقاد من، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری قابلیت این را دارد که به عنوان یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس پنجم خبرگان رهبری انتخاب شود چراکه وی نیز در انتخابات هفتم اسفندماه توانست آرای حداکثری مردم را به نفع خویش جذب و جلب کند.

غرویان همچنین صریح کرد: من شخصی را که در حد و اندازه آیت‌الله هاشمی باشد تا با وی بر سر ریاست مجلس خبرگان رقابت کند نه می‌بینم و نه می‌شناسم.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه در ادامه به تشریح علت‌های حملات و انتقادات نسبت به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرداخت و گفت: تندروها سال‌هاست که به آیت‌الله هاشمی حمله می‌کنند، اما این توهین‌ها و تهمت‌ها بعد از اینکه لیست «خبرگان مردم» توانست آرای حداکثری مردم را جذب کند و 15 نفر از این لیست به مجلس پنجم راه یافتند، بیشتر شد. بنابراین حملات اخیر افراطیون نسبت به آیت‌الله هاشمی به دلیل لیستی است که وی در انتخابات مجلس پنجم خبرگان رهبری منتشر کرد.

پشتوانه مجلس خبرگان مردم هستند و آنچه از مردم به دست آمده است باید خودش را در مجلس خبرگان به‌خصوص ریاست آن نشان دهد

غرویان در این باره اضافه کرد: اکنون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سمبل و نماد عقلانیت، تدبیر و سیاست اجتماعی به حساب می‌آید. بنابراین افردی که مبنای فکری آن‌ها با مردم همراهی نمی‌کند به آیت‌الله هاشمی اهانت می‌کنند. به هر حال مبنای فکری آیت‌الله هاشمی، همراهی و همدلی با مردم است.

وی تاکید کرد: آیت‌الله هاشمی صراحتا اعلام کرده است اگر مردم شخصی را بخواهند باید بماند و اگر فردی را نخواهند باید کنار گذاشته شود اما افرادی که خودشان را مالک مردم می‌دانند به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حمله و اهانت می‌کنند. این در حالی است که تجربه و تاریخ زندگی آیت‌الله هاشمی نشان می‌دهد که هیچ شخصی نمی‌تواند وی را از صحنه کنار بزند و وی نیز فردی نیست که با این گونه حملات و توهین‌ها صحنه را ترک کند.

به گفته غرویان، آیت‌الله هاشمی از تهمت‌ها و توهین‌ها دلسرد نمی‎شود چرا که تفکر وی خدمت به مردم، نظام و اسلام است و دست از تلاش بر نخواهد برداشت.

او گفت: قطعا تغییر و اصلاحی در فضای مجلس خبرگان در دوره جدید به وجود می‌آید زیرا اشخاص فضای هر جایی را بر اساس اندیشه و تفکر خودشان تشکیل می‌دهند. مردم با آراء خودشان نسبت به تندروی‌ها واکنش نشان دادند بنابراین امیدوارم فضای حاکم بر مجلس پنجم خبرگان رهبری بر اساس «تعادل و اعتدال» شکل بگیرد.

مسعود ده‌نمکی در حد و اندازه‌ای نیست که بخواهد با آیت‌الله هاشمی طرف شود .

غرویان درباره فیلمی که مسعود ده‎نمکی اعلام کرده است می‌خواهد به نام «هاشمی‌ها» بسازد و رویکرد انتقادی این کارگردان به کارنامه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: مسعود ده‌نمکی در حد و اندازه‌ای نیست که بخواهد با آیت‌الله هاشمی طرف شود. این کارگردان بهتر است بداند در گذشته و قبل از وی افرادی قصد تخریب آیت‌الله هاشمی را داشتند، اما به نتیجه نرسیدند چراکه دست خدا، «یدالله» با جماعت است و پشتوانه قدرت، مردم هستند. مردم در انتخابات هفتم اسفندماه دست قدرت الهی را نشان دادند. آیت‎الله هاشمی به وسیله خدا و مردم عزت و آبرو پیدا کرده است و با این اقدامات بی‌آبرو و بی‌عزت نمی‌شود.

 

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

856 نمایش