تاریخ انتشار: دوشنبه, 28 تیر 1400 ساعت 22:33

زخم‌کاری غیراخلاقی را با آیات قرآن تطهیر نکنید

حال شما چگونه می توانید با تفسیر به رای،اتفاقات غیراخلاقی که در سریال «زخم کاری» رخ می دهد را با استفاده نادرست از کلام خدا تطهیر کنید را نمی دانیم!  

محمدجواد شکوری‌مقدم مدیرعامل فیلیمو پس از حواشی اخیر سریال زخم‌کاری گفت:در قرآن کریم‌ خداوند بهترین قصه‌ها را چنین می‌گوید: زلیخا زن شوهر دار بود و به پیامبر خدا یوسف دست‌درازی کرد و در انتها هم خداوند به‌دلیل صادق بودن در عشقش، او را جوان کرد و به عقد ایشان درآورد. آیا خدا می خواسته عادی‌سازی کند؟ آیا این داستان بنیان خانواده‌ها را سست می کند؟ آیا نتیجه‌گیریِ اخلاقی این است که اگر زن شوهرداری و در عشق صادق باشی می‌توانی این گونه عمل کنی و در انتها هم از نجات‌یافتگان باشی؟

سیدرضا اورنگ فیلمنامه‌نویس، منتقد و مدرس سینما در کانال برنامه «شب‌سینما» در واکنش به اظهارات اخیر محمدجواد شکوری نوشت:

اگر به آیات نورانی قرآن دقت می کردید،متوجه می شدید که زلیخا از روی هوس دست درازی کرد،نه عشق.برای همین رسوا شد و حتی شوهرش عزیز مصر نیز آن را از کید زنان دانست.نکته ای که ملتفت نشدید،این بود که یوسف عاشق بود و خداوند به درخواست یوسف زلیخا را جوان کرد،نه عشق پاک زلیخا!این اتفاق هم بعد از مرگ عزیز مصر اتفاق افتاد و مصایبی که زلیخا کشید.حال شما چگونه می توانید با تفسیر به رای،اتفاقات غیراخلاقی که در سریال «زخم کاری» رخ می دهد را با استفاده نادرست از کلام خدا تطهیر کنید را نمی دانیم!

637 نمایش

نظر دادن