AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: دوشنبه, 30 دی 1398 ساعت 09:26

تفنگت را زمین بگذار خانم بازیگر!

انتشار تصویر پاسپورت آمریکایی باران کوثری با عدم تکذیب پدرش همراه شد  
بعد از ظهر روز گذشته باشگاه خبرنگاران جوان در تماس تلفنی با جهانگیر کوثری، پدر این بازیگر، موضوع را پیگیری کرد که وی بدون رد این موضوع، گفت: این مسأله شخصی است و دخترم در صفحه خود واکنش نشان خواهد داد.
 
روز گذشته انتشار تصویری از صفحه اول پاسپورت آمریکایی باران کوثری در فضای رسانه‌ای کشور خبرساز شد. یکی از مهم‌ترین نکته‌های مورد توجه در تصویر پاسپورت این بازیگر جنجالی را می‌توان تاریخ صدور پاسپورت آمریکایی وی دانست که نشان می‌دهد وی از سال 2012 میلادی تابعیت دوم خود را از کشور آمریکا دریافت کرده است. در میان واکنش‌های گسترده فعالان فضای مجازی نسبت به این بازیگر، بیش از هر چیز می‌شد ردپای اظهارات متعدد سیاسی وی و خانواده‌اش را پیدا کرد. باران کوثری فرزند جهانگیر کوثری، فوتبالیست بازنشسته و کارشناس برنامه‌های ورزشی و رخشان بنی‌اعتماد، کارگردان سینما است که در سال‌های گذشته حضور پررنگی در فعالیت‌های سیاسی اصلاح‌طلبان داشته است. حضور فعال در تجمعات حمایتی از جنبش سبز و تبدیل شدن به یکی از شناخته‌شده‌ترین حامیان حسن روحانی در انتخابات سال‌های 92 و 96 بخشی از رزومه فعالیت‌های سیاسی وی است. اما مشهورترین تصویر سیاسی ثبت شده از کوثری را باید در اسفند سال 94 و کلیپ مشهورش در دابسمش پیام محمد خاتمی در حمایت از لیست امید دانست که باعث به میدان آمدن سایر بازیگران و سلبریتی‌ها برای حمایت از جریان اصلاحات شد. نام این بازیگر را می‌توان در عمده بیانیه‌های سیاسی چند سال اخیر سینماگران مشاهده کرد.
 
بر پایه گزارش وطن امروز، همچنین بعد از ظهر روز گذشته باشگاه خبرنگاران جوان در تماس تلفنی با جهانگیر کوثری، پدر این بازیگر، موضوع را پیگیری کرد که وی بدون رد این موضوع، گفت: این مسأله شخصی است و دخترم در صفحه خود واکنش نشان خواهد داد.
 
* تعهد برای به دست گرفتن اسلحه آمریکایی
وجود مدیران، فعالان اقتصادی و هنرمندان دوتابعیتی از مسائل پرتکراری بوده است که در سال‌های اخیر بارها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. در این میان شاید یکی از مهم‌ترین مسائل قبول تابعیت آمریکایی را بتوان سوگندنامه‌ای دانست که هر فرد پیش از قبول شهروندی آن کشور باید قبول و امضا کند. در بخشی از این سوگندنامه با اشاره به تعهد نسبت به دفاع از دولت آمریکا آمده است: «بدینوسیله سوگند می‌خورم کلا و تمامی وفاداری خود به هر پادشاه یا دولتمرد و دولت و حکومت و مملکتی که تاکنون شهروند آن بوده‌ام را طرد کرده و در برابر کلیه دشمنان داخلی و خارجی به دفاع و حمایت از قانون اساسی و قوانین ایالات متحده آمریکا پرداخته و به آن ایمان و وفاداری واقعی بورزم و هنگامی که قانونا لازم باشد برای دفاع از ایالات متحده تفنگ به دست خواهم گرفت... من این تعهد را آزادانه و بدون هیچگونه تحفظ یا نیت طفره‌روی می‌پذیرم».
بر این مبنا هر ایرانی که تابعیت آمریکایی دریافت می‌کند نسبت به جنگیدن با کشور خودش در شرایطی که دولت آمریکا بخواهد متعهد شده است!
 
* متعهد به واشنگتن، کف خیابان تهران
سابقه فعالیت‌های سیاسی و حمایت همیشگی باران کوثری و خانواده وی از جریان اصلاحات در حالی است که هفته گذشته پس از خطای انسانی پدافند کشورمان که در شرایط شبه‌جنگی حاصل از اقدام تروریستی ارتش آمریکا در به شهادت رساندن شهید سلیمانی باعث سقوط هواپیمای اوکراینی شد، نخستین واکنش هنرمندان برای به خیابان کشاندن مردم در این زمینه را رخشان بنی‌اعتماد (مادر باران کوثری و کارگردان سینما) انجام داد و با انتشار پستی از آنها دعوت به حضور در میدان آزادی کرد.
 
شاید نخستین سوالی که در این زمینه به ذهن هر ایرانی برسد نسبت اعضای این خانواده با کشورمان در شرایطی است که تقابلی جدی و انکارناپذیر میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا شکل گرفته است. به‌گونه‌ای که در این شرایط اولین سوال می‌تواند آن باشد که فردی متعهد به دفاع از ایالات متحده چگونه می‌تواند به حمایت از مردم کشوری بپردازد که در نقطه مقابل آن قرار گرفته است؟
1472 نمایش