تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 مرداد 1401 ساعت 10:37

آموزش بازی تخته نرد در پلاتو

آموزش بازی تخته نرد در پلاتو

بازی تخته نرد یکی از قدیمی ترین بازی های دو نفره می باشد که صمیمیت این بازی بسیار بالا می باشد و از دسته محبوب ترین نوع بازی های جمعی ما بین بزرگ سالان می باشد. امروزه شاهد تعداد بسیاری از بزرگ سالان یا افراد مسن هستیم که در پارک ها یا چای خانه ها دور هم می نشیند و با هم تخته نرد بازی می کنند. با پیشرفته شدن علم و افزایش صنعت تکنولوژی اکثر بازی ها به بازی های اینترنتی سوق یافتند و تعداد بسیار بالایی را از کاربران جوان و سن پایین را نیز به خود جذب کردند و بسیار پر طرفدار شده اند.  

 http://www.akharinnews.com/images/1401/05/03/images_1660564879.jpg

پلاتو چیست؟

پلاتو یکی از اپلیکیشن‌ های بازی های آنلاین و اینترنتی می باشد که امکان چت کردن و ارتباط را برای افراد از سراسر جهان را فراهم کرده اند. پلاتو یا plato به نام افلاطون نیز معروف می باشد و از بهترین و مشهور ترین نوع اپلیکیشن آنلاین می باشد که مجموعی از بازی های محبوب را دارا می باشد. این اپ بر روی گوشی های هوشمند و حتی لپ تاپ ها و کامپیوتر ها نیز نصب می شود و تعداد طرفداران بسیاری زیادی دارد.

بازی های موجود در این برنامه به صورت دو نفره، سه نفره، چهار نفر و غیره می باشند و فرد خود می تواند انتخاب کند که در گروه چند نفره در بازی شرکت کند. این اپلیکیشن نه تنها یک اپ بازی آنلاین می باشد بلکه از دسته برنامه های پیام رسان و شبکه های مجازی و اجتماعی می باشد.

 

تخته نرد چیست؟

تخته نرد یک بازی قدیمی می باشد که به صورت دو نفره می باشد و یک مسابقه ما بین دو حریف می باشد. هر کدام از بازیکنان بتواند در مدت زمان کم تر و زود تر از حریف مهره های خود را از بازی خارج کند، برنده آن دور از بازی می شود. تخته نرد یک بازی استراتژیک می باشد در واقع بازی تخته نرد همانند بازی شطرنج می باشد. این بازی دارای تاکتیک ها و مانور های خاصی می باشد و مهره ها باید به صورت هوشمندانه حرکت کنند.

در صورت بی دقتی و عدم انتخاب درست احتمال اینکه مهره ها را به صورت غلط جا به جا کنید و بازنده این مسابقه شما شوید. تخته نرد از دسته هیجانی ترین بازی های فکری و گروهی می باشد که تاکتیک های بسیار جالب و متمایزی دارد. فرد با هوش تر و حرفه ای تر و دارای تجربه بیشتر در این بازی شانس بسیار بیشتری برای برد دارد. نتیجه بازی به آخرین چرخش ها بستگی دارد و در اکثر مواقع در مراحل آخر بازی نتایج کاملا عکس می شوند، با یک چرخش تاس احتمال عکس شدن تمام نتایج بازی وجود دارد.

 

تاریخچه تخته نرد

تخته نرد از بازی های فکری و دو نفره می باشد و معمولا برای گروه سنی نوجوانی تا میان سالی و پیری بسیار مناسب می باشد. تخته نرد از قدیمی ترین سرگرمی های کهن و قدیم ما بین ایرانی ها و حتی مردم کشور های اطراف و خاورمیانه می باشد. جهان تخته نرد را به ایران عزیز نسبت داده است چون قدیمی ترین تخته نرد جهان در شهر سوخته سیستان بلوچستان عزیز یافته شد. تخته نرد به اردشیر بنیانگذار سلسه ساسانی نسبت داده شد. تخته نرد از طریق ساسانیان وارد هند شد و سپس از طریق هندوستان به کشور چین وارد شد.

 http://www.akharinnews.com/images/1401/05/03/images_1660564913.jpg

تخته نرد در پلاتو

تخته نرد همان طور که گفتیم یک بازی رو میزی می باشد اما امروزه با افزایش بازی های اینترنتی و بازی های دیجیتالی تعداد جوانان و نوجوانانی که به سمت بازی های واقعی می روند بسیار کم شده است به همین دلیل تعداد بسیاری از بازی های فکری و واقعی به بازی های انلاین تبدیل شده اند. تخته نرد در پلاتو همان بازی تخته نرد می باشد که به صورت آنلاین انجام می پذیرد.

در پلاتو تمام بازی به صورت کاملا مشابه به بازی در واقعیت شبیه سازی شده است و امکان چت کردن در حین بازی برای دو رقیب را فراهم کرده است. آموزش بازی تخته نرد در پلاتو در سایت های متعددی یافته می شود. در واقع آموزش بازی تخته نرد در پلاتو و یادگیری آن به اندکی تفکر نیاز دارد و چندان سخت نمی باشد. با چند بار بازی با حریفان می توان به صورت راحت بازی تخته نرد در پلاتو را یاد گرفت.

 

قوانین لازم برای آموزش بازی تخته نرد در پلاتو

آموزش بازی تخته نرد در پلاتو برای کاربران بسیار راحت و آسان می باشد چون صفر تا صد آموزش بازی تخته نرد در پلاتو را می توان به صورت ویدیویی و یا به صورت متنی در اینترنت پیدا کرد. فرد باید نحوه چیدمان مهره ها را در زمین بازی را یاد بگیرد این مرحله از اولین مراحل شروع بازی تخته نرد می باشد.

مسلط بودن بر قوانین بازی تخته نرد در حرکت دادن مهره ها باعث افزایش شانس و احتمال برد در بازی تخته نرد می شود. در پلاتو می توان بدون اینکه وارد بازی شد، می توان نحوه بازی دیگران را مشاهده کرد و روش های شروع بازی و بیرون کشیدن مهره های خود خارج از زمین بازی و تکنیک های برد و پیروزی را یاد گرفت.

از مهم ترین قوانین بازی تخته نرد:

  • یک مهره نمی تواند بر روی یک خانه بسته بنشیند.
  • اگره تاس شما عدد ۲ و ۵ را آورد می توان یک مهره را به خانه ای باز برد یا اینکه یک مهره را به ۲ خانه و یک مهره را پنج خانه حرکت داد.
  • مهره های سیاه بر روی مهره های سیاه قرار می گیرند.
  • بازیکنان باید تاس بریزند و مهره های خود را حرکت بدهند مگر اینکه حریف توانسته است خانه هایش را ببندد و بازیکن دیگر نتوان مهره ها را تکان دهد.

 http://www.akharinnews.com/images/1401/05/03/images_1660564933.jpg

تاثیرات تخته نرد برای سلامت جسم و روان

تخته نرد نه تنها یک بازی ساده می باشد بلکه یک بازی فکری، که ذهن و مغز را به چالش می کشاند و باعث می شود که فرد از مغز و فکر خود برای دریافت راه حل و خارج کردن مهره های خود از زمین بازی و برد، استفاده کند. تاثیرات تخته در نرد برای سلامت جسم و روان افراد بسیار بی شمار و متمایز می باشند.

بازی تخته نرد بر روی سلامت فردی اثر گذار است. در اینجا می خواهیم به بررسی برخی از این تاثیرات که اتفاقا مفید هستند بپردازیم و اطلاعاتی را در این زمینه به شما ارائه دهیم. مزایای بازی تخته نرد برای سلامت فردی:

  • تقویت مهارت حافظه و شناختی:
  • افزایش اندروفین
  • افزایش رشد کودکی
  • افزایش اعتماد به نفس
  • کاهش انزوا توسط تخته نرد
  • کاهش خطرات بیماری های روانی
  • کاهش فشار خون

بازی تخته نرد در بهبود بیماری های روانی و مشکلات عصبی کمک شایانی می کند و باعث می شود که فرد از مغز خود به درستی استفاده کند و مهارت های شناختی و حافظه فرد قوی تر شوند.

جمع بندی

آموزش بازی تخته نرد در پلاتو به صورت حرفه ای را می توان در سایت های آموزشی به راحتی پیدا کرد. بازی تخته نرد امروزه در سراسر جهان دارای محبوبیت می باشد و به صورت اینترنتی و آنلاین برای این بازی اپلیکیشن های زیادی طراحی شدند اما پلاتو توانست بهترین و مشابه ترین نوع تخته نرد واقعی را در بازی اینترنتی خود طراحی کند.

پلاتو دارای قابلیت ها و پنل های مختلفی می باشد و وجود آن میزان از بازی ها، تنوع بازی ها و امکانات متنوع و متعدد این اپ باعث شده است که میزان کاربران آن اپلیکشن بسیار بالا بروند و در سراسر جهان محبوب واقع شود و کاربران زیادی را به سمت خود جذب کند.

منبع: www.topgem.shop/products/category/plato

904 نمایش

نظر دادن