AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: سه شنبه, 05 بهمن 1400 ساعت 08:42

حق رای ایران در سازمان ملل دوباره فعال شد

دبیرکل سازمان ملل پرداخت سهمیه سالانه ایران به این نهاد را تایید کرد.  

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در نامه‌ای به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد، سهمیه جمهوری اسلامی ایران به سازمان ملل پرداخت شده است. بدین ترتیب حق رای ایران که به دلیل عدم پرداخت سهمیه سالانه به حالت تعلیق درآمده بود، دوباره فعال شد.

مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران پیش بینی کرده بود سهمیه ایران افزون بر ۱۸ میلیون دلار روز دوشنبه وارد حساب سازمان ملل می‌شود و حق رای تهران باز می‌گردد.

کره جنوبی ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل متحد پرداخت کرده است. این در حالی است که سئول میلیارد‌ها دلار دیگر از دارایی‌های ایران را به دلیل آنچه نقض تحریم‌های آمریکا می‌خواند بلوکه کرده و حاضر به پرداخت آن به تهران نیست.

پیشتر به دلیل تحریم‌های آمریکا و عدم پرداخت حق عضویت، حق رای ایران در این نهاد به حال تعلیق درآمده بود. با این حال، مقامات سئول اکنون می‌گویند این پول را از محل دارایی‌های بلوکه شده تهران پرداخت کرده‌اند.

هفته گذشته، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نامه‌ای اعلام کرد با توجه به اینکه ۱۱ کشور بدهی خود را به این سازمان پرداخت نکرده اند، حق رای ۸ کشور از جمله ایران به حالت تعلیق درخواهد آمد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

616 نمایش