تاریخ انتشار: یکشنبه, 26 دی 1400 ساعت 08:09

امیرعبداللهیان: قرارداد ۲۵ساله تهران و پکن برد-برد خواهد بود

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرارداد جامع راهبردی ایران و چین را در راستای منافع دو ملت دانست و گفت : روابط و مناسبات تهران و پکن در همه زمینه‌ها رو به گسترش است و مشارکت و همکاری های راهبردی ۲۵ ساله دو کشور با رویکرد "برد- برد" خواهد بود.

حسین امیرعبدالهیان که با تلویزیون "سی جی تی ان" چین گفت و گو می کرد، با بیان اینکه در سفرش اهداف مشترکی را با همتای چینی خود در دستور کار قرار داده، افزود : موضوعاتی، چون شروع اجرای قرارداد جامع همکاری های راهبردی تهران و پکن، بررسی تحولات مهم منطقه‌ای و بین المللی و مذاکرات وین بررسی شد.

وی خاطر نشان کرد: مشارکت و همکاری های راهبردی ۲۵ ساله دو کشور با رویکرد "برد- برد" خواهد بود.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه افزود: در این قرار داد هر آنچه را که در راستای منافع دو ملت قرار دارد گنجانده ایم و در این قرار داد که از امروز وارد مرحله اجرایی آن می شویم تهران و پکن سود خواهند برد.

امیرعبداللهیان یکی از طرف های فعال در مذاکرات وین را نماینده چین دانست که نقش سازنده و حمایت کننده ای از حقوق هسته ای صلح آمیز ایران داشته و بر ضرورت لغو تحریم های ظالمانه علیه ایران تاکید دارد.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران بعد ازظهر پنجشنبه به منظور گفت وگو با مقامات چین در راس یک هیات بلند پایه سیاسی عازم این کشور شد.

وی هدف از سفر خود به چین را گفت وگو با مقامات چین در خصوص روابط دو جانبه سیاسی و همچنین نحوه اجرایی شدن توافقات جمهوری اسلامی ایران و چین درخصوص همکاری های اقتصادی اعلام کرده بود.

وزیر امور خارجه ایران که بنا به دعوت رسمی وانگ یی وزیر امور خارجه چین در صدر هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی عازم چین شد.

278 نمایش

نظر دادن