تاریخ انتشار: شنبه, 25 دی 1400 ساعت 13:32

عبور شهاب سنگی بزرگ از کنار زمین تا 3 روز دیگر

سازمان فضایی ناسا اعلام کرد طی سه روز آینده یک سیارک نسبتا بزرگ با سرعت زیادی به زمین نزدیک شده و از کنار سیاره ما خواهد گذشت. خوشبختانه این شهاب سنگ خطری برای زمین نداشته و احتمال برخورد آن با زمین صفر است.  

اداره ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده ، ناسا، ساعاتی پیش و طی بیانیه ای رسمی اعلام کرد، سیارک (7482) 1994 PC1، با قطر حدود ۱۱۰۰ متر، در هجدهم ژانویه برابر با بیست و هشتم دی ماه از کنار زمین عبور خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه، این سیارک تندرو با سرعتی در حدود هفتاد هزار کیلومتر در ساعت از فاصله دو میلیون کیلومتری زمین عبور خواهد کرد.

به گفته ستاره شناسان، در شرایط عادی اگر چنین سیارکی با سرعت زیاد به زمین برخود کند، عواقبی مخوف در پی داشته و می تواند تخریبی گسترده ایجاد کند. به گزارش سیناپرس، خوشبختانه این سیارک هیچ شانسی برای برخورد با زمین نداشته و محاسبات انجام شده توسط ستاره شناسان نشان می دهد جاذبه زمین تاثیری در حرکت سیارک (7482) 1994 PC1 نخواهد داشت.

گفتنی است که اگرچه عبور فعلی این سیارک برای زمین خطرناک نیست اما متخصصان ناسا چنین اجرامی را به عنوان اجرام فضایی بالقوه خطرناک ارزیابی می کنند. در خاتمه گفتنی است سیارک - (7482) 1994 PC1 – در سال ۱۹۹۴ توسط رابرت مک ناوت (Robert McNaught) ستاره شناس مشهور استرالیایی – اسکاتلندی کشف شده بود.

منبع: سینا پرس

471 نمایش

نظر دادن