تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 آبان 1400 ساعت 09:56

همسر نازنین زاغری روبروی وزارت خارجه انگلیس چادر زد!

شوهر نازنین زاغری به منظور تحت فشار قرار دادن دولت انگلیس در جهت اقدام برای آزادی همسرش، در بیرون ساختمان وزارت خارجه این کشور چادر زد.

ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری رتکلیف، زندانی امنیتی که در ایران به سر می‌برد، به منظور تحت فشار گذاشتن دولت و مقامات انگلیس، روبروی ساختمان وزارت خارجه این کشور چادر زد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، ریچارد رتکلیف قصد دارد تا شب را روبروی ساختمان وزارت خارجه انگلیس در مرکز لندن در چادر سپری کند. این اقدام یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که دادگاه تجدید نظر استان تهران درخواست واخواهی نازنین زاغری را رد و حکم یک سال زندان و یک سال ممنوع‌الخروجی او را تایید کرد.

همچنین ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری در طوماری آنلاین گفته است که از امروز (یکشنبه) در بیرون محوطه وزارت خارجه انگلیس دست به اعتصاب غذا زده است. این، دومین اعتصاب غذای او از سال ۲۰۱۸ به شمار می‌رود. ریچارد رتکلیف این اقدام را برای تحت فشار قرار دادن بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و دولت وی برای آنچه «مسئولیت پذیری در قبال سرنوشت همسرش» خوانده شده، آغاز کرده است.

ریچارد رتکلیف

ریچارد رتکلیف به هنگام مصاحبه با اسکای نیوز از  برابر وزارت خارجه انگلیس در مرکز لندن

همسر نازنین زاغری گفت: دو سال پیش من روبروی سفارت ایران و در آستانه‌ای که بوریس جانسون در حال تصدی مسئولیت نخست وزیری بود، دست به اعتصاب غذا زدم. دو سال پیش من اجازه پیدا کردم تا به مدت ۱۵ روز در برابر سفارت ایران به مدت ۱۵ روز چادر بزنم. اکنون نیز ما همان رفتار را با دولت انگلیس داریم.

گفتنی است، نازنین زاغری، زندانی دو تابعیتی ایرانی- انگلیسی فروردین سال ۹۵ در فرودگاه تهران به اتهام «جاسوسی» به ۵ سال زندان محکوم شد. همچنین هفته گذشته دادگاه تجدید نظر استان تهران درخواست واخواهی نازنین زاغری را رد و حکم یک سال زندان و یک سال ممنوع الخروجی او را تایید کرد. حجت کرمانی، وکیل نازنین زاغری پیشتر در اظهاراتی گفته بود موکلش به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال زندان و یک سال ممنوع الخروجی محکوم شده است.

زاغری اواخر اسفند سال گذشته در ماه‌های پایانی حکم پنج سال حبس به دلیل همه گیری کرونا از زندان خارج شده بود تا ادامه حکم خود را در حبس خانگی بگذراند.

همچنین لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلستان ماه گذشته میلادی با همتای ایرانی خود «حسین امیرعبداللهیان» در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کرده و از او خواسته بود برای آزاد شدن نازنین زاغری رتکلیف همکاری کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

798 نمایش

نظر دادن