AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: یکشنبه, 10 مرداد 1400 ساعت 10:13

نامه مشاور قالیباف به پرویز پرستویی

سید محمود رضوی مشاور رئیس مجلس در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: 

استاد عزیزم پرویز خان پرستوئی؛

سلام علیکم

پس از فضاسازی‌های حول محور نحوه بررسی طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس، یادداشتی در صفحه شما خواندم که خالی از لطف نبود چند خط توضیحاتی در خصوص برخی موارد تقدیم کنم؛

همه ما شما را آدم با معرفت و لوتی و به قول بچه‌های تهران از با مراما و بچه‌های پائین می‌شناسیم همونطور که این بامرامی را هم روی پرده سینما به همه مردم نشون دادید؛

از جواد کولی آدم برفی تا حاج کاظم آژانس تا رضا مارمولک تا این اواخر حاج حیدر بادیگارد و حتی ابراهیم خوش لحن مطرب؛

همه بامرام بودن و قاعدتا توقع داریم که حرف ما را هم بشنوید و بامرام و صفایتان مارو قضاوت کنید.
 
پرویز خان

من هم معتقدم درد دل شما و همه مردم از وضعیت نابسامان کشور بجاست، خصوصا شما که این سالها شهر به شهر و روستا به روستا رفتید و از نزدیک‌ درد مردم را دیده اید، از نزدیک درد را با گوشت و پوست خود احساس کرده‌اید، ما هم مثل شما رفته‌ایم و دیده‌ایم.

استاد پرستوئی عزیز؛ 

واقعیت اینه که ابر رسانه ای منفی پیرامون فضای مجازی و جو خاص حاکم بر آن اجازه نمیده ما خیلی از اتفاقات خوب را ببینیم، همانطور که سالها اجازه ندادن خدمات مختلف آقای قالیباف در ناجا و شهرداری تهران دیده شود و آنقدر فضا منفی است که حتی خدمات آقای قالیباف به فرهنگ و سینما هم به یاد هم‌صنف های خودمان هم نمانده است!

اما در مورد اینکه مجلس در یکسال گذشته برای اقتصاد و معیشت مردم بخصوص قشر ضعیف و آسیب پذیر در حدود اختیارات خود چه کرده است باید بگویم؛ برای مثال در مسئله خوزستان، سال گذشته آقای دکتر قالیباف و روسای کمیسیون‌های مجلس به همراه نمایندگان خوزستان از نزدیک شهر به شهر رفتند و مسئله را میدانی بررسی کردند و در بودجه ۱۴۰۰ ، مجلس هزار میلیارد تومان مصوبه گذرونده و به دنبال ابلاغ تخصیص آن برای حل مسائل هم هستند، از ۷۲۰ روستای دارای تنش آبی در خوزستان در همین یکسال تنش آبی حدود ۱۵۰ روستا با همین پیگیری‌های مجلس حل شده است و اگر این اقدامات نبود مشکلات خوزستان امروز وسعت و عمق بسیار شدیدتری می‌داشت، آیا ابر رسانه ای فضای مجازی گذاشته این به گوش مردم برسه؟

علت کند شدن فرایند اجرایی مصوبات و تخصیص اعتبارات مشخص شد؟ 

یا در مورد مسکن، طرح خانه های خالی که مصوب شد و به اعتراف خود دولت ابتدا باعث جلوگیری بی رویه اجازه بهاء را گرفت وبعد از آن در مناطقی حتی باعث کاهش شد، آیا اجازه دادند به گوش مردم برسه؟!

یا طرح ساخت یک میلیون مسکن که مصوبه مجلس دارد بودجه اش مشخص شد، سازوکارش درآمد اما دولت اجرا نکرد که ن‌شاءالله دولت بعد از وعده های اساسی اش بود و اجرا میکند.

بعد از نظارت میدانی سیستان‌وبلوچستان و چند استان دیگر ۵۰ هزار میلیارد تومان برای محرومیت زدایی در بودجه ۱۴۰۰ مصوب شد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، افزایش حقوق سربازان یا دوبرابری وام مسکن و ازدواج و …. کلی از کارهای دیگه ی مجلسه که شاید به گوشتان نرسیده باشد.

در مورد خبر کذب بستن اینستاگرام و واتس‌اپ هم رئیس مجلس صراحتاً نوشتند که در این طرح مجلس برنامه مجلس بستن این پلتفرم‌های پرکاربرد نیست و برخی ابهامات طرح در خصوص این پلتفرم‌ها باید اصلاح شود، حتی اصلا هنوز طرحی مصوب نشده، بلکه فقط و فقط آغاز فرایند بررسی طرح در کمیسیونی متشکل از منتخبین کمیسیون‌ها تصویب شده!

قاعدتا در میان نظرات ۲۹۰ نماینده نظرات مختلفی وجود دارد که مخالف نظر رئیس مجلس باشد، اما برآیند نظرات مجلس به صورت قطعی مخالف بسته شدن فضای کسب کار مردم در اینستاگرام و واتس اپ است.

الغرض؛ امثال من از شما که خودتان هم کف میدان هستید هم رسانه، توقع داریم که در این فضای پرابهام مجازی ، در کنار اشکالاتی که گوشزد میکنید، این همه خدمت را هم به گوش بقیه برسونید و امکانات و ظرفیت‌های قانونی مجلس را با وجود دولتی که از توان و انگیزه هایش مطلع هستید، ارزیابی منصفانه کنید.

مردم از ناکارآمدی این ۸ سال خسته‌اند و هر خبر خوبی میتونه نقطه امیدی تو زندگی روزمره اونها باشه، مثل همه کارهای خیری که میکنید و بانی حال خوب مردم میشوید.

هر زمان که صلاح بدونید میتونیم مجلس خدمت شما باشیم و بیشتر از تصمیمات مجلس مطلع شوید و درباره کم و کیف همین طرح فضای مجازی هم تبادل نظر کنیم. اگر گفتگو نکنیم که چیزی تغییر نمی‌کند؛ چیزی اصلاح نمی‌شود. با هم بیشتر حرف بزنیم تا از پس غبار اختلافات و سوء تفاهم ها، شاید از همدلی و تفاهم ها، نفعی به مردم برسد.

سعادت گرچه کمرنگ است

ارادت همچنان باقیست

621 نمایش