تاریخ انتشار: پنج شنبه, 07 مرداد 1400 ساعت 12:47

بخاری برقی یا گازی ؟!

بخاری برقی یا گازی دو نمونه از تجهیزات گرمایشی هستند که برای گرم کردن محیط داخلی استفاده می شود. هر از این دو دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. لذا با توجه به موقعیت و نحوه استفاده می توان بهترین گزینه میان بخاری یرقی یا گازی انتخاب نمود. بخاری برقی صرفا با انرژی برق کار می کند و به همین دلیل گاز‌هایی مانند دی اکسید کربن تولید نمی کنند، لذا باعث حفظ منابع گازی می شوند.  

خطرات استفاده از بخاری برقی کمتر از بخاری گازی است،  لذا برای محیط های داخلی و خصوصا اتاق های کوچک از بخاری برقی استفاده می شود. 

بخاری گازی همانطور که از نامش پیداست برای گرمایش از انرژی گاز استفاده می کند و گاز کربن دی اکسید آزاد می کند که به واسطه لوله بخاری و کلاهک به بیرون از خانه هدایت می شود. بخاری گازی برای محیطهایی با مساحت بالا قابل استفاده است و گزینه خوبی می باشد. خطرات ناشی از عدم استفاده صحیح از بخاری گازی موارد بسیاری را در بر می گیرد. لذا تضمین امنیت و کیفیت کار با آن از اهمیت بالایی برخوردار است. این بخاری دارای قیمت های متفاوت هستند و در ابعاد و اندازه های مختلف تولید شده اند. برای انتخاب مناسب بین بخاری برقی یا گازی می توانید ویژگی هر دو را مد نظر داشته باشید و متناسب با شرایط محیطی خود سازگار ترین را انتخاب نمایید.  

بخاری برقی یا گازی هر دو به راحتی نصب و راه اندازی می شوند و در برندهای مختلف تولید شدهاند. برای انتخاب بهترین و مناسب ترین مدل بخاری برقی یا گازی بهتر است ویژگی فنی و ظرفیت گرمایشی تجهیزات را مد نظر داشته باشید. 

 

 بخاری برقی با داشتن سایز کوچک و حمل و نقل ساده نصب و راه اندازی سریع از پر مصرف ترین وسایل گرمایشی محسوب می شود. این بخاری دارای انواع مختلف است و در برند های مختلف تولید شده است. لذا مصرف برق بخاری برقی به صورت کلی به نوع آن بستگی دارد. به صورت کلی بین 900 تا 2000 ولت برق مصرف می کنند. برخی از رادیاتورهای برقی بین 5 تا 15 پره هستند که توان مصرفی مختلف دارند. 

 برخی از مدل ها دارای پنج شعله فن دار هستند که از 2200 تا 2500 ولت برق بهره می برند. مصرف برق بخاری های برقی به اندازه اتاق و سالن هم بستگی دارد. برخی مدل ها به صورت اتوماتیک هستند و زمانی که دمای محیط به حد مطلوب برسند خاموش می شوند و به این صورت برق بهینه مصرف می کنند. بخاری های برقی دارای رنگ بندی و طرح های مختلف هستند و از وزن کمی برخوردارند. به راحتی حمل و نقل می شوند و فضای کمی را اشغال می کنند. این بخاریها مصرف برق کمی دارند و میزان خطرات آن ها در مقایسه با نمونه های گازی بسیار کمتر است. 

برای اطلاع از نحوه عملکرد و مصرف برق بخاری برقی می‌توانید به برچسب موجود روی بخاری برقی و گازی توجه داشته باشید. اطلاعاتی شامل نحوه عملکرد، میزان برق مصرفی بخاری، نحوه روشن و خاموش شدن، میزان گرمای تولیدی و نحوه نصب و راه اندازی درج شده است. این اطلاعات راهنمای خوبی برای انتخاب و خرید بخاری برقی است. به صورت کلی مصرف برق بخاری برقی به ابعاد بخاری و ابعاد محیط بستگی دارد. در صورتی که برای محیطهایی با ابعاد بیش از 12 متر بخاری برقی انتخاب می کنید سعی کنید محل نصب را به گونه ای انتخاب نمایید که بیشترین گردش هوا ایجاد شود. 


مزایای استفاده از بخاری برقی شامل موارد بسیاری است که از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  • خطرات کمتر و ایمنی بیشتر: بخاری برقی دارای خطرات کمتری است و می تواند ایمنی بیشتری را فراهم نماید.  

  • هزینه کمتر: هزینه خرید بخاری برقی نسبت به بخاری های گازی کمتر است و کارایی خوبی هم دارند. 

  • ابعاد کوچک و رنگ بندی متنوع: ابعاد کوچک و طرح و رنگ متنوع سبب شده است از نظر زیبایی در سطح سایر وسایل گرمایشی باشد. لذا برای خرید آن با هر سلیقه ای می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. 

  • دارای وزن کم و قابلیت جا به جایی آسان: وزن کمی دارند و به راحتی جا به جا می شوند. فضای کمی اشغال نموده و برای محیط های کوچک انتخاب مناسبی است. در هر محلی که بخواهید به راحتی می توانید قرار بدهید و محیطی با دکوراسیون زیبا ایجاد نمایید. 

مزایای استفاده از بخاری برقی باعث محبوبیت آن شده است. افراد بسیاری هنگام انتخاب وسایل گرمایشی سعی می کنند بخاری های برقی را در اولویت قرار بدهند. این بخاری ها دارای کیفیت بالا و مقرون به صرفه هستند. لذا برای اتاق هایی با ابعاد کوچک بسیار مفید می باشد.  

  

فروشگاه ترموهیتر داوود 

فروشگاه ترموهیتر داوود از فروشگاههای معتبر در زمینه فروش تجهیزات گرمایشی است. این فروشگاه رائه دهنده انواع المنت صنعتی، المنت میله ای، ترموستات و ترموکوپل  است. برای تهیه و خرید تجهیزات با قیمت مناسب با فروشگاه تماس بگیرید. فروشگاه ترموهیتر داوود دارای 40 سال سابقه در زمینه تجهیزات گرمایشی است. ما در فروشگاه داوود انواع تجهیزات گرمایشی به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می دهیم و برای تهیه و خرید هر یک از برند های معتبر می توانید وارد صفحه محصولات فروشگاه شده و تجهیزات مورد نظرتان را انتخاب کنید.  

از مزایای خرید از فروشگاه ترموهیتر داوود می توان به کیفیت تجهیزات و قیمت مناسب و پشتیبانی بیست و چهار ساعته اشاره نمود. تجهیزات مختلفی در فروشگاه عرضه می شود که می توانید آن ها را مورد ارزیابی و بررسی قرار بدهید و مناسب ترین را برای محیط خود انتخاب نمایید. در صورتی که نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر دارید با کارشناسان ما تماس گرفته و مشاوره قبل از خرید دریافت کنید. جهت دریافت قیمت دقیق و به روز سیستم ها و تجهیزات برقی با ما در تماس باشید. 

618 نمایش

نظر دادن