تاریخ انتشار: سه شنبه, 05 مرداد 1400 ساعت 10:24

جواد فروغی: مغرضان را نمی بخشم

ملی پوش طلایی ایران با اشاره به نقدهایی که این روزها از او می شود، گفت: برخی ها انتقادهایی را داشتند که دست آنها را هم می بوسم اما برخی دیگر ناجوانمردانه نقد کردند که آنها را نخواهم بخشید.  

به گزارش آخرین، جواد فروغی در پنجمین روز بازی های المپیک پس از پنجمی ایران در نیمه نهایی تپانچه میکس المپیک توکیو گفت: در مرحله مقدماتی شروع خیلی خوبی نداشتم و در انتها هم خوب نبودم اما در نهایت به نیمه نهایی صعود کردیم.در بیست تیر، یک مرحله جدید آغاز و امتیازهای قبلی پاک می شود،‌ خدا را شکر در آن مرحله هم خوب بودیم و نمره قابل قبولی ثبت کردیم.

نخستین مدال آور کاروان ایران در توکیو ادامه داد: اما ابرقدرت های تپانچه کار را سخت کردند و حتی تیم اول هند و کره جنوبی هم حذف شدند و این نشان از سطح بالای این دیدار داشت. از طرفی ما هم سابقه المپیک نداشتیم با این حال به نظرم عملکرد ما خوب بود و راضی ام.

فروغی درباره اینکه تیراندازی به رشته های مدال آور اضافه شده است، گفت: خوشحالم از اینکه تیراندازی رشته مدال آور است.البته این فقط منوط به مدال من نیست. در تپانچه اصلا سابقه مدال آوری نداشتیم و در مسابقات قهرمانی آسیا قطر مدال آوری کردیم و توانستیم موفقیت ها را ادامه دهیم. البته کرونا و تعطیلات در تمرینات و مسابقات ما فاصله انداخت ولی ما کار خود را ادامه دادیم.

وی اضافه کرد: جام جهانی هند خیلی مهم بود و امتیاز مهمی داشت و با کسب مدال، رنکینگ ما خوب شد و تپانچه رشد یافت. در کرواسی هم خوب ظاهر و طلایی شدیم. تیراندازی در رسانه ها دیده شد و از طرفی هم توقع را بالا برد و امیدوارم بتوانیم این توقعات را به خوبی پاسخ دهیم.

نخستین مدال آور تیراندازی در ادوار المپیک گفت: کسب مدال طلا در این موقع باعث شد حساسیت ها بسیار بالا برود و میزان توقع از من بیشتر شد . برخی ها نسبت به من انتقاد داشتند که دست همه آنها را می‌بوسم ولی برخی مغرضان که برداشت ناجوانمردانه ای را داشتند،‌ نمی بخشم. این افرادی که مغرضانه انتقاد می کنند به نظرم ایرانی نیستند و دلشان برای این سرزمین نمی سوزد.

فروغی در پاسخ به این پرسش که کسب مدال طلا و حضور در برنامه های مختلف روی تمرکز او برای این مسابقه تاثیر گذاشته بود یا خیر، تاکید کرد: اگر بگویم تمرکزم بهم نریخته بود، دروغ گفته ام. از لحاظ زمانی، زمان من گرفته شد همچنین احساس رضایت از کسب مدال طلا باعث شد تا حدودی افت کنم. از نقاط مختلف جهان و ایران تماس هایی داشتم که تبریک می گفتند اما بازهم به خیلی ها نتوانستم پاسخ بدهم . اما با صحبت های مر بی ام نصر اصفهانی دوباره در جریان المپیک و بازی ها قرار گرفتم و توانستم تا حدودی تمرکز از دست رفته ام را به دست آورم. انشاالله بعد از مسابقات امروز پاسخگوی همه دوستان هستم‌.

منبع: ایرنا

 

840 نمایش

نظر دادن