تاریخ انتشار: شنبه, 26 تیر 1400 ساعت 12:26

پلیس: برخورد با سگ‌گردانی خلاء قانونی ندارد

فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه برخورد با سگ گردانی خلاء قانونی ندارد، گفت: تلاش می‌کنیم در این رابطه برخوردها محترمانه باشد.  

به گزارش آخرین نیوز به نقل از فارس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه مراسم تقدیر از فعالان حوزه عفاف و حجاب در جمع خبرنگاران در خصوص چگونگی شکایت از سگ‌گردانی، اظهارداشت: روزانه درباره سگ‌گردانی و مزاحمتهای ایجاد شده در این رابطه در پارکها، معابر عمومی و حتی آپارتمانها و محل سکونت، ده‌ها تماس با پلیس برقرار می‌شود.

فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه پلیس به عنوان پناهگاه مردم وظیفه رسیدگی به این تماسها را دارد، تصریح کرد: تلاش داریم تا در این رابطه برخورد محترمانه باشد.

وی گفت: مردم خواستار برخورد با سگ‌گردانی در پارکها و معابر عمومی هستند، مواردی وجود دارد که مزاحمت ایجاد شده درباره نگهداری سگ در آپارتمان، زندگی آپارتمانی را برای ساکنان آنجا مختل کرده است، پلیس در این مواقع چه باید کند؟ باید با این موارد برخورد کند لذا برابر قانون با این موارد برخورد می‌کنیم.

فرمانده انتظامی پایتخت اظهار داشت: در قانون اجازه حیوان‌گردانی داده نشده ؛البته ممکن است فردی در ویلا یا باغ یا مکانهایی که برای دیگران ایجاد مزاحمت نمی‌کند، سگ نگهداری کند که این موضوع اشکالی ندارد.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: برخی افراد، کشورهای اروپایی را درباره سگ‌گردانی مثال می‌زنند، باید بگوییم در کشورهای اروپایی نیز درباره نگهداری و حمل و جابه‌جایی آن قوانین خاص دارد، اینگونه نیست که بگوییم هر فردی هر کاری خواست انجام دهد، قوانین در این رابطه بسیار سخت است و ناقضان قوانین جرایم بسیار سنگینی را باید پرداخت کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا در برخورد با سگ‌گردانی خلاء قانونی وجود دارد؟ گفت: خیر در این رابطه هیچ خلاء قانونی وجود ندارد؛ قطعاً اگر مامور جایی دچار اشتباه شود با وی برخورد جدی می‌کنیم.

746 نمایش

نظر دادن