AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: دوشنبه, 14 تیر 1400 ساعت 10:01

انتصابات خارج از عرف ظریف در روزهای آخر وزارت

در روزهای پایانی دولت خبری مبنی بر انتصاب معاون جواد ظریف به عنوان سفیر ایران در انگلستان منتشر شده است.

مشرق به نقل از روز پلاس نوشت: در روزهای پایانی دولت و در دوره انتقال قدرت به دولت منتخب مردمی ، خبری مبنی بر انتصاب معاون جواد ظریف به عنوان سفیر ایران در انگلستان منتشر شده است.

نکته ای عجیب که توجه و تعجب فعالین فضای مجازی را برانگیخته است نحوه این انتصاب است. اولین بار کاردار سفارت ایران در لندن از ورود سفیر جدید ایران به انگلستان خبر داد و در توییتی نوشت: «آقای محسن بهاروند پس از ارائه استوارنامه خود به ملکه، روز سه‌شنبه در مقام سفیر ایران در انگلیس کار خود را آغاز خواهد کرد.»

این انتصاب خارج از عرف واکنش های زیادی را به همراه داشته است. عده‌ای خارج شدن محسن بهاروند معاون محمدجواد ظریف از کشور چند روز مانده با پایان دولت را مشکوک می دانند و عده ای این دست اقدامات ظریف را چوب گذاشتن لای چرخ دولت آیت‌الله رئیسی قلمداد می کنند.

لازم به ذکر است محسن بهاروند پیش از معاونت در وزارت خارجه دستیار ظریف و همچنین مدیرکل آمریکا در وزارت امور خارجه بوده است.

شنیده های نشان می دهد ماموریت های خارجی نزدیکان ظریف فقط مربوط به بهاروند نبوده است و در روزهای آینده ممکن است برخی دیگر از مدیران وزارت خارجه ی روحانی هم به ماموریتهای دائم فرستاده شوند.

1523 نمایش