تاریخ انتشار: یکشنبه, 13 تیر 1400 ساعت 10:17

بایدن: درباره چیزهای شاد حرف بزنیم، نه افغانستان!

رئیس‌دولت آمریکا پس از بر جای گذاشت تن دست‌کم 160 هزار کشته در اثر تحمیل جنگ به مردم افغانستان می‌گوید من درباره افغانستان پاسخ نمی‌دهم، درباره چیزهای شاد حرف بزنیم!

جوبایدن رئیس جمهور آمریکا در جریان یک کنفرانس خبری، پس از پاسخ به چند پرسش درباره اوضاع بحرانی افغانستان و در حالی که یک خبرنگار، پرسش دیگری درباره خروج نیروهای آمریکایی از این کشور پرسیده بود، گفت: به تعطیلات نزدیک می‌شویم. دیگر درباره افغانستان پاسخ نمی‌دهم. درباره چیزهای خوب و شاد حرف بزنیم.

به گزارش یورو نیوز، بایدن پس از پاسخ به چند پرسش درباره افغانستان زمانی که پرسش چهارم درباره همین چالش مطرح شد، حرف خبرنگار را قطع کرد و گفت: «دیگر به هیچ پرسشی درباره افغانستان پاسخ نمی‌دهم. چهارم ژوئیه (جشن استقلال ایالات متحده) است. آخر هفته و تعطیلی است و می‌خواهم جشن بگیرم. اتفاق‌های فوق‌العاده‌ای در جریان است.» بایدن از خبرنگاران خواست تا به چیزهای مثبتی نظیر رشد اقتصادی،‌اشتغال، درآمد و مهار کووید توجه کنند.

آمریکا روز جمعه پایگاه بگرام در شمال کابل را پس از بیست سال تخلیه کرد. خروج نیروهای آمریکایی و ناتو قرار است تا ۱۱ سپتامبر (بیست شهریور) امسال از افغانستان تکمیل شود. همزمان، پیشروی‌های طالبان در برخی مناطق، موجب نگرانی‌ها در این کشور شده است اخبار غیر رسمی می‌گوید در جریان بیست سال جنگ و حضور نظامی آمریکا در افغانستان، دست کم 160 هزار شهروند افغانستانی جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: کیهان

432 نمایش

نظر دادن