AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 20 خرداد 1400 ساعت 11:08

وندی شرمن: در پیش بودن انتخابات ایران باعث پیچیدگی مذاکرات وین شده است

معاون وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری ایران به پیچیدگی مذاکرات احیای برجام در وین منجر شده است.

به گزارش تسنیم، وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری ایران، مذاکرات احیای برجام را پیچیده کرده است.

وندی شرمن در این خصوص گفت: «انتخابات ریاست جمهوری ایران که تنها چند روز تا برگزاری آن باقی مانده است، موجب پیچیدگی برجام شده است.»

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در حالی این اظهارات را مطرح کرده است که پیش از این مقامات آمریکایی در تلاشی مذبوحانه برای فرمایشی جلوه دادن انتخابات ایران و زیر سؤال بردن اختیارات رئیس‌جمهور تأکید می‌کردند که انتخابات ریاست جمهوری ایران تأثیری بر مذاکرات احیای برجام ندارد و تفاوتی نمی‌کند که چه کسی در ایران رئیس‌جمهور باشد.

وندی شرمن در عین حال با ابراز رضایت از روند مذاکرات تصریح کرد: «تاکنون پیشرفت‌های زیادی حاصل شده است، اما تا زمانی که آخرین جزئیات قطعی و مکتوب نشود، نمی‌توان از حصول توافق اطمینان داشت.»

معاون سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا همچنین تأیید کرد که دور آتی مذاکرات احیای برجام در وین، از آخر هفته جاری میلادی (شنبه و یکشنبه هفته آینده) آغاز خواهد شد.

529 نمایش