AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 15 ارديبهشت 1400 ساعت 16:34

اصلی ترین مشخصات فنی دوربین مداربسته

همه دوربین های مداربسته باید دارای ویژگی ها و مشخصات خاص و کاملی باشند که در هنگام خرید باید به آن دقت کنیم .دوربین مداربسته هایک ویژن این مشخصات را به طور کامل دارا میباشد. 

رزولوشن: تعداد پیکس های به وجود امده در سطح را رزولوشن تصویر میگویند اگر چه با کاراهای طراحی و یا عکاسی آشنایی داشته باشید به این مفهموم آشنا هستید . هر تصویری که شخص در رایانه و یا تلویزیون می بیند در واقع هزاران نقطه نورانی است. هر یک از این نقاط باید به واسطه وسیله ای خاص ایجاد بشه. هرچه تصویر با نقاط نورانی بیشتری همراه باشد جزییات بیشتری از خود نشان می دهد. وقتی صحبت از کیفیت یک تصویر در دوربین مدار بسته است در واقع رزولوشن منظور است. 


نسبت تصویر: مشخصات دیگری که دوربین مداربسته قابل توجه است نسبت تصویره.در صورتی که رزولوشن برابر باشد این امکان وجود دارد که چندین فرمت از نسبت تصویر به وجود بیاد. این ویژگی به صورت اعداد 4:3 یا 16:9 ارزیابی می شود. به طور کلی طول و عرض تصاویر ضریبی از اعدادی است که اعلام کرده ایم. 

یکی از بددترین موضوع هایی که شنیده میشه اینکه برخی از تولیدکنندگان مشخصات فنی محصول خود را غیر واقعی اعلام می کند. به عنوان مثال رقمی اعلام می کند که برای رزولوشن دوربین است اما در نهایت دیده می شود که تصویر از نظر کیفیت در شرایط مناسبی قرار ندارد. سنسورهای موجود در دوربین ها به طور کلی از نظر مرغوبیت نیاز به بررسی دارند. از سوی دیگر میزان نقطه نورانی نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد.اما اگر قصد خرید دوربین مداربسته با خیال آسوده و مشخصات کاملا واقعی را دارید به نمایندگی هایک ویژن یک سری بزنید. 

مشخصات فنی دوربین مداربسته رنگی 

WHITE Balance از مشخصات فنی دوربین مدار بسته رنگی محسوب می شود زیرا که در این بخش منابغع نوری در درجه حرارت های مختلفی موجود میباشند. این آپشن سبب می شود که همه منابع به درجه حرارت فیکس شده است برسند. به طور کلی این مدل از دوربین ها سفید نور خورشید به رنگ در میاورن و ثبت میکنند ممکنه براتون سوال باشه چه نوع رنگی باید بیان کنیم که رنگ سبز.. 

تکنولوژی wdr یکی دیگر از مشخصات فنی دوربین مداربسته محسوب می شود. این تکنولوژی مختص مکان هاییه که بتونند منابع شدید نورانی را برای خود در بر بگیرند و در اختیار داشته باشند. موقعیت های که با رنج روشناسی گسترده ارزیابی می شوند می توانند با واسطه این آپشن به رنگ اجسام تیره و تاریک واکنش نشان دهند. 

برای خرید دستگاه DVR  هایک ویژن کلیک کنید. 

قابلیت دید در شب یکی دیگر از مشخصات فنی دوربین مداربسته 

معمولا هدف افراد برای خرید دوربین مداربسته جلوگیری از سرقت است اما سرقت معمولا در طول شب و زمانی که هوا تاریک است صورت می گیرد بنابراین باید توانایی ضبط فیلم در تاریکی برای دوربین لحاظ شود. این قابلیت به طور کلی به واسطه تابش نور مادون قرمز صورت می گیرد. دقت کنید که دوربین های مختلفی وجود دارند که بدون تابش مادون قرمز هم می توانند این کار را انجام دهند اما از تکنولوژی پیشرفته ای در آنها استفاده شده است و قیمت بالاتری دارند.

مشخصات دوربین مداربسته خوب از نظر زاویه دید 

یکی از ویژگی های مهم در خصوص برخی از دوربین ها زاویه دید مناسب است. به طور کلی بهترین زاویه دید 180 الی 360 درجه میباشد که جز زاویه دیدهای مناسب و خوب است. برای پارکینگ از د.ربین های با زاویه دید 180 درجه استفاده میکنند. 

 

وقتی مشخصات دوربین مداربسته خوب را بدانیم، می توانیم: 

با دانستن مشخصات دوربین مداربسته خودمون قطعا خرید هوشمندانه تری خواهیم داشت و هزینه اضافی بابت بخشی که به آن نیاز نداریم، پرداخت نکنیم. 

می توانیم موقعیت پروژه خود را بسنجیم و سپس به سراغ روش هایی برویم که می تواند اثربخشی خوبی داشته باشد. از سوی دیگر موقعیت دوربین های مدار بسته بر اساس سطح کیفیتی که دارند سنجیده می شود.و بزرگترین مسئله اینکه از سرقت جلوگیری میکنیم. 

از دیگر مزایای بررسی مشخصات دوربین مداربسته خوب این است که می توانید مدل های تقلبی را از اصلی تشخیص دهیم و درگیر هزینه های زیاد در خرید نشویم. دقت کنید که دوربین های مدار بسته به طور کلی هم دارای مدل های مختلفی هستند و هم از نظر کیفیت با هم فرق دارند. 

786 نمایش