AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: شنبه, 04 ارديبهشت 1400 ساعت 21:58

افشای جزئیات توطئه امارات برای یهودی‌سازی قدس

امارات مدتهاست که با برنامه‌های سازمان‌دهی‌شده در قدس اشغالی و تصرف املاک و مستغلات فلسطینی‌ها، آب به آسیاب رژیم صهیونیستی می‌ریزد و ارابه یهودی‌سازی قدس را پیش می‌برد.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از العالم، محافل رسمی و داخلی فلسطین از تشدید توطئه‌های امارات برای تصرف املاک و مستغلات قدس و حمایت از اسرائیل برای یهودی‌سازی این شهر خبر می‌دهد.

ساکنان قدس زیر گیوتین یهودی‌سازی اسرائیلی، ظلم و بی‌عدالتی برنامه‌های اماراتی در راستای تصرف املاک و مستغلات قدس زندگی می‌کنند. این مردم با ثبات و پایداری مقابل این طرح‌ها و برنامه‌ها ایستاده‌اند و در حال آگاهی بخشی درباره سیستم فساد عربی که تلاش می‌کند تحت عناوین مختلف ساکنان قدس را با خود همراه سازد، هستند.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین طی یادداشتی به نقل از«زیاد ابحیص»، پژوهشگر در امور قدس اشغالی درباره ابتکارها و طرح‌های متوالی امارات درباره قدس اشغالی هشدار داد و گفت که این طرح‌ها در راستای کمک به اشغالگر اسرائیلی برای تغییر ویژگی‌های قدس اشغالی ارائه می‌شود.

امارات درقدس به دنبال چیست؟

ابحیص درباره طرح‌های ابتکاری متوالی امارات در قدس اشغالی می‌گوید: امارات در سال ۲۰۱۴، معامله فروش ۱۰ ساختمان در «بطن الهوی» را ارائه کرد، در سال ۲۰۱۸، تلاش کرد تا نقش واسطه را در املاک «جوده الحسینی» در «عقبه درویش»، ایفا کند و در سال ۲۰۲۰ پیشنهاد مشارکت در تامین بودجه طرح جدید «وادی السلیکون» را ارائه کرد.

این تحلیلگر که خود از ساکنان قدس است، گفت: اشغالگر اسرائیلی تلاش‌ دارد تا از طریق وادی السلیکون، ویژگی‌ها و هوای دروازه شمالی شهر قدیمی قدس را تغییر دهد. نمودهای این طرح‌های ابتکاری امارات، بیانگر تمایلش به ایفای نقش به عنوان وکیل و نماینده استعمارگران [صهیونیست] در قدس است.

وی در ادامه توضیح می‌دهد که رهبران امارات در گرفتن این نمایندگی از صهیونیست‌ها، یک نوع «ارزش افزوده فوق‌العاده» را می‌بینند که هیچ یک از رقبای عرب آنها نمی‌تواند به آن دست یابد.

پیشتر، موسسه بین‌المللی قدس نیز گفته بود که امارات تلاش دارد از انتخابات قانون‌گذاری آتی در فلسطین برای سلطه بر عرصه سیاسی در قدس در راستای خدمت به اشغالگری اسرائیل و اجرای توافق [سازش] «ابراهیم» سوء‌استفاده کند.

امارات و بحرین در اواخر دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ»، با علنی کردن روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی، در کاخ سفید توافقنامه عادی‌سازی روابط با این رژیم امضا کردند.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که شرکت‌های اماراتی اخیرا با تعدادی از شرکت‌های صهیونیستی حامی شهرک‌سازی در اراضی اشغالی عربی، قراردادهایی را امضا کرده‌اند.

این شرکت‌ها در «فهرست سیاه» سازمان ملل قرار دارند. کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل ۱۲ فوریه گذشته فهرست سیاه مشتمل بر ۱۱۲ شرکت صهیونیستی و بین‌المللی حامی شهرک‌سازی در اراضی اشغالی عربی را منتشر کرد.

پشت پرده طرح‌های امارات

«مازن الجعبری» تحلیلگر امور قدس نیز از وجود تلاش‌های امارات برای خرید املاک و مستغلات در قدس اشغالی از دلالان فلسطینی خبر می‌دهد و می‌گوید: چند ماه پیش، برخی افراد وابسته به امارات ادعا کردند که می‌خواهند به تاجران شهر قدیمی قدس که به دلیل محدودیت‌های کرونایی و بسته ماندن مغازه‌هایشان متضرر شده‌اند، کمک کنند و حاضرند که این مغازه‌ها و اماکن تجاری را بخرند.

به گزارش فارس وی تصریح کرد: برخی از کارگروه‌ها در شهرک قدیمی قدس، تلاش‌های اماراتی‌ها برای خرید اماکن تجاری فلسطینی‌ها در شهرک قدیمی را رصد می‌کردند و تلاش کردند تا با صحبت با صاحبان این املاک، آنها را از این کار منع کنند.

الجعبری می‌گوید: رفتار امارات در قدس، بیانگر همپیمانی آن با اسرائیل است و تلاشهای آن برای خرید املاک و مستغلات فلسطینی‌ها عجیب نیست. تصرف اخیر صورت گرفته در شهرک سلوان در قدس اشغالی بسیار شبیه به تصرف صورت گرفته در سال ۲۰۱۴ است. وجه مشترک هر دو تصرف میزان زیادی از املاک فلسطینی‌ها است.

وی افزود: آنچه که روی داد، فروش املاک فلسطینی‌ها به شهرک‌نشینان بود و این امر از طریق افرادی در این قضیه دخیل بودند، لو رفته است. برخی از آنها، دلالانی هستند که برای کار به نفع اشغالگران صهیونیست معروفند و با پلیس اسرائیل همکاری می‌کنند.

وی با حضور در برنامه «المسار» که از شبکه قدس پخش شد، تصریح کرد که روند خرید و فروش و تصرف املاک فلسطینی‌ها برای شهرک‌نشینان شبیه عملیات‌های مجرمانه سازماندهی شده است زیرا از طریق حلقه‌های دشمن و شرکت‌های جعلی که شهرک‌نشینان با اسامی خارجی آنها را تاسیس کرده‌اند و در خارج از فلسطین ثبت شده‌اند، صورت می‌گیرد. شهرک‌نشینان از این شرکت‌های جعلی ثبت شده برای تسهیل روند خرید املاک فلسطینی‌ها استفاده می‌کنند.

الجعبری افزود: وکلای خارجی یا عرب به عنوان نماینده‌های این شرکت‌ها در روند فروش و مزایده املاک و مستغلات به ویژه در شهرک قدیمی قدس حضور می‌یابند که دو انجمن شهرک نشینی «عطیرت کوهنیم» و «العاد» در آن فعالیت دارند و به شیوه‌های مختلف برای تسهیل معاملات مذکور تلاش می‌کنند.

وی گفت که استفاده از شرکت‌های جعلی با هدف کمک کردن به دلالان داخلی برای متقاعد کردن فلسطینی‌ها برای فروش و فریب آنها است. این یک شیوه قدیمی است و باید در قبال آن هوشیار بود.

725 نمایش