تاریخ انتشار: یکشنبه, 22 فروردين 1400 ساعت 13:20

هک اطلاعات ۱.۳ میلیون کاربر کلاب هاوس

بر اساس اطلاعات منتشر شده هکر‌ها موفق به دسترسی و هک اطلاعات ۱.۳ میلیون کاربر کلاب هاوس شدند.

به گزارش آخرین نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، هکرها تمرکز بسیار زیادی روی شبکه‌های اجتماعی گذاشته‌اند و در یک هفته اخیر موفق به دسترسی به اطلاعات سه شبکه اجتماعی بزرگ شده‌اند. اوایل هفته گذشته بود که اطلاعات 533 میلیون کاربر فیسبوک توسط هکرها به سرقت رفت و چند روز بعد اعلام شد که هکرها توانسته‌‎اند به اطلاعات کاربری 500 میلیون کاربر شبکه اجتماعی لینکدین دسترسی پیدا کنند و این موضوع باعث نگرانی کاربران شبکه‌های اجتماعی شد. اما ظاهرا نگرانی کاربران درست از آب درآمده و چند ساعت پیش اعلام شد که هکرها توانستند به اطلاعات 1.3 میلیون کاربر شبکه اجتماعی نوپای Clubhouse دسترسی پیدا کنند.

ظاهرا اطلاعات هک شده به صورت زنده و در لحظه در یک انجمن که متشکل از هکرهای بسیار بزرگ است، منتشر شد. طبق اخبار منتشر شده اطلاعات منتشر شده از کاربران شامل نام، آیدی افراد و برخی از اطلاعات مهم مربوط به پروفایل آن‌ها است.

سکوت مسئولان کلاب هاوس درباره هک شدن این شبکه اجتماعی

مسئولان شبکه اجتماعی کلاب هاوس به سوال خبرنگاران درباره هک شدن این شبکه اجتماعی پاسخ نداد و فعلا سکوت کرده است. اطلاعات منتشر شده از حساب کاربری افراد در صورتی که در معرض دید سایر افراد قرار بگیرد می‌تواند مواردی مانند فیشینگ یا سرقت اطلاعات مربوط به هویت افراد را به دنبال داشته باشد.

این شبکه اجتماعی در ماه مارس و به صورت دعوتنامه‌ای و صرفا برای سیستم عامل Ios راه اندازی شد و شرکت سازنده آن اعلام کرد که از نصب کلاب هاوس روی سیستم عامل اندروید خودداری کنند چرا که نسخه‌های عرضه شده برای این سیستم عامل اصلا امن نیستند.

1363 نمایش

نظر دادن