تاریخ انتشار: یکشنبه, 22 فروردين 1400 ساعت 09:05

پروانه سلحشوری: اقدامات آقای رئیسی «پوپولیستی» است!

از نظر طیف تندرو اصلاح طلب، هر مسئولی که گره‌ای از مشکلات مردم باز کند، پوپولیست و عوامفریب است. در سوی مقابل، هر دولتمردی که کارنامه بسیار ضعیفی ارائه داده، ژنرال و قهرمان است.

«پروانه سلحشوری» نماینده عضو فراکسیون امید در مجلس دهم که همسر وی نیز جزو مدیران اقتصادی در دولت روحانی بوده است، در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «بدنه‌ای که به اصلاح‌طلبان رای می‌داد، برای خود شعور و آگاهی عمیق سیاسی قائل است. از قیم‌مآبی و اینکه به آنها بگویند چه زمانی پای صندوق بیایید و چه زمانی نیایید و به چه کسی رای دهید و به چه کسی رای ندهید، خوش‌شان نمی‌آید. تجربه اعتمادشان هم متاسفانه به تلخی منجر شد. بنابراین شخصا بعید می‌دانم این نوبت رای آنها اصلاح‌طلبان باشند».

سلحشوری در ادامه گفت: «متاسفانه اصلاح‌طلبان نیز به‌ جای اینکه تلاش کنند که به مردم نزدیک شوند، ارتباط‌شان با مردم کاملا قطع شده است. کاری که اصولگرایانی مثل آقای رئیسی خوب انجام می‌دهند...درست است که این اقدامات را می‌توان «پوپولیستی» توصیف کرد اما به هر حال جواب می‌گیرند. آنها می‌خواهند مردم را پای صندوق رای بکشانند و رای بگیرند و انتخاب شوند که با این روش موفق می‌شوند. اصلاح‌طلبان اما علاوه‌بر اینکه ارتباط‌شان با مردم قطع شده، حتی دوست ندارند نداهای دلسوزانه‌ای را هم که بعضا عده‌ای سر می‌دهند، بشنوند».



از نظر طیف تندرو اصلاح طلب، هر مسئولی که گره ای از مشکلات مردم باز کند، پوپولیست و عوامفریب است. در سوی مقابل، هر دولتمردی که کارنامه بسیار ضعیفی ارائه داده، ژنرال و قهرمان است.

آقای رئیسی در دوران ریاست بر قوه قضاییه اقدامات بسیار مهمی انجام داده است. تنها یکی از اقدامات بسیار مهم دستگاه قضا در این مدت، رسیدگی به پرونده اقتصادی دانه درشت ها و مفسدان کلان اقتصادی- آن هم بدون هیچ خط قرمزی- بوده است، به گونه ای که در این مسیر، تخلفات مسئولان قوه قضاییه نیز به صورت ویژه و بدون اغماض رسیدگی شد.

یک نمونه دیگر از اقدامات بسیار مهم قوه قضاییه در دوره ریاست حجت الاسلام رئیسی، احیای واحدهای تولیدی بوده است.

آقای رئیسی- ۱۶ فروردین ۱۴۰۰- با ‌اشاره به وظایف بخش‌های نظارتی و قضاوتی دستگاه قضا برای حمایت از تولید و رفع موانع آن از اقدامات همکاران دستگاه قضا طی دو سال گذشته که موجب احیاء و یا جلوگیری از تعطیلی بیش از دو هزار واحد تولیدی در کشور شد قدردانی کرد و افزود: «در سال گذشته بیش از هزار واحد تولیدی را همکاران تلاش کردند تا سرپا نگهدارند و یا از تعطیلی نجات دهند و یا اینکه اگر قرار است اخلالی در کار آنها ایجاد شود، نگذارند این اخلال اتفاق بیفتد که جای تقدیر و تشکر دارد».

رئیس دستگاه قضا در سال گذشته و همزمان با دومین سال ریاست بر بر قوه قضائیه با ابلاغ «سند تحول قضائی» و «سند امنیت قضائی» تحول دستگاه قضا را از شعار به عمل تغییر جهت داد. در این میان ابلاغ «سند تحول قضائی» شاید مهم‌ترین اقدام ستادی آقای رئیسی در سال گذشته بود که در محافل سیاسی، اجتماعی و حقوقی از آن استقبال گسترده‌ای شد.

حجم بالای عفو و تخفیف مجازات زندانیان نیز از جمله اقدامات بسیار مهم قوه قضاییه در سالیان اخیر بوده است.

سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی و گفت و گوی رودر رو با مردم نیز از جمله اقدامات تحسین برانگیز حجت الاسلام رئیسی در سالهای اخیر بوده است.

حالا پروانه سلحشوری که در دوره نمایندگی خود در مجلس بجای رسیدگی به امور مردم، هر روز مشغول جنجال سازی درباره موضوعات حاشیه ای بوده، این اقدامات را مصداق مردم فریبی نامیده است.

به نظر شما امثال خانم سلحشوری، که خود نماینده مجلس بوده و همسرشان نیز مدیر ارشد اقتصادی در دولت بوده، به مردم بدهکار هستند، یا طلبکار!؟

743 نمایش

نظر دادن